Noua Bontrager TLR Flash Charger – pompa de podea bună pentru tubeless

Este ştiut faptul că multe din anvelopele tubeless sunt problematice atunci când sunt instalate. Mai exact talonul anvelopei nu se fixează întotdeauna perfect pe jantă anvelopa nedevenind ermetică. Pentru a rezolva această problemă este nevoie ca anvelopa să fie umflată brusc la presiune mare. Însă cu o pompă normală nu poţi face acest lucru ci doar la o benzinărie, vulcanizare sau la un service de biciclete care are un compresor de aer.

Aceste lucruri erau adevărate până la introducerea acestei noi pompe de la Bontrager.  TLR Flash Charger este o pompă de podea care, suplimentar faţă de modul „normal” de umflare, dispune şi de un recipient adiţional instalat vertical care poate fi umplut cu aer sub presiune pentru a fi apoi eliberat dintr-o dată şi umfla o roată tubeless la fel ca un compresor puternic. Acest lucru se face prin acţionarea manetei roşii situate lângă manometru.

Presurizarea cu aer a recipientului suplimentar nu durează atât de mult cât ai crede. Din doar 43 de pompări vei reuşi să aduci acul în zona verde la 11 atmosfere. Însă din teste a rezultat că de multe ori este nevoie ca acul manometrului să ajungă mult pe roşu pentru a fi suficient umflării unor anvelope tubeless mai încăpăţânate.

height=350

Dacă după umflarea bruscă în interiorul anvelopei rămâne prea mult aer, pompa dispune şi de un buton de unde poţi lăsa aerul să iasă într-un mod controlat, până când presiunea în anvelopă este cea dorită de tine.

Cum roţile tubeless sunt din ce în ce mai răspândite şi cum un compresor de aer are nevoie de curent electric, această pompă pare a fi o idee cât se poate de bună, mai ales că poate funcţiona la fel de bine şi pe post de pompă normală.

Preţul recomandat de Bontrager pentru acest nou produs este de 119,99 $, un preţ destul de mare în comparaţie cu nişte compresoare electrice entry level sau no-name. Însă avantajele acestei pompe sunt clare: este portabilă şi nu are nevoie de curent electric.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma