Intre anii 2005 si 2007, locuitorii metropolei Amsterdam, au folosit bicicleta de 0.87 ori pe zi, pe cand masinile au fost folosite de 0.84 ori pe zi. Utilizarea automobilului a scazut cu 14 % in toate cartierele fata de 1990, in timp de numarul de biciclisti a crescut cu 36 % in aceeasi perioada. Acest fapt se datoreaza si datorita taxelor pentru parcare din centrul orasului, care in anumite zone ating chiar si 5 euro / ora .
Daca in anul 1990, centrul orasului era strabatut de 235.000 de automobile, in 2006 cifra s-a redus la 172.000, o scadere de aproximativ 25 %. In schimb, traficul de biciclete a crescut de la 86.000 la 140.000, o crestere de aproximativ 60 %.
Amsterdamul ar trebui sa fie un exemplu de urmat pentru foarte multe alte orase si capitale europene, mai ales pentru orase ca Bucurestiul, sufocate de trafic si de poluare.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…