Categorii: CursiereNoutati

BMC Granfondo GF01, cursiera destinată confortului și performanței

Proaspăt trecută prin botezului focului prilejuit de cursele clasice de primăvară, cursiera celor de la BMC, Granfondo GF01, este motiv de mândrie pentru constructorul elvețian. Bicicleta a fost proiectată special pentru cele mai solicitante șosele, inclusiv porțiunile de piatră cubică al Flandrei, și a dat rezultatele scontate, deși nu i-a ajutat pe rutierii echipei BMC Racing Team să rupă gura târgului în materie de victorii anul acesta.

Granfondo GF01 a fost gândită special pentru cursele clasice de o zi care au un traseu foarte solicitant pentru bicicletă, dar și pentru sportivii recreaționali care au nevoie de o bicicletă care să nu se strice după prima porțiune de drum cu gropi. Geometria este astfel realizată încât să ofere un plus de confort, dar și de control, foarte necesar mai ales pe coborârile tehnice și în virajele strânse. Dar nu doar acest aspect a fost luat în calcul, ci și rezistența bicicletei, ocazie cu care headtube-ul, chainstay-ul și downtube-ul au fost înzestrate cu o  dimensiune generoasă și o grosime apreciabilă a secțiunii.

Menționasem mai devreme confortul și revenim la acest subiect. Granfondo GF01 este denumită de producător “endurance bike”, adică o bicicletă specială pentru probele de anduranță. Carbonul din care este realizat a fost tratat cu anumite rășini care îi permit să absoarbă mai bine șocurile, fără să compromită rigiditatea. Cadrul este proiectat pentru a fi compatibil cu anvelope de 28 de milimetri lățime, dar și cu setul electronic Shimano Dura-Ace. În ciuda acestei înclinații spre confortul rutierului care face din această bicicletă una potrivită pentru oricine pornește în ture lungi de câteva ore și are nevoie de o bicicletă pe care se poate baza, cadrul cântărește 995 de grame, iar furca 380. O cursieră BMC Granfondo GF01 de mărimea 54, echipată cu setul Ultegra Di2 și o pereche de roți Easton cântărește 7,38 de kilograme.

Mai jos este și un scurt film realizat de cei de la BMC în care explică pe larg acest concept de cursieră.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma