După ce vei citi acest articol, probabil te vei întreba ce mai urmează în materie de roți atunci când vine vorba de biciclete. În ultima perioadă (din discuțiile surprinse la prezentările pentru dealerii de biciclete) se aduce în prim plan tot mai des roata de 27.5 inci, ca soluție pentru bicicletele full suspension cu o cursă mai mare de 120 mm a amortizoarelor.
Ideea a pornit de la nemulțumirea producătorilor în ceea ce privește upgrade-ul suspensiilor pe bicicletele 29er. Practic, o cursă mai mare de 120 de mm pe acest tip de bicicletă face ca geometria să devină ineficientă pe anumite tipuri de traseu. Soluția imediată a fost utilizarea unei roți cu un diametru ceva mai mic. Așa a luat naștere ideea montării roților de 27.5 inci (650B) pe mountain bike-uri. Standardul însă există deja din 2008, doar că nu a fost luat prea în serios până în prezent.
Premisa de la care s-a pornit a fost o simplă constatare: o bicicletă cu roți de 27.5 inci oferă majoritatea avantajelor roții de 29 de inci, în schimb nu impune limitări la geometria cadrului, nu are probleme la capitolul clearance (spațiul dintre anvelopă și basculă), nu are un centru de greutatea prea ridicat și nu impune limitări la cursa suspensiilor.
Roțile de 27.5 inci crează însă confuzie în rândul bicicliștilor. Unii consideră că este cea mai potrivită variantă pentru cei indeciși (între 26 și 29 inci), alții sunt de părere că este încă un alt standard lipsit de sens. Momentan, există foarte puțini producători care oferă astfel de biciclete, printre aceștia se numărându-se Soma Fabrication, cu modelul B-Side (vezi foto sus). Partea bună este că dacă vei dori să faci pasul cel mare, vei putea găsi jante și anvelope în formatul 650B ba chiar mai mult decât atât, unii producători de furci și-au dat deja acordul pentru utilizarea unei astfel de roți pe furcile concepute pentru roțile de 26 inci.
Rămâne de văzut cum va evolua acest standard și în ce măsură își va lăsa amprenta asupra viitoarelor biciclete de munte. Ținând cont că standardul 29 inci era văzut cu foarte mult scepticism în urmă cu 3 ani, ca apoi să evolueze către un segment puternic, nu este exlcus să avem aceeași surpriză și din partea roților 27.5 inci. Sunt de părere că aceasta ar putea fi soluția pentru toți care consideră 29er-ul prea mare și 26er-ul prea mic. Și fără discuții va acapara propriul segment de clienți, dacă producătorii de biciclete vor începe să monteze astfel de roți pe bicicletele lor.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
Posibil să aducă câtțiva importatori modele 27.5 pentru sezonul următor (în toamnă, cel devreme).
sunt aceste biciclete de vanzare la noi in ro.
de 27,5
=))) ai ce da jos la primavara ma Zglot. nu am mtb dar am mers cu cateva si mi s-au parut indecent de mici cele pe 26:)), restu sper ca voi incerca.....coditza de porc
De abia astept sa apara, sunt sigur ca imi va oferi avantaje competitive mai ales cand stau acasa si mananc ceafa de porc uitandu-ma la lens....
Am vazut ca tipul de la Morewood, chiar Patrick Morewood vrea sa creeze alta marca de biciclete de 27,5. E clar ca nu stiu ce sa mai bage pe gat la oameni sa-i tampeasca. Pana acum s-au chinuit sa ne convinga cu 29, acum 27,5. La anul o sa apara idei de genul 26 pe spate si 27,5 pe fata si incet, incet descopera cineva roata de 25,25. Ramaneti aproape.
Nici n-am citit articolul dar pot sa zic ca iara americanii s' de vina si toata chestia ii numai de marketing. Undeva prin 2010 au aparut zvonurile despre 27,5. Cine n-are habar si "umbla cu bicicleta pe net" sa-si cumpere si sa-si scrie parerea :D