Categorii: ArticoleMag

Vizită la sediul Silverback din Germania: laboratorul experimentelor serioase

Adevărul este că până în momentul în care colegul meu Dan Mazilu nu a luat un Silverback la test, mai precis un fatbike, nu am fost foarte familiarizat cu brand-ul, deși îl cunoșteam „din auzite”. Apoi i-am văzut la expoziția din primăvară de la RomExpo (Salonul Bicicletei) unde s-au prezentat cu acel hardtail de XC cu un cadru spectaculos – SuperSpeed – demn de-un premiu, pe care l-a și primit de altfel – mult râvnitul IF Design Award. Iar nu de mult am aflat că trebuie să le fac o vizită la sediul din Nürtingen, un mic orășel de lângă Stuttgart (da, acolo unde se fabrică Porsche). Ocazia numa bună de a mă familiariza un pic cu brand-ul. Nu de alta, dar îmi place să știu despre ce vorbesc.

SuperSpeed, un hardtail foarte dichisit, care arată bine pe viu și care a câștigat și câteva premii de design, printre care mult-râvnitul IF Design Award.

Cu câteva momente înainte să pășesc înăuntru am stat preț de câteva momente să admir clădirea, una cu o arhitectură pe gustul meu. La prima vedere aceasta aduce cu un Concept Store, iar după ce faci primii pași îți dai seama că asta este de fapt, cel puțin în prima incintă. Aici am fost întâmpinat cu mare căldură de către cei de la Silverback (bine, ce-i drept nici nu m-aș fi așteptat să fie altfel), după care am început turul clădirii și am început să aflu lucruri noi despre ei, precum faptul că se află deja din anul 2004 pe piață. Din păcate nu am avut ocazia să văd și din vechile modele expuse, însă am putut să le văd pe cele mai reprezentative ale anului de producție 2019, cât și două prototipuri: unul pentru o viitoare bicicletă de XC, un full-suspension din carbon (imprimat 3D momentan) care o să arate foarte interesant și încă un full-suspension din aluminiu, care va reprezenta baza pentru un viitor model electric. Pentru prototipul modelului de XC nu am avut permisiunea de a-l fotografia (pentru că dăh, este un prototip), însă am avut ocazia să discut chiar cu persoana care l-a proiectat, ceea ce este de regulă o oportunitate destul de rară, chiar și pentru mine.

Prototipul pentru viitorul e-bike full-suspension. Desi nu pare, este imprimat 3D. Doar la atingere îți dai seama.
Showroom și depozit într-o singură hală.
Cu o reproducere foto a modelului de bicicletă pe fundal.
Service de biciclete – farmacie cum îi place românului să spună.
Aici vor fi asamblate biciclete custom.
Locul arăta desigur impecabil.
Standul pentru electrice, de unde se fac setările diferite asupra motorului.
O privire pe furiș în atelier.
În showroom pot fi admirate tot felul de modele.

Am stat mult la povești și cu Wesley Roelof, chief strategy officer la Silverback, care mi-a spus clar și concis, din capul locului, faptul că ei doresc să vândă bicicleta potrivită la prețul potrivit. Iar pentru asta au făcut pași importanți înainte, oferind deja de la începutul lui 2019 un configurator online prin intermediul căruia orice persoană să-și poată personaliza bicicleta de vis, atât din punct de vedere coloristic cât și din punct de vedere al componentelor. Configuratorul va fi disponibil de principiu pentru bicicletele mai scumpe din gamă. Mai mult decât atât, cei de la Silverback vor veni în sprijinul dealerilor cu un software de fitting, alături de partea hardware, toate oferite la un preț mult mai mic decât în cazul fitting-ului clasic. Asta înseamnă costuri foarte reduse și pentru clientul final.

Silverback nu-și ascunde afinitatea pentru fat bike-uri, disponibile în nenumărate versiuni și variante.
Chiar și cele pentru copii sunt disponibile
Iar gama de biciclete full-suspension este foarte bine acoperită după cum se vede.
MTB cu roți de 26 de inch, pentru copii.
O altă privire din showroom-ul de la parter.
Entry-level dar cu o gamă de culori atractivă.
Prețurile bicicletelor Silverback pornesc de pe la 380 de euro, pentru versiunile dedicate adulților.
Din nou, fat bike-uri pe alese.

Și nu în ultimul rând, Silverback va miza mult și pe componente precum tije de șa (unele chiar hidraulice), tije de ghidon, șei pe dimensiunile șezutului tău (cumva similar ca la SQLab, cu mențiunea că aparatul care-ți măsoară distanța dintre oasele șezutului este digital), manșoane și câteva alte mici accesorii.

Șei pe dimensiunea oaselor șezutului. Silverback se numără printre primii producători de biciclete care oferă așa ceva, căci până acum doar firmele specializate o făceau.
Design-ul constă mereu în detalii.
Pipe pentru toate nevoile, produse in-house.

Dar să trecem la noutățile cu adevărat importante, iar dacă tot am libertate de a alege, o să încep cu noul hardtail Slade, unul pentru All-Mountain/Enduro/Trail (numește-l cum vrei), însă care știe să facă bine mai multe lucruri. Primul și poate cel mai important este că poate să ofere distracție mare la vale, iar apoi promite să urce și rezonabil. Totul la un preț, după spuneam, corect, de 899 de euro. Dacă această versiune de bază nu te satisface prea mult, ai opțiunea să achiziționezi modelul de 1.399 de euro, cu o echipare superioară, așadar mai capabil. Pe ambele modele poți instala roți de 27.5 x 2.8 inch sau de 29 x 2.6 inch sau o furcă cu o cursă între 120 și 140mm, dacă cele stock nu te satisfac prea mult.

Iubitorii de Cross Country vor avea ocazia anul viitor să opteze pentru noul Synergy SL, un full-suspension capabil să primească diverse formate de roți (29, 27plus) și care va avea o furcă de 120mm și un cadru cu o suspensie de 110mm. Gândită pentru competițiile de Cross Country sau de Maraton, bicicleta avea un triunghi frontal din carbon și o basculă din aluminiu.

O altă noutate foarte importantă o reprezintă pășirea pe domeniul bicicletelor electrice. Dacă până în acest moment nu s-au impus pe o piață deja matură, după cum singuri au recunoscut, acum au ocazia să intre pe piețele aflate în dezvoltare, unde pot aplica aceeași strategie a prețului corect. Silverback va avea un hardtail în ofertă, echipat cu un motor Shimano, iar în viitorul apropiat – cu siguranță și un full-suspension, toate oferite în mai multe versiuni de echipare. S-Electro Comp va avea roți de 29 de inch, o furcă de 100mm și un acumulator semi-integrat, pe când modelul S-Electro Fat, care este așa cum ușor îți poți da seama din denumire un Fatbike, va avea un motor Bafang și roți de 29 de inch, cuplate cu o furcă fixă. Iar pentru că tot am adus vorba de Bafang, acesta promite a fi mult mai capabil decât generațiile precedente, devenind între timp un concurent serios pentru Shimano.

Versiunea de munte…
… și versiunea de… ăhmmm, fat bike!

Pe segmentul Ciclocross, Silverback lansează pentru 2019 un nou model, botezat Siablo. Bicicleta va fi construită cu un cadru din aluminiu, o furcă din carbon, frâne pe disc hidraulice și o transmisie 1×11. În duo cu modelul CX va fi și modelul GR, un Gravel Bike autentic dar care va avea un cadru diferit față de modelul Siablo CX, alături de o echipare nouă. Împreună cu o furcă din carbon și o transmisie 2×11, prețul bicicletei va fi de 1.399 de euro și va avea o greutate de 9.25 kg. Nu în ultimul rând, Siablo GR va putea primi și roți 650b (27.5 inch) pentru cei care doresc mai mult confort sau vor să iasă mai mult în offroad.

Versiunea de ciclocross a lui Siablo.
Și versiunea gravel. Da, gravel bike!

În categoria bicicletelor de șosea, modelul Sirelli, care nu este tocmai nou, va primi un update pentru frâne, acesta putând fi achziționat cu noile frâne hidraulice pe disc de la Shimano – Ultegra R8070. În echiparea cu transmisia electrică Shimano Ultegra Di2 și cu un cadru plus furcă din carbon, prețul este atractiv: 2.599 euro pentru o greutate de puțin sub 8 kg!

Nici categoria bicicletelor de oraș nu a rămas neglijată, Silverback lansând noul model de Scento Metro, o bicicletă rapidă ce cântărește 10.9 kg și costă 699 de euro. Pentru acest preț primești un set de frâne hidraulice pe disc, o transmisie 2×10 de la Shimano și anvelope Maxxis.

Pe scurt, Silverback începe să se reprezinte, așa cum îi stă bine oricărui brand care se respectă. Un sediu de top, biciclete care țin pasul tehnologic cu restul concurenței și mai nou, forme și design-uri curajoase ce promit o abordare interesantă pentru Silverback, cel puțin în sezonul care urmează. De notat ar fi și modelele entry-level, care probabil vor fi importante pentru piețele emergente, care vin cu un design atractiv raportat la prețul de achiziționare.

În continuare, vă las cu o galerie foto care cuprinde cele mai importante modele din gama Silverback.

Importator în România: UVsport.ro

Dragoș Mitroi
Silverback, Nürtingen, Germania

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma