Air Attack , prima cască aerodinamică de la Giro

Industria bicicletei, îndeosebi cea care se învârte în jurul ciclismului de șosea și a triatlonului, își îndreaptă atenția tot mai mult spre aerodinamică. După cursierele aero care încep să fie tot mai căutate și diferite piese a căror caracteristică de tăiere a aerului este mereu în proces de îmbunătățire, a venit și rândul celor de la Giro să lanseze un model de cască cu trăsături aerodinamice tot mai bune. Este vorba despre Air Attack, a cărei scurtă descriere o poți citi în rândurile ce urmează.

În primul rând, este important de subliniat că această cască nu este destinată doar contratimpului, ci și restului de competiții de șosea, care includ cursiera. Giro pretinde că modelul de față opune cea mai mică rezistență la înaintare dintre toate căștile de șosea disponibile în momentul de față.

Designul căștii nu este unul cu care rutierii să poată zice că sunt obișnuiți, dar protecția oferită este considerabilă, mai ales judecând după cele doar 6 găuri de aerisire, față de 24 câte au alte modele. Air Attack este disponibilă și în configurația Shield care include un vizor ce se atașează cu ajutorul magneților de partea de față a căștii. Greutatea standard a căștii este de 264 de grame, iar vizorul înregistrează 32 de grame.

Totuși, nu putem să nu anticipăm unele probleme în materie de ventilație. Air Attack beneficiază de sistemul Roc Loc Air care asigură un spațiu de 3 milimetri între cap și cască, ceea ce, cel puțin teoretic, ar trebui să fie suficient pentru o aerisire decentă. În acest sens, cei de la Giro au precizat că ventilația optimă se realizează atunci când cel care o poartă menține o viteză ridicată de deplasare. Cu alte cuvinte, Air Attack nu e tocmai indicată dacă ai de gând să mergi încet într-o zi toridă.

În ceea ce privește disponibilitatea căștii, modelul Air Attack va fi disponibil în 6 culori și 3 mărimi, iar Air Attack Shield în 4 culori și tot atâtea mărimi. Pe piață le vom putea găsi cel mai probabil începând cu primăvara 2013 pentru un preț cuprins între 200 și 240$.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

6 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma