Categorii: Biciclete de oras

Şarpele Bicicliştilor din Copenhaga

Noul pod velo din Copenhaga denumit The Bicycle Snake încheie traseul bicicliştilor peste podul Bryggebro oferind un traseu plăcut de-a lungul portului şi pe lângă construcţii la nivelul etajului întâi. Făcând parte din strategia de a deveni unul din cele mai prietenoase cu bicicliştii oraşe din lume noul pod garantează utilizatorilor o accesibilitate mai bună şi legături îmbunătăţite spre oraş.

Bicicliştii din Copenhaga sunt încântaţi de podul Bryggebro însă în acelaşi timp au sesizat lipsa unui traseu potrivit în zona podului Dybbølsbro. Dar şi această situaţie va fi în curând remediată mulţumită “şarpelui” care va duce bicicliştii în siguranţă şi la înălţime de la podul Dybbølsbro la podul Bryggebro. Când şi conexiunea dintre Vesterbro şi Islandsbrygge va fi gata cicliştii nu vor mai trebui să-şi ridice bicicletele pe treptele de la Fisketorvet Shopping Centre.

Estetică urbană la nivelul etajului întâi

Podul suplu şerpuieşte de la Fisketorvet Shopping Centre peste bazinul portului şi printre blocurile din Kalvebod Brygge creând astfel un contrast plăcut cu construcţiile rezidenţiale masive din beton din zonă. Pentru a oferi bicicliştilor o experienţă cât mai plăcută traseul a fost gândit ca părţi din el să treacă peste apă. Noul pod velo va traversa la o înălţime de 6-7 metri deasupra apei şi printre Hotel Copenhagen Island, Aller Huset şi Atrium, pe deasupra pietonilor la nivelul etajului întâi.

Şarpele zvelt din oţel

Arhitecţii de la firma Dissing + Weitling sunt cei care au gândit „Şarpele Bicicliştilor”. Podul are o lăţime de 4 metri, o lungime de 190 metri şi o rampă de 30 metri. Este construit din oţel pentru a căpăta un design suplu. Pentru a obţine spaţiu necesar stâlpilor de susţinere o zonă a bazinului din port a fost complet mutată mai mult înspre larg.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma