Categorii: Rapoarte de cursa

Raport de cursă – Maratonul Dunării 2017

Sâmbătă 28 octombrie, a avut loc la Prundu – Giurgiu, Maratonul Dunării, al 10lea concurs din calendarul Riders Club și penultimul din acest sezon. Anunțat inițial cu cele două trasee standard de 13 km pentru cel scurt și 39 km pentru cel lung, acestea au fost între timp scurtate. Organizatorul a luat această decizie întrucât vremea a fost umedă, iar o parte din traseul de concurs conținea prea mult noroi. Astfel traseele au ajuns la 10, respectiv 36 km.

Maratonul Dunarii 2017 – foto Maria Borosanu

Maratonul Dunării este un concurs de ciclism mtb care se adresează în special amatorilor și începătorilor. Motivul principal e traseul de concurs care este unul prietenos. Prietenos înseamnă că poate fi parcurs inclusiv de cicliștii cu mai puțină experiență sau condiție fizică bună. Maratonul Dunării poate fi considerat o excelentă ocazie de a intra în contact cu acest sport. Poți vedea dacă îți place, îți poți pune la încercare aptitudinile. Dacă te descurci bine, pe viitor poți avansa spre concursurile mai dificile din calendarul Riders Club.

Pe de alta parte vremea din ziua concursului nu a fost una prea prietenoasă de data asta. Temperaturile scăzute și ploaia au făcut ca alinierea la start a concurenților să fie o probă specială în sine, fiind foarte greu să te dezlipești de căldura din mașina de însoțire. Însă în astfel de momente moralul contează foarte mult. Contează să ai un moral puternic chiar mai mult decât o condiție fizică bună. Dacă ești împăcat cu situația și știi că te așteaptă totuși o medalie și un vin fiert revigorant la sosire, atunci totul este suportat mult mai ușor.

Maratonul Dunarii 2017 – foto Ema Pislaru

Aceasta a fost situația sâmbătă pentru cei 244 temerari care au avut curajul să plece pe traseu, mare parte din ei reușind să și termine concursul în ciuda traseului dificil și condițiilor meteo. „A fost prima dată când particip la Maratonul Dunării, nu cunoșteam traseul”, povestește Andrei Bănescu de la Focus Cycling Team, ocupantul locului 3 la nivelul său. „Mă gândeam că va fi doar plat, dar se pare că există și multe urcări, ceea ce este foarte bine”. Fiind anunțată din timp, scurtarea traseelor nu a luat concurenții prin surprindere. „Din câte am înțeles această cursă trebuia să fie cu puțin mai lungă decât astăzi, dar din cauza condițiilor meteo a fost scurtat, traseul fiind deviat pe câteva zone destul de lungi de asfalt”.

Andrei Bănescu – Focus Cycling Team, la Maratonul Dunarii 2017 – foto Ema Pislaru

Cu o noapte înainte, dar și în dimineața concursului, ploaia a fost constantă. „Traseul a fost bine organizat, suficient de noroios, dar fără sa îți pună în dificultate bicicleta. Concursul a fost destul rapid”, spune Andrei.

George Stancu, de la BikeXpert Racing Team, s-a impus de la început la conducerea cursei și s-a menținut în față. Colegul său de echipă Tudor Căzăceanu, l-a urmat pe podium la doar 1 minut, iar pe trei a venit Marius Petrache la aproximativ două minute. Andrei Bănescu s-a clasat pe locul 4 la General și 3 la Elite. „Cam așa am mers toată cursa, cu distanță intre noi având contact vizual, dar neputând să ne grupăm”, povestește Andrei Bănescu la final de concurs.

Pentru ceilalți concurenți, evenimentul a fost o experiență specială. Nu ne amăgim spunând că este plăcut să pedalezi pe ploaie și noroi, dar în competiție este altfel. Partea bună este că se acumulează experiență, iar cu alte ocazii condițiile meteo extreme, sau un traseu dificil, nu te vor mai lua prin surprindere. Experiență care pe viitor o poți pune în aplicare în viața de zi cu zi, la ture de agrement alături de prieteni. Ca să nu mai spunem că la final iese și o poveste interesantă.

Rezultatele complete pot fi găsite pe site-ul oficial al competiției.

Ultimul concurs din calendarul Riders Club este Haiduci și Domnițe, care va avea loc sâmbătă pe 11 noiembrie. Startul este lângă localitatea Moara Vlăsiei, Ilfov.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma