Categorii: EvenimenteNoutati

Afisport deschide un nou magazin în București

În decursul ultimilor 14 ani în care am activat pentru freerider.ro, am fost prezent la multe deschideri de magazin, însă cea de sâmbătă – a magazinului Afisport – a reușit să mă surprindă prin numărul celor prezenți. A fost de departe cea mai populară inaugurare de magazin și probabil va rămâne așa pentru ceva timp, lucru care se datorează în special lui Marius Gorgan (Bucharest Bike Traffic), cunoscut pentru numărul mare de urmăritori de pe Youtube, lucru care s-a transpuns cu ușurință în evenimentul de sâmbătă după ce acesta a fost anunțat pe canalul vlogger-ului. De fapt, a fost atât de aglomerat, încât sâmbătă nu am putut face vreo poză în interior căci tot ce s-ar fi văzut ar fi fost puhoiul de oameni are făcea ca orice încercare de a fotografia bicicletele din magazin să fie imposibilă. Așadar, am stat de vorbă cu Ionuț Fundulea, director general DHS Bike Parts (deținătorul AfiSport) și cu Marius Gorgan ulterior, pentru a afla mai multe detalii despre noul magazin, scopul acestuia și planurile de viitor, mai ales că urmează mai degrabă un concept de hub, reprezentând astfel mai mult decât un magazin. În fond, acesta este un exemplu clar despre ceea ce se întâmplă când unești niște servicii de vânzări cu o comunitate. Dar să trecem la lucruri concrete.

Cu 30 de minute înainte de deschidere.
La deschidere.
Şi la ceva timp de la deschidere, când magazinul a devenit practic neîncăpător.

Ionuț Fundulea ne explică faptul că magazinul se întinde pe o suprafață de 650 de mp, o clădire pe lângă lacul Morii, aflată Şoseaua Virtuții, nr. 25. „Această suprafață este împărțită în diferite zone, pentru a putea oferi clienților o experiență cât mai plăcută și comodă, dar și pentru a organiza eficient activitatea magazinului. Astfel, magazinul dispune de o zonă de showroom pentru prezentarea bicicletelor și a accesoriilor, o zonă de service pentru efectuarea reparațiilor și întreținerea bicicletelor, o parcare cu 18 locuri pentru clienți și un depozit pentru biciclete.”

Întrebat despre cât a durat realizarea proiectului, Ionuț Fundulea a răspuns: „Timpul necesar pentru a realiza magazinul Afisport-bucharestBIKEtraffic, din București, a fost de aproximativ 5 luni. Acest proces a inclus fuzionarea ideilor, găsirea unui spațiu potrivit și realizarea magazinului în sine, care  nu a fost o sarcină tocmai ușoară. Pentru a obține un magazin cu adevărat diferit, am apelat impreuna la un specialist care a transformat toate ideile și feedback-ul oamenilor în realitate. Procesul a fost interesant pentru toți cei implicați, iar cel mai mult am fost interesati de calitatea lucrărilor, verificarea constanta a materialelo. CEO-ul Eurosport Dhs – Tianqi Yang  a avut un rol important în susținerea proiectului cat si a echipei și fără ajutorul său, magazinul nu ar fi putut fi realizat. „

Dar ideea? De unde a venit ideea. Marius Gorgan explică: „Ideea a venit din partea clientilor, prin sugestii din ambele parti. Aici ma refer la mailuri si mesaje pe social media de la oameni pe care le-am primit eu cat si feedback-ul din magazinele celor de la Afisport. Mi-am dorit ca acest loc sa fie mai mult decat un magazin sau service ci mai degraba un loc de intalnire al comunitatii bucharestBIKEtraffic.”

Desigur, și așteptările sunt pe măsură, iar Marius Gorgan continuă: „Una dintre așteptările principale pentru noul magazin Afisport – Bucharest Bike Traffic este de a face lucrurile diferit, în special prin îmbunătățirea serviciilor oferite clienților și prin creșterea calității experienței de service în magazin. Ne dorim sa cream un mediu prietenos și deschis pentru toata lumea, indiferent de buget sau bicicleta pe care o pedaleaza. În plus, o altă așteptare importantă este de a fi mai mult decât un simplu magazin sau service de biciclete, ci magazinul sa devina o comunitate care să ofere know-how și să promoveze educația în privința pedalatului, organizarea de ieșiri în munte pentru toți bicicliștii indiferent de nivelul de experiență, dar și ieșiri în trafic pentru a ajuta și încuraja persoanele care au anumite temeri în traficul urban.”.

