Anvelope fără aer de la Britek: adio cameră, adio pompă, adio pană de cauciuc!

Ai spune că va fi cel mai de succes proiect în ceea ce privește anvelopele pentru biciclete. S-ar putea să ai dreptate, deși cei de la Britek încă mai lucrează la proiect, pentru a-l prezenta într-o formă finală.

Anvelopa folosește o structură de cauciuc și de oțel pentru a oferi o anumită rigiditate la rulare. Conform celor de la Britek, inginerii urmează să definitiveze un sistem care să-ți permită ție să reglezi respectiva rigiditate, mimând practic o anvelopă umflată mai mult sau mai puțin. De asemenea, mai rămâne de rezolvat problema pietrelor sau a noroiului care pot pătrunde prin preții laterali decupați ai anvelopei. Ultima și cea mai simplă este proiectarea carcaselor ce oferă un profil diferit, în funcție de disciplina pentru care sunt create.

În filmul de mai jos, poți vedea unul din primele prototipuri în acțiune.

via Britek

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Din cate imi aduc aminte, Audi cocheta acum cativa ani cu acelasi concept. Dar colegii de forum au dreptate, sa vedem cu ce pret vor ajunge pe piata, si ce optiuni de "moliciune" vor fi.
    Interesant oricum.

  • Am citit comentariile si mor pe cei care spun "never" sau ca este imposibil etc... Pai mai oameni buni, voi v-ati nascut acum 40 de ani cu calculator cu 1 Tera memorie si televizoare LED ?? Toate la timpul lor, nu mai comentati aiurea, sunt sigur ca la un momentdat se va gasi cea mai buna solutie si pentru anvelope si multe altele, dar nuuu, voi le vreti pe toate asa de-odata, sa apara peste noapte...Si de va fi sa apara... atat va spun: Sa NU aveti parte de ele ! :)

  • Intr-adevar găurile reprezintă un dezavantaj, însă acesta poate fi relativ uşor de remediat, de pildă prin înglobarea ansamblului elastic într-un pneu. În această formă sistemul ar putea avea mare succes, păstrând aspectul plăcut cu care toată lumea este obişnuită şi adăugând mult doritul avantaj al plimbarilor fara pene.

  • S-ar elimina o mare belea. Cat de neplacut este sa faci o pana si sa ai noroi peste tot...

  • Ideea este senzationala si foarte buna daca vor astupa gaurile, ceea ce e mai mult ca sigur ca asta vor face intr-o productie de serie, sa faca mai multe variante cu tarii la alegere pt a optimiza greutatea, ceea ce iar e usor realizabil si 3, sa fie comparabil la fel de usoare cu unele clasice... Daca reusesc sa faca asemenea cauciucuri la 500-600 grame, eu zic ca vor da lovitura cu ele! Si sunt la un pas de cauciucul-raf din aceiasi bucata...si fantezia zboara... Foarte tare ideea! Probabil la jeepurile de pe fronturi deja e si realizata chestia!

  • Cred ca dezavantajele intrec avantajele; nu mai spun de pret care n-are cum sa fie mai mic decat la anvelopele actuale. Plus utilizarea pe timp de noroi sau balti care ii restrange utilizarea. Una peste alta cred ca e un experiment si va ramane cam atat.

  • Daca nu ar avea gaurile respective n-as avea nici o teama ca s-ar putea umple de noroi sau pietre. Si cred ca ar functiona mai bine (mai multa sectiune = mai multa rezistenta).

    Poate pentru bicicletele de dirt sa fie o chestie sa arate asa.

  • Stiu ca ceva asemanator ca principiu s-a facut pt autovehicule si sistemul era complet functional. Sunt tare curios dc masa acestei anvelope este comparabila cu cea a unui sistem clasic - cauciuc + camera.Nu de alta, dar cred ca e cea mai proasta zona de pe bicicleta, respectiv roata in care sa adaugi greutate.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma