Categorii: CursiereNoutati

BH a reproiectat modelul lor rapid Aerolight sub forma unei cursiere aero polivalente

BH a combinat cele mai bune elemente din modelele lor de cursieră ușoară, aero și chiar și de contratimp pentru a obține o nouă bicicletă polivalentă completă, noua BH Aerolight 2022. Cu un cadru aero din carbon și forme cu totul unice, noua Aerolight se dorește a fi cursiera perfectă pentru cei ce își doresc performanță maximă în orice situație.

Cu doar un an și jumătate în urmă, BH a adăugat frâne pe disc și integrare completă a cablurilor pe modelul lor Aerolight Disc, dar fără să încerce și o reducere a greutății. Acum vechiul model de triatlon a primit noul nume Aero TT, în timp ce numele a trecut la noul model Aerolight, care e cu aproape 1 kg mai ușor.

Noua Aerolight este un mix între ultimele modele de top din carbon de la BH: modelul Ultralight EVO cu cadrul sub 750 g și modelul aero polivalent și integrat G8. BH spune că noul Aerolight combină elemente atât de la modelele destinate exclusiv să fie aerodinamice cât și de la cele construite doar pentru a avea greutate redusă, intrând în clubul cursierelor pe disc cu greutatea cadrului sub 1 kg.

Noua Aerolight duce mai departe formele de pe vechile G7/G8, cu profile Kamm ale tuburilor, seatstay-uri coborâte, tijă de șa semi-integrată și rutarea cablurilor complet integrată. Brațele furcii sunt extrem de aplatizate și alungite pentru a reduce turbulențele, headtube-ul balonat se conectează cu toptube-ul destul de orizontal iar chainstay-urile orizontale sunt curbate chiar înaintea axului spate.

BH spune că noul design Air Bow a zonei frontale este elementul principal care face bicicleta mai rapidă. Din lateral, brațele furcii par să se încline în față, însă e doar un concept cu rolul de a depărta brațele de turbulențele provenite de la spițe și crearea de spațiu pentru ca turbulențele de aer să curgă mai bine pe lângă roată, furcă și downtube. Un beneficiu suplimentar a acestui design e și reducerea vibrațiilor.

Și roata spate a beneficiat de astfel de rafinamente aerodinamice. BH spune că Aerolight reduce rezistența aerodinamică față de modelul G8, oarecum similar ca design, cu o valoare impresionantă de 15.9%, oferind o reducere de 5W la vitezele de competiție.

Noul BH Aerolight are o greutate a cadrului de doar 950 g în mărimea M, acesta fiind construit folosind tehnologia de top HCIM Hollow Core folosită și la modelul Ultralight EVO.

La fel ca toate modelele de cursiere aero lansate în ultima vreme, Aerolight are cablurile complet integrate, inclusiv conductele frânelor hidraulice, fiind folosit un sistem de cuveți de 1.5 FSA ACR. Toate bicicletele din gamă sunt dotate cu cockpit-uri dintr-o bucată pentru o rutare curată a cablurilor. Ultraligbt folosește sistemul de nouă generație semi integrat pentru prinderea tijei de șa, folosit și pe G7, cu clemă ascunsă ce strânge tija aero scurtată. Bicicleta include chiar și o lumină spate aero ce poate fi montată pentru un plus de vizibilitate.

Noul model de cursieră aero folosește frâne pe disc cu prindere flat mount, ax thru de 12 mm cu sistem de levier ascuns BH, rulmenți pedalier BB386 EVO și anvelope de 28 mm, fiind spațiu pentru modele de 30 mm.

Bicicleta vine în pachet inclusiv cu un set de bidoane aero și suporturi ce se integrează perfect cu formele aerodinamice ale seat tube-ului și downtube-ului, incluzând o cutie de scule ce se montează sub bidon.

Noua BH Ultralight 2022 vine în șase mărimi standard, între XS-XXL, cu patru echipări complete și cinci culori standard, existând însă și varianta personalizării prin programul BH Unique. Geometria e ușor modificată față de G8 și Ultralight EVO, având stack redus, mai multe valori ale reach-ului în funcție de mărime și chainstay-uri ceva mai lungi.

Bicicletele complete încep cu modelul de 5300 Euro Aerolight 6.0 cu componente SRAM Rival eTap AXS 2×12 și roți Vision Trimax 35.

Modelul Aerolight 6.5 e următorul, la 6500 Euro acesta fiind echipat cu componente Ultegra Di2 și roți Vision TC55, în specificații apărând în mod ciudat 24s.

Aerolight 7.0 are un preț de 9000 Euro și e echipat cu Shimano Dura-Ace Di2 și roți BH EVO 50, tot cu 24s în specificații.

Modelul de top BH Aerolight 7.5 costă 12.000 Euro și e echipat cu SRAM Red eTap AXS 2×12, powermetru Red AXS și roți Zipp 454.

Bicicletele sunt disponbile pentru livrare în funcție de mărime și echipare, începând din luna septembrie 2021, unele însă fiind disponibile doar din primăvara 2022.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma