BH Lynx Race EVO 2021 e o bicicletă de XC ușoară, capabilă și pe trail

Noul MTB de XC BH Lynx Race EVO s-a întors, mai ușor și mai rigid ca niciodată. Modelul XC full suspension cu cursa suspensiei scurtă are acum capacități tehnice pe trail îmbunătățite, geometrie nouă, suspensie reproiectată și integrare mai bună, plus o opțiune cu cursă mai lungă, situată între categoriile XC și trail.

BH a proiectat generația anterioară a modelului Lynx Race cu cursa de 100 mm, în 2017, ca o versiune cu cursa redusă a modelului Lynx de 120 mm, bicicleta fiind proiectată special pentru echipa lor de XC care dorea o bicicletă mai ușoară și mai rapidă.

Cum traseele de XC și Maraton au devenit mai tehnice, BH a dezvoltat modelul mai capabil Lynx Race EVO.

Au adăugat chiar și o variantă LT ușoară dar cu cursa de 120 mm, oferind mai multă flexibilitate și capacitate mai bună pe trasee rapide și tehnice.

Noul Lynx Race EVO este construit folosind aceiași tehnologie Hollow Core Internal Molding ca la cadrele BH de șosea, fiind utilizat un amestec de fibre de carbon high-modulus Toray T1100 și T800. BH spune că greutatea cadrului în mărimea M e de doar 1950 g, inlcuzând amortizorul, ceea ce înseamnă cu 125-150 g mai puțin decât generația anterioară.

Cadrul complet din carbon Lynx Race EVO a primit o suspensie revizuită Split Pivot, păstrând aceiași cursă a roții spate specifică folosirii unui singur pivot, dar cu pivotul cel nou mai rigid, mai mare și montat mai sus și mai înspre partea din față, pentru a funcționa mai bine cu transmisiile moderne 1x. Noul cadru are o rigiditate torsională mai bună cu 30%.

Rămâne prezentă o basculă scurtă din carbon, dar aceasta e coborâtă pentru a îmbunătăți rigiditatea, aceasta acționând amortizorul cu o tijă din aluminiu.

Acest lucru a mărit rigiditatea sistemului Split Pivot și a deschis calea pentru curse mai lungi. Dacă modelul standard are o cursă spate de 100 mm, varianta LT folosește un amortizor cu cursa mai lungă dar cu aceiași lungime, cursa roții spate ajungând astfel la 120 mm, pentru teren mai tehnic.

Noul Lynx Race EVO a primit și elemente de integrare moderne, folosind cuvete Acros cu porturi de acces sub pipă care ghidează cablurile direct în cadru. Pentru a proteja cablurile, headset-ul are încorporat un sistem de blocaj al cursei Acros BlockLock de 150 de grade, protejând astfel și cadrul în cazul unui accident.

În capătul de sus al tubului furcii, BH a ascuns propriul multi-tool FIT – Fast Intervention Tool. Asemănător cu modelele de la alți producători, FIT include chei inbus de 2.5/3/4/5/6, T25, cheie de lanț, adaptor de CO2 și spațiu pentru o za rapidă de lanț. Cine are tubul furcii suficient de lung poate transporta și un tub de CO2 gata montat pe dispozitiv.

Noul Lynx Race EVO e un pic mai lung iar unghiul furcii mai mic, capacitățile tehnice fiind mai bune. Cadrul e disponibil în 4 mărimi, între S-XL. La modelul cu cursa de 100 mm, unghiul furcii a scăzut cu jumătate de grad până la 68 de grade iar cel al tijei de șa are 75.8 grade, unghiul furcii fiind cu 0.5 grade mai mic în varianta LT. Chainstay-urile sunt puțin mai lungi, de 430 mm, însă e acum spațiu pentru anvelope de 29×2.4.

Noul BH Lynx Race EVO 2021 e disponibil în 5 echipări cu cursa de 100 mm și una LT cu cursa de 120 mm, fiecare în 4 scheme standard de culori.

Noul Lynx Race EVO e însă inclus și în sistemul de personalizare BH Unique, pentru cei ce vor un aspect mai original.

Modelul de top Lynx Race EVO Carbon 9.9 costă 8300 Euro și este echipat cu grupul wireless electronic SRAM XX1 AXS Eagle, roți BH Evo Carbon cu 30 mm lățime internă și anvelope de 2.4, furcă Fox 32 SC Factory și amortizor Float DPS Evol, cu blocaj de pe ghidon.

La 7300 Euro e disponibil Lynx Race EVO Carbon 9.5 care are aceiași suspensie și aceleași roți, dar cu transmisie și frâne Shimano XTR.

La 6000 Euro e disponibil Lynx Race EVO Carbon 9.2 cu componente XT, dar cu aceiași suspensie Fox Factory, însă cu anvelope de 2.2 montate pe roți BH Evo Carbon dar cu lățimea internă de 25 mm.

Modelul Lynx Race EVO Carbon 8.5 costă 4900 Euro, are aceiași echipare cu suspensie Fox Factory și XT, dar cu roți BH Evo de 24 mm din aluminiu.

Ultima versiune e Lynx Race EVO Carbon 8.0, costă 4200 Euro și e cea mai ieftină variantă cu noul cadru ușor din carbon, fiind echipată cu suspensie Fox Performance, componente din aluminiu și roți BH SL de 25 mm din aluminiu, ceva mai grele.

Există doar o versiune cu cursa de 120 mm, Lynx race EVO Carbon 9.0 LT la prețul de 5500 Euro. Aceasta e echipată cu furcă Fox 34 SC, amortizor Float DPS Evol și primește în plus o tijă dropper BikeYoke Diving SL, însă în mod surprinzător are roți înguste de 25 mm din aluminiu și anvelope de 2.2.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătoului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma