Standul Merida a fost la fel de mare și de bogat ca în anii anteriori, doar că anul acesta taiwanezii care și-au consolidat foarte bine poziție pe piață schimbă o serie de modele din gamă, în special full-suspension-urile. Pe scurt, contraofensiva a început!
Merida a revizuit și a construit de la zero cele trei full-suspension-uri care alcătuiesc cel mai important segment de vânzări: 1-20, 1-40 și 1-60. Un pas firesc, căci vechile modele deja nu mai erau în pas cu vremurile. Standardele s-au schimbat, geometriile de asemenea, nemaivorbind de dimensiunea roților, așadar ceva era de făcut și cât mai rapid.
Așadar, Merida 1-20 (One-Twenty) este o bicicletă cât se poate de matură în acest moment, în pas cu vremurile, iar asta se poate vedea în detalii: țevi mai subțiri și hidrofromate, cabluri trase ingenios prin interiorul cadrului, ax de 12 mm pentru roata de spate și de 15mm pentru roata de față, headtube conic dar și tijă de șa reglabilă cu comandă pe ghidon. Principiul suspensiei a rămas similar, dar a suferit îmbunătățiri pentru a fi mai sensibilă și pentru a fi compatibilă cu noul format de roți, de 27.5 inch.
Pipa va fi scurtă, de 60mm în cazul modelelor în dimensiunea S și de 70mm în cazul celorlalte dimensiuni. În ceea ce privește unghiul headtube-ului inginerii de la Merida au optat pentru unul foarte relaxat de doar 68 de grade, cel al seat tube-ului fiind poziționat la 74.5 grade și fiind astfel foarte eficient pentru urcări.
Nu mai puțin de 6 modele vor fi disponibile, toate dotate cu cadru din aluminiu.
Mai urcăm o treaptă și ajungem la 1-40 (One-Forty), bicicleta de All-Mountain care a reprezentat un model important în gama Merida. Și reprezintă în continuare. Suspensia de 145 de mm a cadrului și de 140mm a furcii vor oferi suficiente rezerve și pentru trasee mai dificile, dar cel mai important este faptul că chainstay-ul este acum mai scurt cu 4mm, deci mai jucăuș.
Cablurile vor fi de asemenea trase prin cadru și vei putea opta chiar și pentru o transmisie 1×11. De asemenea, bicicleta a fost concepută pentru a găzdui lejer anvelope mai groase, de 2.35 inch. Roțile sunt de asemenea de 27.5 inch.
Bicicleta de enduro propusă de Merida este același 1-60, care după nici un an de la lansare, a fost complet reconstruit.
În primul rând, va utiliza roți de 27.5 inch, taiwanezii renunțând la formatul 26 inch. În cazul lui 1-60 (One-Sixty), aceasta a fost dotată cu chainstay-uri mai lungi decât în cazul lui 1-40 și va putea fi comandată cu o transmisie 1×11.
One Forty și One Sixty vor utiliza o suspensie VPK, un VPP în viziunea celor de la Merida.
Toate culorile noilor full-suspension-uri sunt deosebit de atractive și se văd mult mai vii în realitate decât în fotografii.
Modelele dedicate sporturilor extreme, precum cele pentru Street/Dirt sau Freeride, vor rămâne neschimbate, însă vor primi echipări noi, mai atractive.
Nu în ultimul rând, toți cei interesați să facă pasul către 27.5 sau 29 de inch, vor avea posibilitatea de a cumpăra bicicletele cu echipare entry-level la prețuri foarte avantajoase. Spre exemplu, Big Nine-ul din fotografia de mai jos va primi un schimbător de pinioane Shimano Acera, un angrenaj Shimano Non Series, anvelope Merida dar și frâne hidraulice pe disc de la Tektro.
La fel ca și în cazul celorlalți producători, Merida va miza anul pe viitor în principal pe biciclete roți de 27.5 și 29 de inch.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…