Categorii: EvenimenteNoutati

București: Pistele de biciclete pe carosabil, un vis interzis

Acum câteva zile se ivise ipoteza aproape radicală care indica amplasarea pistelor pentru biciclete din București pe carosabil, cu ocazia retrasării marcajelor rutiere din această primăvară. Vălul de mister asupra inițiativei a fost însă ridicat de primarul general Sorin Oprescu care și-a exprimat foarte clar poziția: nu suntem destul de civilizați pentru piste de biciclete pe șosea.

Principala problemă care împiedică pistele să fie amplasate unde le este de drept locul sunt, conform edilului-șef, copiii, care sunt mult mai expuși pericolelor decât adulții. De asemenea, Mediafax dezvăluie că decizia primarului Oprescu ar fi fost influențată și de cei 180.000 de bicicliști bucureșteni care doresc piste pe trotuare, opțiune despre care nu se știe unde a fost exprimată.

Problema riscurilor, mai mult sau mai puțin reale, la care sunt expuși bicicliștii pare a fi mai obiectiv tratată în alte zone ale țării. OPTAR a solicitat din partea Poliției Municipiului Sibiu un răspuns privind impactul pistelor de biciclete din orașul de pe Cibin, iar răspunsul complet poate fi cititi aici. Rezumându-l, Poliția sibiană a constatat o scădere a numărului de accidente în care au fost implicați bicicliștii, după data de 5 aprilie 2011, moment în care au fost date în folosință pistele de biciclete amplasate pe carosabil.

Surse: OPTAR, Mediafax

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

  • macar in Bucuresti EXISTA PISTE. in Constanta daca merg cu bicla toata lume ma injura si imi spun sa o iau pe sosea,iar pe sosea ma injura soferii wtf

  • OPTAR ar trebui sustinut mai mult de catre comunitatea biciclistilor. Adica demersurile sa fie mai vizibile. Meetingul de toamna trecuta ar trebui reluat. Si noi sa mergem pe strada si ceilalti 180 000 sa mearga pe trotuar. :).

  • Mai bine sa nu mai faca deloc piste asa putem merge pe oriunde nu doar printre doua linii galbene care de cele mai multe ori aveau obstacole pe ele.

  • Un... primar stupid îşi bate joc de un oraş întreg.
    opărescu era bun de măcelar sau birjar, nu de primar.

  • Da masini-le nu le interzice domnul primare care e ste? Ca ele face mult mai multe acident-e decat biciclistii! In USA a murit mai multii oameni d-in cauza de la masinii decat de l-a toate razboaiele lor.

    (scuze pentru exprimarea cretina, incercam sa comunic la nivelul dumnealui)

  • Pr Oprescu(si pt alti primari din tara) e mai usor sa te ascunzi dupa declaratii siropoase, care impresioneaza mamele si bunicutele, decat sa iei atitudine si sa faci ceva concret in privinta integrarii bicicletei in traficul urban contemporan. Mai bine mai asteptam pana se educa (?!) romanii. Aoleu, ne intoarcem in timp. O sa ajunga sa interzica si cursele de biciclete doar pt ca mai sunt si accidente?! Nu e bine, Domnu' Oprescu, nu e bine.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

7 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma