Pentru o companie pentru care obiectul principal de activitate îl reprezintă dispozitivele non-electrice, trecerea la ceva electronic pare a fi un pas mare. Totuşi lărgirea gamei de produse nu este surprinzătoare dacă luăm în considerare faptul că Lezyne are deja în ofertă lumini pentru bicicletă. Însă demn de luat în seamă nu este neapărat faptul că Lezyne urmează să producă aceste computere ci mărimea fizică a lor şi preţul excelent. Produsele s-au aflat în stadiul de dezvoltare pentru aproximativ doi ani.
Informaţia înregistrată în timpul turei poate fi salvată sub forma fişierelor “fit”. Asta înseamnă că poţi încărca tura direct pe reţeaua preferată de tine cum ar fi Strava sau Training Peaks. Vitezometrele se conectează direct la calculator prin USB fiind văzute drept dispozitive externe. Fiecare tură este reprezentată de un fişier .fit. În plus fişierul poate fi trimis direct spre aplicaţia de telefon sau sistemului cloud Lezyne pentru o analiză detaliată care include şi profilul traseului.
Exista 3 modele: Mini – la 132 euro, Power – la 160 euro şi Super – la 188 euro. Specificaţiile cresc pe măsură ce avansezi în gamă.
Mini este cel mai mic şi întrucât nu dispune de senzori Bluetooth sau ANT+ nu se poate conecta cu nimic. Nu dispune nici de senzori de viteză, cadenţă sau puls care să fie instalaţi pe bicicletă sau pe tine. Viteza este luată direct de la satelit. În plus îţi este înregistrat traseul şi ţi se afişează informaţiile de bază cum ar fi distanţa parcursă, viteza maximă etc. O altă aplicaţie a lui Mini este legata de downhill şi enduro pentru riderii care doresc să vadă diferenţa de nivel şi viteza, dar care nu vor un vitezometru mare şi scump instalat pe ghidon.
Lezyne Power dispune de un ecran mai mare şi adaugă conectivitatea Bluetooth Smart. Foloseşte cel mai nou chipset 4.1 şi oferă posibilitatea conectării până la 8 dispozitive. Ecranul poate fi luminat, la fel ca şi pe celelalte modele. Conectat fiind prin Bluetooth cu telefonul vei putea vedea pe ecranul vitezometrului sms-urile, email-urile şi apelurile. În plus tura poate fi încărcată automat folosind aplicaţia Lezyne.
Lezyne Super adaugă conectivitate ANT+ permiţând primirea de informaţii şi de la powermetere sau senzori de viteză şi cadenţă. Ecranele celor 3 vitezometre afişează în permanenţă calitatea semnalului GPS şi nivelul bateriei. În rest acesta poate fi personalizat pentru a afişa două, trei sau patru informaţii în acelaşi timp.
Ciclocomputerele folosesc însă semnalul GPS nu pentru navigaţie ci exclusiv pentru obţinerea informaţiilor. Este posibil ca în viitor, printr-un upgrade de firmware, să se adauge şi navigaţie. Reglarea vitezometrelor este foarte simplă întrucât nu trebuie să introduci diametrul roţii cu doar înălţimea şi greutatea ta. Poate ar fi fost o idee bună să se poată introduce şi data naşterii şi sexul pentru o acurateţe mai bună a informaţiilor.
Lezyne s-a gândit şi la siguranţa în utilizare. Pentru a demonta dispozitivul de pe ghidon trebuie să apeşi şi să roteşti în acelaşi timp. Astfel eşti mai bine asigurat că acesta nu va zbura dacă va fi lovit accidental. În plus şi inelele de cauciuc cu care se prinde montantul de ghidon sunt asigurate în aşa fel încât să nu cada şi să se piardă când îl bagi în buzunar. Computerele se încarcă printr-un port USB.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
Ce legatura poate avea inaltimea si greutatea riderului in determinarea vitezei de deplasare a bicicletei, daca nu se seteaza diametrul rotii?! Nu vad nicio logica; mi se pare o stupizenie!.....
Doi rideri care au aceiasi inaltime si greutate pot rula evident cu viteze diferite , cu conditia sa nu pedaleze unul langa celalalt, iar atunci afisajul vitezei pe ciclocomputere va fi identic, conform cu egalitatea inaltimii si greutatii celor doi rideri, adica complet eronat.