Nou pentru downhilleri – familia de componente Truvativ Descendant

Noul Truvativ Descendant este un „descendent” al seriei de angrenaje Truvativ însă în acelaşi timp o evoluţie. Astăzi noul Descendant face ca sisteme precum Holzfeller şi AKA să fie depăşite oferind cicliştilor iubitori de gravitaţie o familie cu produse mai rafinate şi mai versatile. Noile produse doresc să acopere toate ramurile mersului tare la vale, de la all mountain pitoresc la downhill agresiv.

Noua serie de produse dispune de o imagine mai rafinată, adaugă carbon şi ghidoane din aluminiu, oferă angrenaje direct mount şi four-arm şi angrenaje din carbon fiecare gândită să performeze cât mai bine într-o anumită direcţie. Până şi tija de şa devine puţin mai agresivă şi mai specifică downhillului, aşa cum vom vedea mai jos.

Ghidoanele Truvativ Descendant primesc mult din ce s-a învăţat de la modelele anterioare, folosind forma Boobar, curbura şi lăţimea la care se adaugă grosimi diferite de material. Sunt făcute să reziste la abuz, dar şi să permită puţină flexiune pentru a nu fi complet rigide.

Ghidonul pentru downhill are o lăţime de 800mm, o curbură verticală de 5 grade şi o curbură spate de 9 grade. Ghidonul pentru all mountain / enduro are o lăţime de 760mm, curbură verticală 5 grade şi spate 7 grade. Ambele sunt construite din aluminiu 7050 şi rămân la diametrul de 31,8 mm în loc să treacă la 35mm. Acest diametru a fost păstrat intenţionat pentru a menţine echilibrul perfect între rigiditate şi complianţă.

Specificaţii:

  • Carbon Flat Bar – 163 euro / 7º backsweep / 750mm wide
  • Carbon Riser Bar –163 euro / 7º backsweep / 5º upsweep / 20mm rise/ 750mm wide
  • Alloy Flat Bar –71 euro / 7º backsweep / 760mm wide
  • Alloy Riser Bar –71 euro / 7º backsweep / 5º upsweep / 20mm rise/ 760mm wide
  • Alloy DH Bar –77 euro / 9º backsweep / 5º upsweep / 25mm rise/ 800mm wide

Noua pipă Truvativ Descendant este prelucrată 3D din aliaj 7050 şi este disponibilă cu lungimile de 40, 50 şi 60 mm toate cu zero grade rise. Diametrul de prindere al ghidonului este de 31,8. Şuruburile sunt din oţel, patru în faţă şi două în spate pentru prinderea pe furcă. Greutăţile anunţate sunt de la 149 la 168 grame. Preţ anunţat 71 euro.

Aceste produse sunt aceleaşi folosite şi de riderii sponsorizaţi ceea ce înseamnă că piesele suporta orice de la curse de downhill de Cupă Mondială la Red Bull Rampage. Produsele sunt exagerat de bine construite pentru a rezista la orice.

Tijele de şa Truvativ Descendant sunt oferite în versiuni standard sau pentru downhill. Cele din urmă primesc un reglaj diferit al unghiului şeii. Întrucât mulţi rideri de downhill folosesc şaua ridicata mult de vârf Sram a observat că nu de puţine ori şaua era instalată la limita posibilităţilor chiar şi atunci când tija de şa era pusă invers pentru a permite o ridicare şi mai mare a şeii de vârf.

Tijele sunt forjate 3D din aliaj 7050 şi prelucrate în aşa fel încât să fie solide, dar fără a se transforma în cărămizi. Au un offset de zero mm, sunt disponibile pentru diametre de 30,9 şi 31,6mm, lungimi 350-400mm şi dispun de o greutate anunţată de 235-275g. Preţul anunţat este de 54 euro.

Noul angrenaj Truvativ Descendant foloseşte un design standard din aluminiu 7000. Partea din spate este prelucrată pentru a oferi un nivel precis calculat de confort rămânând însă suficient de solide pentru a fi folosite la downhill. Este, de asemenea, şi mai ieftin decât modelul anterior de angrenaj.

Angrenajele pentru downhill folosesc foi cu patru şuruburi lucru care oferă o rezistenţă generală mai mare decât dacă s-ar fi folosit sistemul direct mount. Aşadar există doar modelul cu ax mai mare specific pentru DH la varianta cu prindere în patru şuruburi. Angrenajele direct-mount sunt compatibile cu orice foi Sram direct-mount fiind destinate mai mult pentru all-mountain.

Angrenajele direct mount au preţuri de 175-205 euro şi sunt disponibile pentru rulmenţi BB/PF30 şi GXP cu ax 68/73mm. Braţele sunt de 170 sau 175 mm, foaia are 32 dinţi, iar greutate anunţată este de 674g pentru versiunea GXP cu braţ de 175 mm plus foaie.

Angrenajele cu patru braţe pentru downhill primesc axul mai lung de 83mm cu rulmenţi BB/PF30 şi GXP sau 104.5/107mm PF GXP pentru un chainline de 55mm. Preţul este de 166-214 euro, bretele pedaliere sunt de 165 sau 170mm, iar greutatea anunţată este de 725 g (pentru GXP, 165mm, 34T, cu foaie). BCD-ul este de 94mm.

Există şi o versiune din carbon la care se mai lucrează puţin şi care nu era gata pentru sesiunea foto la data redactării acestui articol. Aceasta plasează grupul de componente adresat downhillului în sfera greutăţilor componentelor pentru cross country fiind însă construite să reziste la abuzuri. Lungimea braţelor este de 175mm, iar restul de specificaţii sunt similare cu cele de la versiunile din aluminiu. Greutatea anunţată este de 587 g cu foaie direct mount de 32 dinţi. Preţul anunţat este de 340-371 euro.

Produsele vor fi disponibile din Iunie 2016.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

3 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma