Categorii: EvenimenteNoutati

B-dul Uranus va avea pistă de biciclete delimitată cu stâlpișori

Ceva se schimbă în București, iar cum ne interesează în mod special infrastructura pentru biciclete, nu putem decât să ne bucurăm de faptul că recent construitul Bulevard Uranus va avea piste de biciclete, delimitate de stâlpișori. Este primul astfel de tronson de piste construit vreodată în București, iar soluția este un pas important înainte pentru cei care simt nevoia de siguranță atunci când pedalează în trafic.

Mai mult, va fi imposibil pentru automobile să blocheze pista, ceea ce o va face ciclabilă de la un capăt la altul. Noul bulevard va fi inaugurat la finele lunii, momentan tramvaiele fiind în probă pe noile șine. Proiectul a fost împărțit în trei etape, și se întinde din Piața Victoriei până la Gara Progresul.

Și cum noul an a venit cu o veste atât de bună, sperăm să vedem din ce în ce mai multe astfel de segmente bine delimitate pe toate arterele principale ale Bucureștiului.

via b365

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Deci dupa cum spuneam.... :( in doar 24 de ore poti vedea stalpisori rupti cu gramada , masini parcate perpendicular direct pe pista! ....Trist...

  • Astazi de dimineata deja erau parcate masini pe pista , au intrat in dreptul trecerii de pietoni si au mers jumatate pe trotoar !

  • @oaialaoras
    Nu-i problema, pentru ca in cateva zile, dupa ce se vor fi rupt toti stalpii aia, va arata exact ca in Budapesta :)

  • ca biciclist, pot doar sa ma bucur ca s-a luat o masura mai eficienta decat o banda cauciucata pe asfalt. ca n-o sa fie perfecta... in Romania am invatat cu totii sa ne bucuram de lucruri marunte.
    ca arhitect, ma frustreaza teribil ca traiesc intr-o tara in care trebuie sa punem stalpisori din 3 in 3 centimetri pentru nesimtiti, in loc sa ne concentram putin si pe latura estetica a spatiului urban. uite un exemplu graitor, in Budapesta: http://www.dbarchitect.com/images/dynamic/article_slideshow_images/image//separated_bike_lane1_budapest.jpg

  • Si aici ma refer la cei de la Cotidianul (ca ei au facut acest comentariu). Este unul din motivele pentru care Cotidianul (ca ziar) nu se mai fabrica si vinde la chioscurile de ziare (falimentat in acest sens).

  • Bai fratilor, cine dracu v-a pus pe voi sa spuneti cacatul asta de vorba sau afirmatie ? "va fi imposibil pentru automobile să blocheze pista" !! Pai este exact acelasi sistem care l-au adoptat si pentru calea de tranvai intre europa si obor unde in ziua de azi au ramas doar semne ca undeva candva a fost asa ceva!!! Sa vezi ce buna este acea pista pentru parcari :)) . Daca se va interveni "rapid" in aplicatii de amenzi pentru parcari sau treceri peste delimitarea aceea as mai zice sa fie un proiect interesant de luat in calcul,dar altfel.....

  • Bogdan, ai loc, cu putina atentie, mai putin in dreptul canalelor.

    Zob, foarte corect, ar fi cam periculos sa-i faca din fier.

    Usktu, va trebui sa invatam sa sunam mai des la politie, mai toti.

    Cat despre idioti care vor tine mortis sa-si parcheze masinile pe piste? Eh, ma intreb in ce punct li se va parea nerentabil sa duca in fiecare zi masina la service cu tabla indoita, doar pentru a putea sa parcheze pe piste.

  • Nu e doar de fatada, pentru ca stalpii aia costa destul de mult si probabil o sa ii tot inlocuiasca la interval de 2-3 luni.
    Stalpii de plastic sunt noile borduri :)

  • Marius, eu - ca biciclist (si) de oras - am rasuflat usurat vazand ca sunt stalpisori flexibili, si nu din metal... ar fi un adevarat pericol pentru orice biciclist in cazul unei cazaturi cu tampla pe ei... si cu siguranta vor fi!

  • Sorin, din pacate in tara asta, cu oamenii care o locuiesc si care in proportie de 99% nu sunt biciclisti, ci soferi, chestia asta e doar o picatura intr-un ocean.
    Si la fel cum zice si Marius, o sa reziste cateva ore sau zile, cred.
    Vom trai si vom vedea cine are dreptate.
    Nu ca suntem carcotasi sau ne-am pierdut speranta, dar trebuie sa fim realisti.
    A considera ca ne va fi mai bine ca biciclisti, ca oameni, ca cetateni, in tara asta, a ajuns sa fie o himera greu de atins, din pacate si nu ne mai impresioneaza nimic din ce se vrea sa se faca pentru noi.
    Totul nu e decat de FA-ŢA-DĂ punct.
    Sa apara in fata unora din afara ca uite domne ce grija avem noi ca stat de cetatenii tarii.
    Doar o incercare de apropiere stangace de normalitate intr-un ocean de nesimtire.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma