Comunitatea Bicicliștilor din București și Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România anunță cel mai mare marș de protest împotriva modului în care administrația locală din București, prin Primăria Generală a Municipiului București, a înțeles să dezvolte infrastructura Capitalei. Evenimentul va avea loc sâmbătă, 21 septembrie, cu ocazia ”Zilei Internaționale fără mașini”. Adunarea participanților va fi la ora 14:30 în parcul Herăstrău, intrarea Charles de Gaulle. Participanții vor milita pentru marcarea benzilor care semnalează accesul bicicliștilor pe carosabil, unica variantă sigură pentru toți participanții la trafic și singura soluție eficientă pentru un oraș al transportului eficient.
În comunicatul de presă este menționat că la protest sunt așteptate toate persoanele care doresc un oraș funcțional și accesibil pentru cetățenii acestuia: pietoni, bicicliștii, persoane în scaun rulant, rolleri, părinți care își plimbă copii în cărucior.
Tot în cadrul rândurilor acestuia, OPTAR apreciază că în ultimii ani, proiectele de urbanism promovate și implementate de Municipalitate au fost unele care contravin atât normelor dezvoltării durabile cât și principiilor cheltuirii eficiente a fondurilor publice. Astfel, în anul 2013 am ajuns să trăim într-un oraș proiectat pentru mașini, celelalte tipuri de participare la trafic fiind masiv neglijate. Locuitorii Bucureștiului au devenit refugiați în orașul lor. Acesta este principalul motiv pentru care politicile publice locale de dezvoltare a Capitalei trebuie în mod imperativ și urgent să rezolve toate aceste probleme.
Motivele protestului:
1. Încurajarea transportului motorizat în cea mai poluata capitala europeană, Bucureștiul.
Cu toate că trecem printr-o perioadă dificilă din punct de vedere economic, Sorin Oprescu, Primarul Municipiului București, investește sume enorme în infrastructura dedicată celui mai ineficient mijloc de transport din oraș: autoturismul. Folosirea în exces a mașinilor în detrimentul transportului public sau pe bicicletă aduce pierderi directe și indirecte oamenilor și Municipalității. Orașele civilizate din întreaga lume iau măsuri de reducere a traficului motorizat individual, obținând economii substanțiale. În plus, orașele care acordă atenție oamenilor sunt căutate de turiști, creșterea serviciilor devenind un motor de dezvoltare pentru acestea.
2. Neaplicarea măsurilor de siguranță rutieră.
Primarul Sorin Oprescu a refuzat măsurile de siguranță rutieră care ar fi putut fi luate în momentul aplicării marcajelor rutiere. Conform legii, în scopul sporirii impactului vizual asupra participanților la trafic, pe partea carosabilă pot fi executate marcaje sub formă de inscripții, simboluri și figuri. (Detalii: http://goo.gl/jFt03).
3. Lipsa unei viziuni a administrației orașului pentru creșterea calității vieții.
Cu toate că la nivelul UE există toată documentația necesară aplicării principiilor dezvoltării durabile a orașelor, Sorin Oprescu, Primarul Capitalei le ignoră, luând măsuri care înrăutățesc viața oamenilor.
4. Menținerea în funcții a persoanelor vinovate de pagube de milioane de euro provocate de recepția ilegală a pistelor pentru biciclete.
Ilegalitățile comise de Primăria Municipiului București, prin Administrația Străzilor, în cazul recepției ilegale a pistelor pentru bicicliști au fost sesizate în ultimii doi ani către Administrația Străzilor București, Brigada Rutieră București, Primarul General Sorin Oprescu, Consiliul General al Municipiului București, Prefectura, Ministerul Administrației și Internelor, Procuratura, Curtea de Conturi a României, PSD, PNL, PC, PDL, UDMR, UNPR, Forța Civică, PP-DD. Niciuna dintre aceste instituții și organizații nu a luat măsuri capabile să ducă la recuperarea prejudiciilor și la sancționarea vinovaților, cu toate că numele acestora pot fi aflate foarte repede prin simpla citire a documentului de recepție a pistelor. Cu toate că este un document public, Primarul Sorin Oprescu refuză să-l pună la dispoziția cetățenilor.
5. Neaplicarea măsurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.
Peste tot în lume, transportul public este prioritar pentru administrații, nu și pentru cea condusă de Sorin Oprescu. În București, autobuzele RATB rămân blocate în trafic împreună cu autoturismele personale, făcând din transportul public un mod de transport ineficient. Pierderile le suportăm cu toții.
6. Lipsa accesibilizării orașului
Infrastructura orașului ține captivă marea categorie a persoanele cu deficiențe locomotorii. Deplasarea în oraș cu scaunul rulant este imposibilă, generând astfel dependența de însoțitori a celor care utilizează scaune rulante. De asemenea, victime ale acestei lipse de accesibilizare marca Sorin Oprescu sunt mamele cu copii în cărucioare. Adesea, acestea sunt nevoite să se deplaseze pe carosabil datorită mașinilor parcate pe trotuare, fără a lăsa loc trecerii cărucioarelor pentru copii. Nu întrebăm dacă Sorin Oprescu trebuie să se facă responsabil de moartea unui alt copil pentru a înțelege ce are de făcut.
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…
Vezi comentarii
In mai toate orasele europene si americane, zonele de locuit sunt separate de cele comerciale si de administratie (downtown ), au cultul deplasarii pe vehicule, au bani, au civilizatie, educatie, n-a trecut stalin peste ei. Pe cand la noi lucrurile sunt amestecate rau de tot. Tortionari cu 5000 lei pensie ! Asta spune tot.
In Amsterdam?! De ce in Amsterdam? Acolo cred ca se nasc copiii pe biciclete. De ce sa nu privim mai aproape? Viena? Salzburg? Praga? Din Germania incolo se impute treaba. Vorbim deja de troturare si piste de biciclete intre localitati. Deci? De ce sa mergem asa departe (Amsterdam) cand avem exemple si mai aproape? :)
Inainte sa va ganditi ca n-aveti chef sa mergeti, intrati pe pe iutub vreo ora si vedeti biciclisti in amsterdam.
Se gasesc variantele de traseu pe facebookul CBB, cam aiurea ca nu le-au trimis si in comunicatul de presa.
Ok, mars de protest. Dar pe ce traseu? Ca doar nu o sa stam sa ne uitam unii la altii la 14.30, parcul Herastrau, intrarea Charles de Gaulle.
I'm in
+1 Like