Categorii: CursiereNoutati

BMC Granfondo GF01, cursiera destinată confortului și performanței

Proaspăt trecută prin botezului focului prilejuit de cursele clasice de primăvară, cursiera celor de la BMC, Granfondo GF01, este motiv de mândrie pentru constructorul elvețian. Bicicleta a fost proiectată special pentru cele mai solicitante șosele, inclusiv porțiunile de piatră cubică al Flandrei, și a dat rezultatele scontate, deși nu i-a ajutat pe rutierii echipei BMC Racing Team să rupă gura târgului în materie de victorii anul acesta.

Granfondo GF01 a fost gândită special pentru cursele clasice de o zi care au un traseu foarte solicitant pentru bicicletă, dar și pentru sportivii recreaționali care au nevoie de o bicicletă care să nu se strice după prima porțiune de drum cu gropi. Geometria este astfel realizată încât să ofere un plus de confort, dar și de control, foarte necesar mai ales pe coborârile tehnice și în virajele strânse. Dar nu doar acest aspect a fost luat în calcul, ci și rezistența bicicletei, ocazie cu care headtube-ul, chainstay-ul și downtube-ul au fost înzestrate cu o  dimensiune generoasă și o grosime apreciabilă a secțiunii.

Menționasem mai devreme confortul și revenim la acest subiect. Granfondo GF01 este denumită de producător “endurance bike”, adică o bicicletă specială pentru probele de anduranță. Carbonul din care este realizat a fost tratat cu anumite rășini care îi permit să absoarbă mai bine șocurile, fără să compromită rigiditatea. Cadrul este proiectat pentru a fi compatibil cu anvelope de 28 de milimetri lățime, dar și cu setul electronic Shimano Dura-Ace. În ciuda acestei înclinații spre confortul rutierului care face din această bicicletă una potrivită pentru oricine pornește în ture lungi de câteva ore și are nevoie de o bicicletă pe care se poate baza, cadrul cântărește 995 de grame, iar furca 380. O cursieră BMC Granfondo GF01 de mărimea 54, echipată cu setul Ultegra Di2 și o pereche de roți Easton cântărește 7,38 de kilograme.

Mai jos este și un scurt film realizat de cei de la BMC în care explică pe larg acest concept de cursieră.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma