Categorii: ArticoleMag

Soluții pentru protecția cadrului

Când vine vorba de protejarea cadrului, ai la dispoziție mai multe soluții pentru a-l ține departe de zgârieturi, foarte ieftine. În special dacă vrei să-l vinzi mai departe, ca nou.

Există mai multe zone ce pot fi protejate precum: părțile laterale de frecarea cablurilor, zona chainstay-ului, zona de sub down-tube, seat stay-urile sau partea superioară a top-tube-ului. O să le luam pe rând în acest articol explicând cu ce fel de protecție te-ai putea descurca mai bine în funcție de zona cadrului.

Protecție împotriva frecării cablurilor pe cadru

La acest capitol ai cele mai multe variante, însă cele adezive sunt cele mai eficiente. Există diverse materiale: fie o banală și subțire folie de plastic, fie o folie mai groasă, fie un material sintetic ceva mai gros. Dintre toate îl recomand pe cel gros, care poate fi văzut în fotografia de mai jos. Acesta este furnizat fie sub formă de bulină, fie sub formă dreptunghiulară. Trebuie să verifici totuși materialul dinc are este construit: sunt astfel de protecții groase realizate dintr-un singur material sau altele, precum cel din fotografie, care vine cu un material mai dur la suprafață. Îl recomand pe acesta din urmă pentru că am încercat până în prezent toate aceste soluții, iar primele trei pe care le-am adus în discuție lasă mereu urma pe cadru la dezlipire.

Sau după cum se poate observa și din fotografia de mai jos, strâng foarte mult praf și încetul cu încetul încep să se dezlipească. Ai putea foarte ușor să le schimbi din timp în timp, însă dacă le lași pe perioada verii, cu siguranță când le vei scoate vei lăsa urme de lipici pe cadru, care nu ies tocmai ușor.

Cu varianta recomandată, la dezlipire nu lași nicio urmă pe cadru. Faptul că este mai înaltă reprezintă de asemenea un avantaj, deoarece ține cablul de frână sau al schimbătorului și mai departe de cadru. Folia subțire protejează doar în punctul de contact, însă sunt șanse ca respectivul cablu să mai frece în fața sau în spatele foliei respective, asta deoarece majoritatea au o formă pătrată sau dreptunghiulară și nu acoperă suficient.

De reținut este faptul că trebuie să aplici această folie, deoarece de la trepidații, cablurile nu doar că vor zgâria cadrul în primă instanță dar vor trece de vopsea și vor începe să roadă din material. Valabil și pentru cablurile care stau lipite de furci sau pentru cablurile bicicletelor full-suspension care sub trase pe sub bottom-bracket-ul acestora.

Protecția chainstay-ului

Majoritatea dintre voi au bicicletele dotate cu protecție de chainstay. Indiferent ce sistem de transmisie ai folosi și chit că ai și un întinzător de lanț montat, cu siguranță lanțul va atinge la un moment dat chainstay-ul.

Cele standard sunt dintr-un material sintetic, de tipul unui burete subțire, care se prinde de cadru și care este cel mai eficient.

Există diverși care sunt cu adevărați obsedați de greutatea bicicletei, deci 10 rgame în minus ar reprezenta o binecuvântare, așadar pot alege protecție de chainstay cu autocolant, precum cea din imaginea de mai jos.

Protecția down-tube-ului

Mulți care folosesc bicicleta la munte, în special pe zone cu pietriș, nu țin cont de faptul că au zona de sub down-tube expusă la pietrele care sunt arunate de roata de față. În funcție de viteză, acestea pot lăsa urme vizibile și totodată neplăcute în cadru. Soluția cea mai bună în acest caz este folia de protecție subțire, cu dezavantajele enumerate la primul capitol. Însă partea de sub downtube nu este atât de vizibilă iar dacă rămân urme la dezlipire nu este o dramă, iar avantajul este net superior.

Pe de altă parte și în acest caz poți apela la folii mai groase care să mențină cadrul protejat.

Protecția seat stay-urilor

Este necesară deoarece există riscul să atingi cu călcâiul încălțămintei zona respectivă. O folie cu un advezi mai puternic sau lipită pe o suprafață mai mare ar trebui să rămână fixată, chiar dacă este atinsă deseori în timp ce pedalezi.

Protecția top tube-ului

Partea superioară a tob tube-ului trebuie protejată pentru momentele când treci piciorul peste cadru pentru a te urca pe bicicletă. Deseori poți atinge cu încălțăminte și dacă prinzi o zi noroioasă, poți lăsa urma adânci în cadru. Pentru această zonă recomandăm de asemenea folia transpartă și subțire.

Atât pentru moment. Data viitoare vom vorbi și despre protecția altor componente, nu doar pentru a le mări durata de viață, dar pentru a putea încasa sume mai mari la revânzare. În plus, cui îi plac bicicletele și componentele zgâriate?

Exemple de variante și costuri, aici.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma