Alutech Sennes va fi prima bicicletă de serie de DH cu roți de 29

Producătorul german Alutech are deja în colecție de câțiva ani modelul Sennes DH, dar până acum acesta folosea roți de 27.5×2.8. Ei încearcă însă să introducă roțile mari de 29 pe bicicletele cu cursă lungă a suspensiei, astfel că după modelul cu cursă de 150 mm Tofane 29 care a dovedit eficiența unei astfel de combinații urmează acum modelul de DH Sennes. Au mai existat modele prototip de DH cu roți de 29 dar Sennes a intrat în producția de serie și în câteva zile va fi disponibil pentru achiziție.

Detaliile oferite se referă la dimensiunea M care primește o cursă a suspensiei spate de 204 mm, identică celei de pe modelul de 27.5. Aceasta din urmă păstrează cursa pe toate cele 5 mărimile de cadru disponibile, așa că ne putem aștepta la acest lucru și în cazul modelului cu roți de 29.

Modificările geometriei pentru adaptarea la noile roți micșorează unghiul furcii cu 1.5 grade până la 62, rake-ul fiind însă tot de 42 mm. Toptube-ul este mai lung astfel că reach-ul atinge 458 mm. Înălțimea de la sol a monoblocului a crescut cu 16 mm datorită roților. Chainstay-urile sunt puțin mai lungi dar ajustabile. Distanța dintre roți a crescut pentru aceiași mărmie de cadru cu aproape 5 cm, devenind de 1269 mm pentru mărimea M.

Nu există pe piață furci de DH speciale pentru roți de 29, dar datorită faptului că oricum la DH se folosesc anvelope foarte mari, furca Fox 40 de 27.5 folosită la această bicicletă oferă suficient spațiu pentru anvelopele 29×2.35 montate pe jante e*thirteen TRS de 27 mm lățime internă. Spațiul pentru anvelope devine destul de mic doar când furca de 203 mm atinge cursa maximă, dar în mod normal se va ajunge în această situație foarte rar și pentru foarte puțin timp, astfel că furca ar trebui să funcționeze foarte bine.

În afară de modificările de geometrie amintite, cadrul de 29 pare identic, folosind suspensia horst-link 4-bar, construcția și detaliile modelului de 27.5. Headtube-ul pare totuși un pic scurtat pentru a accepta roata mai mare.

Greutatea totală pentru mărimea M va fi de 14.6 kgm cu o echipare de top. Nu a fost încă anunțat prețul, dar probabil va fi în jur de 3000 Euro pentru cadru și furcă.

Mai multe informații puteți afla de pe pagina producătorului.

Informații preluate de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Vezi comentarii

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

2 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

3 zile in urma

Noul Yeti SB165: acum în format mullet

O delectare pentru priviri acest nou SB165, mai ales în culoarea această albastră. Odată cu adăugarea unei roți de 29…

3 zile in urma