Categorii: ArticoleMag

Pistele de biciclete din Sibiu


Anunțam în luna martie a acestui an, faptul că Sibiul va beneficia de piste de biciclete trasate lângă marginea carosabilului. Și așa a fost. Primarul Klaus Johannis și-a ținut promisiunea, iar acum toți sibienii se pot bucura de propriul tronson de circulație.



Dacă amplasarea pistelor este una ideală, rămâne în continuare discutabil. Sunt multe voci care afirmă că aceasta este cea mai bună soluție, facilitând biciclistului o deplasare foarte rapidă. Pe de altă parte, sunt vocile care își exprimă temerile vis-a-vis de siguranța biciclistului care circulând lângă bordură, se expune mai mult eventualelor riscuri ce pot apărea în trafic.


Important este că cele promise de primarul Sibiului s-au concretizat în fapte și de asemenea că aceasta a luat în considerare extinderea pistelor pe mai multe artere.



Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • COlosale pistele. Daca se mai planteaza si niste piticei pe linia de demarcatie dintre carosabil si pista s-ar imbunatati siguranta deplasarii. Gata cu masinile parcate aiurea, adica. Nici macar nu mai trebuie sa isi faca treaba nenea politistul (aia pe care oricum nu o face, ca doar nu de asta e platit). Toata stima, domnule primar!

  • Data viitoare, puneti-l sa scrie pe unul care cunoaste limba romana. Asta care a scris mizeria de mai sus e clar ca n-a putut copia la bacalaureat sau, daca a facut asta, e clar ca este absolvent de Spiru Haret.

  • Pistele prezente in Sibiu ocupa deja majoritatea arterelor principale. Daca dom` primar promite sa le extinda si pe acestea mai departe, vom avea sigur un paradis al biciclistilor!

  • Cea mai buna varianta pentru pistele de bicicleta de departe ... Varianta timisoreana pe trotuar este total aiurea in unele locuri, fara coborari line de pe trotuar, chiar MTB de ai risti sa-l rupi la unele treceri ... Plus cultura pietonala din Romania care este la pamant si care va mai trebui educata multi ani cu privire la faptul ca daca pe trotuar exista pista de biciclisti pietonii ar trebui sa-si vada de drum pe partea sa .. Din punctul meu de vedere felicitari maxime Sibiului, Timisoara ar fii trebuit sa se gandeasca mult mai bine inainte de a face asemenea piste de biciclete ..

  • si in viitoarea metropola bucuresti cand oare in ce secol mai exact o sa faca primaria piste de biciclete pe carosabil?

  • Respectele mele pentru o idee foarte buna si un primar pe masura care isi pune ideile in practica.

    Nu stiu de ce se tot vorbeste de faptul ca sunt inguste. Din ce pot aproxima in poze banda are putin peste un metru latime si este suficienta pentru un biciclist.

    In strainatate asa arata pistele pentru biciclisti. In nici un caz pe trouar unde trebuie sa te iei de gat cu pietonii pentru "cine are prioritate" cum am patit eu la intersectia Tineretului, fiind pe pista si mergand cu viteza unui pieton, sa cer dreptul de a trece pentru ca este pista de biciclisti si pietonul spunand "dar totusi este trotuar".
    Este o discutie sterila.

    Felicitari inca o data.

  • Superb ! Ideal ! De vis ! In Timisoara isi bat joc si fac piste pe trotuare cu pavele. Unele incep subit din mijlocul drumului, altele se opresc in stalpi, altele au "stop" desenat in capul pistei dar pana la prima intersectie mai sunt 20 de metri si similare.
    Cat despre amplasarea pe carosabil si nu pe trotuar... eu cred ca totul pe lumea asta ar trebui sa fie stil "Vrei mai mult ? Risti mai mult.". De exemplu ... vreau sa merg cu 5 la ora ? Merg pe jos. Trotuar, bordura, siguranta. Vreau sa merg cu 20-40 ? Bicicleta. Ei, acuma canci bordura si siguranta ! Risti ! Iti asumi raspunderea !

  • si in Brasov cand o sa faceti?:(
    stiu eu...niciodata.
    apropo pista e foarte superb!

  • clar e mai bine. practic mergi pe strada dar ai un plus de atentie din partea soferilor si n-ar trebui sa fie masini parcate pe ele.
    dar sunt cam inguste si nu cred ca o sa-i convinga si pe cei mai fricosi sa le foloseasca.
    dar asta e, oras vechi cu strazi inguste..masini mai putine dar si drumuri proaste vai de mama lor

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

3 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

4 zile in urma

Noul Yeti SB165: acum în format mullet

O delectare pentru priviri acest nou SB165, mai ales în culoarea această albastră. Odată cu adăugarea unei roți de 29…

4 zile in urma