Cannondale Moterra SL: cel mai ușor e-bike full-power

Ce înseamnă mai exact full-power? Înseamnă o bicicletă electrică cu motor mare, de 250W și cu un cuplu de minim 85Nm și cu acumulator mare, de minim 600Wh. Acumulator este de altfel și secretul greutății de doar 19.5 kg a noii Moterra: cu o capacitate de 601 Wh, aceasta cântărește doar 3.1 kg cu tot cu cabluri. Se menționează că celulele noii baterii pot stoca mai multă energie/kg, iar autonomia oficială este de aproape 70 de km, însă fără a se preciza condițiile. În orice caz, cifrele acestea sunt impresionante, dar mai impresionantă este greutatea redusă a bicicletei. Versiunea SL cântărește 19.5 kg, SL 1 – 19.7 kg, iar SL 2 – 20.6 kg. Pentru un full-suspension, eu zic că cei de la Cannondale chiar au nimerit-o!

Motorul este furnizat de Shimano, modelul EP801 – în variantă standard. Puterea maximă este de 600W, iar cuplul de 85Nm, dispunând de modul Traul de asistență (cel mai echilibrat dintre toate), Boost, dar și Eco sau Turbo. Motorul poate fi pornit cu ajutorul unui buton aflat pe top tube, iar display-ul este același, de mici dimensiuni, montat pe ghidon – imediat lângă pipă.

Desigur, economia nu s-a rezumat doar la acumulator, căci și cadrul din carbon își aduce în acest sens contribuția: materiale împrumutate de la Scalpel, geometrie și cinematică a cadrului împrumutate de la bicicletele de Trail, obținându-se astfel un full-suspension cu o cursă de 150mm, ce funcționează cu o furcă de 160mm și are roți în format mullet (29/27.5 inch) – însă cu ajutorul unui flip-chip se poate rula și cu un set de roți de 29 inch. Headset-ul permite degajare unghiului headtube-ului cu 1.2 grade. O nebunie, ținând cont că unghiul acestuia este deja de 62.5 grade, intrând astfel pe teritoriul geometriilor bicicletelor de downhill!

Pentru a simplifica construcția suspensiei și astfel pentru a salva grame prețioase, Cannondale a folosit sistemul FlexPivot, despre care spune că poate atinge nivelul unei suspensii four-bar în materie de performanță, cu mai puțină greutate și mentenanță scăzută. Chainstay-ul măsoară 449mm, iar reach-ul este de 445mm, în timp ce unghiul seat tube-ului este amplasat la 77 de grade, pentru o poziție cât mai bună pe urcări.

Și acum, partea cea mai așteptată – prețurile. 14.000$ va costa modelul de top, însă versiunea SL2, va costa jumătate din această sumă, mai precis 7.000$. Nu este deloc ieftină, însă pare mai accesibilă comparată cu versiunea de top. Modelul SL 1 va fi oferit pentru 8.500$.

via Cannondale

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – ochelari sport RUDY Project Kelion

În lumea ochelarilor sport de top cu greu ai putea găsi ceva mai premium decât RUDY Project Kelion, niște ochelari…

5 zile in urma

Test – Pantofi mtb și gravel Northwave Hammer Plus

Proaspăt lansații Northwave Hammer Plus au ajuns și la noi la test, iar aproape imediat ce i-am primit, au și…

6 zile in urma

Se apropie cel mai mare concurs de biciclete pentru copii din România!

Duminică, 19 mai, va avea loc la Rădăuți, Suceava, un eveniment important pentru cei mici, mai precis cel mai mare…

6 zile in urma