1.Salut Tibi! Pentru că am primit mai multe întrebări de la cititori legate de acest concurs și am decis că cea mai bună cale este să le afle direct de la organizator. Așadar, o să încep prin a te întreba, ce grad de dificultate va avea competiția de anul acesta.
Este un concurs organizat după un sistem mai deosebit, în care se concureaza în aceeași zi pe două trasee diferite, iar timpii cei mai buni se cumulează. Toată lumea este calificată în concurs și nu există o finala, iar concurenții au posibilitatea să se dea cât de multe manșe pot și le face plăcere în cele 4 ore de concurs alocate fiecărui traseu, în scopul îmbunătățirii timpilor obtinuți, pe care îi pot urmări pe un display special la linia de finish.
2.Care dintre cele două trasee este mai dificil și în ce constau diferențele?
Iac este traseul ușor, cu un grad de dificultate care nu depășește coborârile concursurilor de maraton din țară și pe care se poate concura și cu un hardtail de XC. Totuși o bicicletă cu cursă mai mare, sau full suspension, aduce un avantaj, insă există și o porțiune de câteva sute de metri în ușoară urcare unde aptitudinile de pedalat fac diferența dintre rideri. Alf este traseul mai dificil, cu zone tehnice și elemente constuite din pământ și lemn, un traseu de DH în adevăratul sens al cuvântului, însă dificultatea este de nivel mediu pentru această disciplină, iar plăcerea este maximă!
3.Cui i-ai recomanda prezența la acest concurs? Ce pregătire trebuie să aibă un concurent pentru a-l putea parcurge de la start până la finish?
Concursul este recomandat în special riderilor din scena de DH, însă este o invitație deschisă concurenților de XC mai avansați, care au aptitudini de riding all mountain și le plac coborârile 🙂
4.Pentru că eu voi veni să concurez pe un hardtail, sunt curios ce se va întâmpla cu participanții dacă nu întrunesc condițiile creării unei categorii speciale (minim 5)? Timpii lor vor concura alături de cei care se dau pe full suspension?
Dacă studiezi cu atenție conceptul acestui eveniment, atunci realizezi că nu are sens împărțirea pe categoriii de biciclete, pentru că riderii se pot da la alegere cu mai multe tipuri de biciclete, dacă consideră că sunt avantajați și mai ales dacă le au în dotare. Adică te poți da cu un hardtail pe traseul ușor și ai dreptul să schimbi pentru un full pe traseul greu 🙂
5.Cum vor fi transportate bicicletele înapoi la start? S-a schimbat ceva față de anul trecut?
Avem un sistem de shuttle cu câteva dubițe cu remorci dedicate transportului bicicletelor. Vestea foarte bună față de anul trecut este că avem un drum de urcare proaspăt asfaltat, pe care se poate urca la start în 7 – 10 minute.
Mulțumim pentru timpul acordat și sperăm că vom avea vreme cât se poate de bună!
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…