Daca Sram XX compenseaza prin greutati scazute, arma XTR-ului este jocul la doua capete : exista o gama pentru Cross Country si una dedicata All Mountain-ului si probelor mai extreme. O miscare inteligenta de marketing din partea celor de la Shimano, dar si o solutie excelenta pentru cei care vor sa utilizeze gama XTR si in scopuri mai „extreme” decat pentru Cross Country.
In mod normal, concurentul direct al gamei XTR este Sram X.0, dar tinand cont de faptul ca Shimano nu are alta gama plasata deasupra modelelor Sram XX, modelul XTR este aruncat direct in lupta cu componentele XX. Pentru a evidentia diferentele de greutate intre cele doua game, am optat pentru crearea unui asa zis tabel comparativ. Am ales componentele comune, precum : schimbatorul de pinioane, schimbatorul de foi, manetele schimbatoarelor, angrenajul, caseta de pinioane, lantul si franele.
Daca XTR ofera in plus un set de roti si de pedale, cei de la Sram au adaugat gamei XX o furca cu o greutate foarte redusa. XTR se bucura si de avantajul de a fi lansat mai tarziu decat gama XX, asadar inginerii de la Shimano au mai avut timp de mici ajustari pentru anumite componente.
Din punct de vedere al franelor, XTR are avantajul gamei de All mountain. Asadar, franele XTR AM pot fi exploatate intens pe teren extrem, fara sa dea semne de slabiciune, pe cand franele Avid XX sunt recomandate doar pentru Cross Country. Intr-adevar, greutatea franelor XX este ceva mai mica decat cea a modelului XTR pentru All Mountain.
Dar sa vedem in continuare care sunt diferentele de greutate intre cele doua game de componente :
Dupa cum se poate observa, gama Sram XX este cu 148 de grame mai usoara. Pentru un adevarat Weight Weenie poate constitui o problema. Pentru un rider obisnuit, diferenta nu este atat de mare. In plus, Shimano XTR ofera un schimbator de pinioane mai usor decat Sram XX. Putem spune deci, ca din punct de vedere al greutatii cele doua game sunt apropiate. Decizia se va baza mai mult pe greutate componentelor decat pe functionalitate, care este de top pentru ambele game.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
Am frane XX, pot spune ca numai probleme am cu el...am cea mai scartaietoare bicicleta, am schimbat discurile si degeaba, pistonul nu mai revine in pozitia initiala si placuta atinge de disc ca sa nu mai zic ca uneori pierd subit din forta de franare.
Angrenaj am tot XX si...binenteles ca numai probleme, de ceva timp mi se prinde lantul cand schimb un pic mai in forta de pe foaia mica pe cea mare caci s-a tocit, relativ repede zic eu.
Cat costa foaia mare de la sram? ei bine cam 500 lei, si alta nu poti lua caci binenteles nu este compatibila.
Piesele de top sram: bani multi si fiabilitate -1.
trebuie sa intelegeti ca sunetul franelor ma face sa arunc bicicleta intrega pe balcon...
Sper sa reusesc sa trec la xtr cat mai repede, am auzit numai de bine despre el.
E na, ca sa vezi!....din gama XTR doar angrenajul este unul dintre cele mai bune, celelalte componente sunt de calitate indoielnica!...=))
De 13 ani ma dau pe bike la nivel competitional si pot spune ca as alege oricand SRAM de la X.9 in sus in defavoarea XTR. Acum merg pe X.0; am migrat in ograda SRAM de-ndata ce am putut face comparatii concludente, nu in ture prin fata blocului. Totusi, angrenajul XTR este unul dintre cele mai bune si nu mi-as pune ceva SRAM-made, fie el si Noir sau XX.
Degeaba SRAM XX ''bate'' la greutate pe XTR, nu-l poate ''bate'' si la performanta!....aceasta din urma fiind cea mai importanta!!