BH iLynx Race Carbon integrează elegant propriul sistem eBike ușor, puternic și cu autonomie mare

Noul e-bile BH iLynx Race Carbon nu arată cu mult diferit față de modelul clasic fără asistență ce a fost lansat la finalul anului trecut. Noul model se află la granița dintre MTBși e-MTB și e un proiect la care BH lucrează de câțiva ani. La fel ca în cazul cursierei ușoare Core e-bike, noul eMTB iLynx ar putea să facă mulți MTB-iști convinși să se gândească la un model cu asistență electrică.

BH a abordat subiectul e-bike în ultimii ani în cele mai variate moduri, folosind multe modele diferite de motoare și baterii de la aproape toți producătorii, încercând să stabilească ce merge mai bine pentru fiecare tip de ciclism. Printre eMTB-urile lor se regăsesc modelul e-Lynx cu motor Yamaha, modelul cu formă unică Atom X cu motor Brose și chiar și noul model de trail Xtep cu motorul noul Shimano EP8.

Noul BH iLynx Race Carbon se întoarce însă la conceptul Core de e-bike și folosește propriul sistem de asistență electrică BH pentru a obține o bicicletă cu elementele de asistență aproape invizibile, ușoară și cu funcționare fină.

Ideea a fost ca bicicleta să imite cât mai bine aspectul și senzația naturală de rulare a unui MTB clasic, fără a avea o greutate mult mai mare, aspect grosier sau geometrie compromisă, elemente regăsite pe multe modele curente de eMTB.

Privită din anumite unghiuri, e aproape imposibil de ghicit că noua bicicletă e un e-bike.

Noul iLynx Race Carbon folosește același motor compact BH 2ESMAG de 2.2 kg care a debutat pe modelele de șosea Core Carbon și de gravel GravelX în noiembrie 2020, fiind rezultatul final a unui deceniu de producție de eBike-uri. Sistemul promite frecare redusă, funcționare silențioasă iar motorul de 250 W are un Q-factor mic pentru un eBike, de doar 163 mm, cuplul fiind acum de 65 Nm. Bateria mică de 540 Wh este ascunsă în downtube iar autonomia anunțată de BH pentru iLynx Race Carbon este de 130 km.

La fel ca la restul bicicletelor Core, se poate adăuga o baterie suplimentară XPro de 180 Wh în suportul de bidon, autonomia crescând cu încă 45 km. BH spune că o autonomie de 175 km de XC real e un record la un eMTB ușor. Sistemul unic de montare a bateriei în suportul de bidon XPro nu are cabluri. Bateria și suportul se conectează prin downtube, fiind nevoie doar de introducerea bateriei XPro în suport pentru a obține autonomia mărită, dacă nu e nevoie de aceasta, în suport putând fi transportat un bidon normal de apă.

Sistemul de asistență la pedalare BH are 4 moduri de funcționare acționate de un mic buton situat lângă cel pentru tija dropper, starea fiind afișată pe un afișaj color X Display pe ghidon, lângă pipă, asemănător cu cel al sistemului Di2. Tot sistemul comunică prin Bluetooth și ANT+ cu GPS-ul Garmin.

Unul din scopurile principale ale BH cu iLynx Race Carbon a fost să fie o bicicletă cât mai asemănătoare cu modelul de XC Lynx Race EVO carbon, vizual și funcțional. Acestea împart aceieași tehnologie HCIM de fabricație a cadrului din carbon iar cadrul modelului eBike are doar 2050 g fără motor și baterie, doar cu 100 g mai mult decât modelul clasic de XC.

Suspensia Split Pivot are același design, noul pivot principal fiind de dimensiuni mari, chiar dacă lungimea chainstay-urilor e cu 23 mm mai mare. Sunt niște elemente remarcabile pentru un eMTB. Opțiunile pentru cursa suspensiei sunt aceleași – 100 mm pentru competiție și light trail și 120 mm pentru trasee mai dificile, fiind folosit un amortizor cu cursa mai lungă montat pe același cadru.

E-bike-ul cu cursa de 100 mm are furca ceva mai înclinată decât modelul clasic, cu un unghi de 68.5 grade, pentru a se adapta la distanța mai mare dintre roți. Reach-ul e mai lung și zona frontală e mai înaltă.

Varianta LT de 120 mm are aceleași schimbări ale geometriei, cu unghiul furcii de 67.7 grade. Sunt disponibile 4 mărimi pentru fiecare din cursele suspensiei, variantele M, L și XL ale eMTB-ului fiind suprinzător de asemănătoare cu cele ale MTB-ului clasic.

La fel ca la Lynx, iLynx e dotată cu trusa de scule integrată în tubul furcii FIT, aceasta incluzând chei inbus lungi de 2.5/3/4/5/6 mm, T25, cheie de lanț, adaptor pentru cartuș de CO2 și loc de păstrare pentru un quick link. Rutarea este tot internă, cu cablurile prin headset, iar butucul din spate este pe standard Boost.

Spre deosebire de modelul cu acționare clasică Lynx Race, modelul 2021 BH iLynx Race Carbon este oferit într-o singură versiune de top Pro cu cursa de 100 mm, pentru trasee rapide de XC, echipat cu XX1 AXS la prețul de 9000 Euro și cu o greutate totală de 16.8 kg.

Modelul cu cursa lungă de 120 mm LT este însă disponibil începând cu 6000 Euro echipat cu XT până la 8000 Euro cu XTR.

Sunt disponibile 4 culori standard pentru oricare model, plus programul BH Unique ce oferă vopsea și specificații personalizate.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma