In linii mari, tehnologia TubeNoTube este disponibila atat pentru anvelopele pe kevlar folding cat si pentru cele UST (Universal Stoshed Thread), foloseste o carcasa de 120 TPI pentru anvelopele de Cross Country si de 60 TPI pentru anvelopele de All Mountain/Enduro si cel mai important nu foloseste cauciuc butilic pentru captuseala interioara (folosit in general ca strat de ermetizare pentru majoritatea anvelopelor tubeless), ceea ce-i scade din greutate.
Partile laterale sunt ranforsate prin utilizarea unui strat protector din nylon cu o compozitie din cauciuc rezistent la abraziune. Acest strat de solidificare a anvelopei, mai ales a partilor laterale, reuseste astfel sa ofere o rezistenta foarte buna impotriva snakebite-ului, taieturilor si o stabilitate foarte buna la presiune scazuta. Totul insa cu o greutate totala mai mica fata de anvelopele Tubeless clasice. Talonul, care se monteaza pe suprafata jantei, se potriveste atat pe jante normale sau pe jante tubeless.
Daca vei privi mai atent imaginea de mai sus, vei observa straturile protectoare ce se regasesc in interiorul anvelopelor ce beneficiaza de aceasta tehnologie. Alta noutate o constituie utilizarea acestor anvelope impreuna cu cartusele PitStop sau cu latex lichid PitStop TNT, rezultand in : presiunea foarte mica de umflare a anvelopei, stabilitate mai mare in viraje, rezistenta scazuta la rulare, marginea anvelopei este foarte bine prinsa de janta si umflare mult mai usoara cu o pompa standard. Un cartus PitStop contine doar 35 de grame de spuma, completat eficient de 60 de grame de latex lichid. Totusi aceasta din urma nu este o idee noua, cei de la Schwalbe oferind o solutie asemanatoare, de latex lichid pentru gama de anvelope tubeless.
Pe scurt, avantajele principale in utilizarea acestor tipuri de anvelope, completate de PitStop, se regasesc in greutatea scazuta a anvelopei (cu cel putin 100 de grame), pereti laterali foarte rezistenti la taieturi sau intepaturi, rezistenta scazuta la rulare iar fara stratul de butil, carcasa este mult mai usoara si mai felixbila.
Daca se adauga si latexul etansant, in interiorul anvelopei, aceasta poate fi folosita la presiuni si mai joase, eliminand riscul ca anvelopa sa se miste sau sa iasa de pe janta.
Aceasta tehnologie este momentan disponibila doar pentru anvelopele de MountainBike, acestea fiind si specialitatea celor de la Geax. In oferta producatorului italian, pot fi gasite anvelope de CrossCountry, All Mountain, Enduro, Downhill, Freeride, Freestyle si Slopestyle.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…