Am aflat că Afisport a dezvoltat și o aplicație pentru service și magazin, iar în acest sens Ionuț Fundulea ne oferă lămuriri: „Aplicația de service se va lega direct de magazin, oferind astfel clienților noștri un mod ușor și convenabil de a verifica prețurile și disponibilitatea serviciilor, direct din aplicatie. În plus, mecanicii din service primesc notificări prin intermediul aplicației, astfel încât să fie pregătiți pentru cererile clienților atunci când aceștia ajung în magazin. „.

Curiozitatea m-a împins să aflu și cum a luat Afisport decizia de a colabora cu Marius Gorgan în acest proiect: „Decizia de a colabora cu bucharestBIKEtraffic a fost luată natural, Marius este un fan al brandului Devron și a utilizat chiar una dintre bicicletele noastre la nunta sa, ceea ce ne-a bucurat foarte mult. În plus, ne-am întâlnit la toate evenimentele notabile din țară, cum ar fi Salonul Bicicletei, dar și in afara tarii, la EuroBike. Ideile lui au fost un catalizator pentru noi, iar faptul că bucharestBIKEtraffic a venit cu o multitudine de idei care se potriveau perfect cu așteptările noastre a facut ca lucrurile sa se lege foarte repede. În esență, ne-am întâlnit, ne-am plăcut și restul s-a transformat într-o poveste cu si despre biciclete. În ceea ce privește contribuția sa în realizarea magazinului, a adus o perspectivă proaspătă și idei inspirate, iar asta a făcut ca magazinul să fie cu atât mai special și mai reușit.”.

Cât despre numărul de angajați ai magazinului, aflăm că în prezent, există un număr de 7 angajați în magazin, împărțiți pe diferite departamente, precum showroom-ul, service-ul si bineinteles partea de administrare. În viitor, intenția Afisport este de a angaja oameni pentru a completa anumite nise, cum ar fi serviciile pentru trotinetele electrice și oameni în showroom care să participe la competițiile de ciclism din țară.

Legat de departamentul de service, Marius oferă lămuriri suplimentare: „Departamentul de service este organizat într-un mod diferit față de ceea ce am văzut în general în România. În primul rând, service-ul este separat de showroom, iar clienții care vin pentru service pot aștepta într-o cafenea cu autoservire. În cazul în care o reparație durează mai mult decât poate aștepta un client, acesta poate reveni și ridica bicicleta din service, iar pentru a face lucrurile mai ușoare, în era tehnologiei, avem o aplicație prin care clientul poate primi notificări din service cu statusul bicicletei sale. Astfel, ne dorim să oferim o experiență cât mai plăcută și comodă petru toata lumea.”.

În acest magazin însă nu se vor comercializa doar biciclete Afisport, Devron sau DHS, ci și alte mărci – fiind vorba despre un „magazin multibrand, iar gama de produse va fi construită împreună cu clienții în funcție de feedback-ul pe care îl primim de la acestia. Echipa noastra consideră că este important să colaboreze cu clienții pentru a înțelege nevoile lor și pentru a construi o ofertă care să le satisfacă cerințele, indiferent de stitlul de pedalat. Astfel, este dificil să se decidă asupra unui singur brand, dar împreună cu clienții, putem completa această parte și  oferi clienților bicicletele si accesoriile  potrivite pentru nevoile lor.”.

De final, l-am întrebat pe Ionuț Fundulea cum vede piața de biciclete în următorii ani, ca nivel de dezvoltare, iar acesta a conchis cu următoarele afirmații: „Vedem o creștere puternică a pieței de biciclete electrice în România, iar faptul că Devron/Afisport are o gamă atât de largă pe acest segment ne dă încredere că suntem pe un drum bun. Ne așteptăm ca cererea pentru biciclete electrice să crească în continuare, iar noi suntem pregatiti sa raspundem acestei cereri cu o ofertă variată și de calitate. Suntem mândri să facem parte din această industrie în creștere și suntem convinși că bicicletele electrice vor juca un rol important în promovarea unui stil de viață sănătos și sustenabil.”.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma