Prim contact – Bryton Rider 750

Nu până demult ciclocomputerele smart cu GPS erau destul de greu accesibile din punct de vedere al prețului. Dacă aveai așa ceva, făceai parte dintr-un club exclusivist al “adevăraților” sportivi. Existau pe piață doar mărcile „premium” care, pentru aceleași specificații, costă și cu 30% mai mult. De câțiva ani exista însă și Bryton, reprezentat în România de BikeFun, care, pentru niște ciclocomputerere foarte performante, oferă prețuri mai mici.

Ultima adiție la colecția lor este noul Bryton Rider 750, cu care am apucat să mă joc doar puțin până acum, în special din cauza vremii cam de iarnă. Prima impresie însă este foarte bună. Dacă nu ai răbdare să citești până la final, urmărește clipul de mai jos pentru un rezumat.

Bryton Rider 750 se vinde în România în două variante de pachete, cu senzori sau fără senzori:

Bryton Rider 750-E – 1.259 Lei

Pachetul conține:

  • Computerul
  • Manual în varianta rezumat
  • Șnur de siguranță
  • Cablu alimentare
  • Suport metalic ghidon cursieră
  • Suport cauciuc ghidon/pipa mtb

Bryton Rider 750-T – 1.579 Lei

Pachetul conține tot de mai sus plus senzorii de puls, cadență și viteză. Senzorii de cadență și viteză sunt cei „noi”, smart și nu cu magnet prins de spițe, respectiv brațul pedalier.

Computerul în sine este mare, dar mai mic decât modelele de top ale altor branduri. Măsoară 50x91x20mm. Grosimea nu include și pastila care se fixează în suport. Greutatea este aparent destul de mare, la 96 g, dar totuși în linie cu ce găsim la modelele similare ale concurenței.

Construcția computerului este robustă și de foarte bună calitate. Chiar nu ai ce-i reproșa. Cele 4 butoane, două pe stânga și două pe dreapta, se mișcă bine, iar la deget simți un mic clic când le apeși, confirmând astfel comanda ta. Pornirea are loc în 19 secunde, un timp foarte bun pentru un ciclocomputer smart, care pentru a porni are nevoie să-și încarce softul.

Chiar și varianta ieftina a setului, se vinde împreună cu suportul „out-front” pentru ghidonul de cursieră. Este un suport de foarte bună calitate, aerodinamic, din aluminiu care, dacă l-ai cumpăra separat, te-ar mai costa 135 lei. Din câte observ, pastila care fixează computerul poate fi schimbată, devenind astfel compatibil cu orice computer de pe piață, atâta timp cât se montează fixare circulară. Poți folosi acest computer pe trei biciclete, să spunem pe cursieră, mtb și gravel, fiecare fiind independent configurabilă.

Spuneam mai sus că este ceva ce-mi place în mod special și ceva ce nu-mi place. Plăcut este ecranul care se mișcă foarte bine, aproape la fel de cursiv ca un smart phone. Simte fiecare comandă a ta și răspunde bine. În sfârșit un ecran tactil de vitezometru pe care nu trebuie să apeși de 10 ori ca să simtă că îi transmiți ceva.

Ce nu mi-a plăcut, sau poate nu am înțeles încă, este modul de încărcare pe dispozitiv al unui track. La alte computere, inclusiv la alte Bryton-uri, încărcarea unui track era simplă. Tot ce trebuia făcut era copy/paste din programul în care le editam/cream, din folderul de pe PC în folderul ciclocomputerului, acesta fiind conectat prin cablu la calculator. La Rider 750 se pare că nu mai merge modalitatea asta. În schimb, trebuie folosită aplicația dedicată Bryton, de pe telefon, unde trebuie să ai track-ul în format fit, bdx sau gpx. Din păcate se pare că Rider 750 nu accepta „orice” tip de fișier gpx. Nici nu știam că există mai multe feluri de gpx-uri. Voi mai sapa și revin cu informații în recenzia detaliată.

UPDATE

Merge! În urma ultimului update de firmware, „orice” gpx este recunoscut, chiar și cel pe care ți-l desenezi singur. Pașii de urmat sunt următorii:

  • Îți desenezi pe calculator un traseu în programul tău de editat sau primești track-ul de la un prieten
  • Ți-l trimiți pe mail ca attachment, îl primești pe Whatsapp etc.
  • Deschizi mailul pe telefon și downloadezi track-ul
  • Din folderul „downlaods”, îl deschizi, iar telefonul te întreabă ce aplicație vrei să folosești. Alegi Bryton
  • Se deschide app-ul Bryton, iar înainte de salvare, aplicația te întreabă dacă vrei să redenumești fișierul
  • Odată salvat în app, vei regăsi acum track-ul în meniul My Route din app
  • De aici selectezi track-ul preferat, care se deschide, iar din colțul drept sus, de la meniu, alegi Download Routes to Device. Ciclocomputerul trebuie să fie deja pornit și conectat în prealabil prin BT la telefon.
  • Apeși track-ul pe care-l vrei transferat în ciclocomputer și GATA!

La prima utilizare mi-a plăcut acest ciclocomputer și voi reveni în recenzia completă, cu detalii despre cum se mișcă și cât de bine mă înțeleg cu el.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma