AbsoluteBlack a lansat uleiul GRAPHENlube cu Graphene care ar trebui să țină enorm, dar are un preț pe măsură

Producătorii cunoscuți pentru foile lor ovale AbsoluteBlack au lansat un ulei cu totul nou de tip ceară, GRAPHENlube, despre care spun că e mai bun decât orice alt model de pe piață în aproape toate punctele de vedere. Ei spun despre noul ulei de tip ceară cu conținut de graphene că e cel mai rapid și cel mai rezistent ulei din lume, care e însă ușor de aplicat și, mai mult, e complet negru odată ce se usucă pe lanț.

Lansarea AbsoluteBlack pe piața uleiurilor e rezultatul a doi ani de cercetare și o mulțime de patente obținute în acest timp, munca fiind efectuată împreună cu două echipe de ProTour, scopul fiind clar: obținerea celui mai bun ulei de pe piață. Rezultatul e primul ulei de tip ceară din lume cu conținut de Graphene, care nu doar face ca transmisia să funcționeze mai ușor, dar are și o rezistență uimitoare în timp fără o degradare a performanței.

Toată lumea vrea o reducere a pierderilor în transmisie, iar un ulei mai rapid sună excelent, însă de obicei asta vine cu neajunsuri cum ar fi aplicarea prin îmbăierea lanțului în ceară fierbinte sau durabilitatea redusă și dispariția uleiului la primul semn de umezeală. De obicei performanțele durează doar o zi de competiție și sunt rapid pierdute după câteva sute de km.

AbsoluteBlack descrie uleiul ca o emulsie bazată pe hidrocarburi, dar care conține graphene ce oferă o durabilitate extraordinară cu o singură aplicare, păstrând frecarea redusă pentru o perioadă lungă de timp atât în condiții ude cât și uscate. De asemenea, uleiul nu are în compoziție niciun solvent dăunător. Este sub formă de lichid, care se întărește și devine aproape solid când se usucă, după aproximativ 2 ore. Asta îl face extrem de rezistent la spălare, dar și la contaminare.

Rezultatul e un ulei care conform producătorului menține pierderile prin frecare sub 5 W pentru mai mult de 900 km. Practic ar trebui să fie vorba de o nouă categorie de lubrifianți.

AbsoluteBlack spune că uleiul acesta dă putere gratuită în orice condiții, dar prețul nu e chiar așa mic. Uleiul a fost oricum trimis pentru testare independentă la Universitatea de Științe și Tehnologie din Cracovia, Polonia și la ZFC (Zero Friction Cycling) pentru a vedea cum se prezintă față de competiție. Primele teste ale universității arată că nu e chiar uleiul cu cea mai mică frecare de pe piață, dar le depășește cu mult pe celelalte în timp la o singură aplicare – ceea ce înseamnă că prețul plătit s-ar putea amortiza.

Pentru a elimina variabilitatea frecării de la un lanț la altul, universitatea a folosit un test ISO ”pin-on-disc” care e conceput să izoleze efectele frecării și uzurii pe o distanță de 300 km.

Mai sus e o reprezentare a analizei suprafeței discului după test, fiind comparat uleiul GraphenLube și echivalentul CeramicSpeed, discul pe care s-a folosit uleiul AbsoluteBlack având o uzură mult mai puțin pronunțată.

Apoi uleiul a mers la ZFC pentru un test specific de ciclism, pentru a măsura cum se comportă GraphenLube în condiții reale. Deși a fost practic un prototip destul de timpuriu al noului ulei, acesta a spulberat rezultatele tuturor cu excepția Molten Speed Wax, dar care trebuie aplicat mereu proaspăt și pe curat înainte de fiecare test.

Noul ulei nu e însă doar pentru cicliștii amatori ce vor să meargă mai eficient, AbsoluteBlack spune că a încheiat un parteneriat strategic cu echipa UAE Team Emirates ca furnizor oficial de ulei, oferind produsul și altor echipe Pro Tour dar al căror nume nu îl pot dezvălui din cauza clauzelor lor de sponsorizare. AbsoluteBlakck spune că rezultatul e că echipele, după testarea inițială, au mai cerut produsul, inclusiv posibilitatea de a fi oferit pe termen lung.

AbsoluteBlack a făcut și o comparație pe un trainer indoor, unde a fost obținută o reducere de 7.3 W a pierderilor de putere în comparație cu uleiul popular Muc-Off Hydro Dynamic dezvoltat special pentru echipa Sky.

AbsoluteBlack spune că uleiul e produs în cantități mici în Polonia și va fi disponibil doar pentru perioade scurte după fiecare lot rezultat. De asemenea, acesta va fi disponibil doar prin achiziție directă de pe pagina producătorului.

Prețul pentru o sticlă de doar 14 ml este de 13 Euro, aceasta este ca idee de dimensiunea unei sticle de ojă de unghii.

Bidonul normal de 140 ml din video-uri și din restul imaginilor are însă un preț de 130 Euro, destul de impresionant pentru un ulei de lanț!

Pentru o perioadă limitată, AbsoluteBlack oferă gratuit o sticlă mică de 14 ml de ulei la toate cumpărăturile de peste 100 Euro de pe pagina proprie, așa că cei ce achiziționează foi ovale au ocazia să incerce noul ulei gratuit.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma