Categorii: Gravel bikeNoutati

Bombtrack Hook EXT Ti e un gravel bike din titan, făcut să reziste o viață

Modelele de gravel bike Hook de la Bombtrack oferă de ani de zile opțiuni perfecte pentru ture de aventură pe șosea și pe off-road, dar noul cadru EXT Ti duce totul mai departe. Dezvoltată ca o platformă premium accesibilă pentru gravel și bikepacking construită să reziste o viață, noua Bombtrack Hook EXT Ti așteaptă să se transforme în gravel bike-ul de aventură perfect pentru fiecare.

După ce au construit ani de zile modelul Hook all-terrain și gravel din oțel, Bombtrack a decis să crească posibilitățile Hook EXT prin mărirea spațiului pentru anvelope, dând posibilitatea de montare a modelelor cu volum mare. După ce EXT a fost un succes, au decis că construiască varianta Hook EXT-C din carbon pentru viteză mare și greutate mică. A urmat Hook ADV cu o furcă cu suspensie.

Acum ei au revenit la EXT-ul original și la metal oferind varianta premium Hook EXT Ti, garantat să reziste o viață.

Multă lume alege bicicletele Bombtrack pentru că au câștigat reputația pentru biciclete solide, echipate bine și destul de ieftine, majoritatea din oțel, dar uneori din aluminiu sau carbon atunci când e ok. Noua bicicletă e pentru acest tip de persoane.

Noua bicicletă e pentru cei de vor să cumpere Bombtrack deoarece e o bicicletă construită cu pasiunea unui grup mic de oameni, unde fiecare angajat, de la designer la cei ce proiectează geometria, folosesc și iubesc astfel de biciclete. Iar pasiunea lor se reflectă maxim în decizia de a dezvolta biciclete exclusiviste în serie mică, la fel ca aceasta.

Această bicicletă nu e una de care cineva are nevoie, care să își justifice banii, există variantele din oțel sau din carbon mult mai avantajoase. Asta e o bicicletă pe care o cumperi pentru că ți-o dorești.

Bombtrack Hook EXT Ti ar trebui să fie o bicicletă pe care să o folosești toată viața. E proiectată cu spațiu suficient pentru anvelope, de până la 700x40mm sau chiar 650x52mm și cu suficiente puncte de prindere pentru toate bidoanele, portbagajele, gențile și aripile de care ar putea fi nevoie, plus furca complet din carbon EXT V2 care oferă și ea multe posibilități de adaptare.

Hook EXT Ti e construită din titan 3Al-2.5V și folosește în cea mai mare parte tuburi cu secțiune circulară, toptube-ul fiind însă ușor aplatiat, chainstay-urile conice și curbate în S și headtube-ul conic, acesta folosind cuvete externe clasice și furcă standard cu gât conic de 1.5.

Cadrul are rutare internă a cablurilor prin triunghiul principal și chainstay-uri, acestea ieșind afară în zona monoblocului. Bicicleta are două seturi de prinderi de bidon cu câte 3 șuruburi în triunghiul principal, o prindere de bidon sub downtube și una pe toptube, plus prinderi de aripi și portbagaj în spate.

Furca e vopsită asortat, în albastru, având pe fiecare braț câte 3 șuruburi de prindere plus rutare internă pentru dinam și conducta de frână.

Cadrul și furca folosesc ax thru de 12 mm și au prinderi de etrier flat mount, cu spațiu pentru discuri de 140, respectiv 160 mm. Schimbătorul spate e prins cu o ureche SRAM UDH iar rutarea internă iese fix din capătul chainstay-ului.

Hook EXT Ti folosește, la fel ca toate modelele Bombtrack 2021, un monobloc filetat T47 cu lățime de 86.5 mm. Este oferită posibilitatea de a ruta transmisii electronice și mecanice pentru schimbătorul față, însă acesta se prinde cu colier în jurul seat tube-ului de 31.8 mm, astfel că bicicletele 1x vor arăta foarte curat.

Chainstay-ul se prinde într-o piesă prelucrată mecanic pentru a mări spațiul pentru anvelope și foi, oferind posiblitatea de a monta angrenaj compact 50/34T sau transmisii 1x44T. Doar rutarea cablului schimbătorului spate e ceva mai complicată, dar sunt incluse componentele necesare pentru o instalare corectă.

Porturile de rutare sunt extrem de modulare, fiind compatibile cu transmisii mecanice 1x, 2x sau electronice.

Chiar dacă Bombtrack spune că limita maximă a anvelopelor este de 700x40c, în imagini e montată o anvelopă de 42x pe o jantă Stans Grail Carbon cu lățimea internă de 21.6 mm.

Geometria de gravel adventure și bikepacking este construită în jurul roților 650b cu anvelope 2.0, dar aceiași geometrie se aplică și cu roți 700c. DImensiunea maximă de anvelope recomandate, adică 650×52 și 700×40, au practic același diametru exterior montate pe jantă.

Cadrul folosește o prindere de tijă de șa standard bolt-on de 31.8 mm și tijă clasică de 27.2 mm.

Cadrul, deși e fabricat în Taiwan, nu e ieftin și nici foarte ușor. Greutatea cadrului Hook EXT Ti este de 2060 g în mărimea L cu axul spate și urechea de schimbător incluse, furca adăugând încă 600 g, cu gâtul netăiat și ax inclus. Dar avantajele sunt calitatea rulajului unui cadru de titan și rezistența sa pe viață.

Din moment ce bicicleta e oferită doar sub formă de set cadru, Bombtrack s-a gândit să construiască primul exemplar Hook EXT Ti sub forma unui gravel bike super premium. Cu o transmisie Shimano GRX Di2, ei au adăugat componente elegante verzi de la Tune dar și tija și șaua ultra lejere Speedneedle, plus un ghidon Rene Herse xNitro Rando, roți Tune de gravel cu jante Stans Grail Carbon și butuci Tune KillHill/ClimbHill (foștii King/Kong), anvelopele folosite fiind Rene Herse x Panaracer 42 mm Hurricane Ridge. Greutatea totală a bicicletei complete e de 9.06 kg. Mai bine nu calculăm cât costă toată configurația!

Hook EXT Ti e disponibilă doar sub forma de set cadru, în 5 mărimi standard (XS-XL), la prețul de 3000 Euro, inclusă fiind și furca din carbon EXT V2. Din păcate vor fi disponibile pentru anul 2021 doar 50 de cadre, așa că iubitorii de titan cu posibilități financiare ar trebui să se grăbească să mai prindă unul! Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma