Categorii: ArticoleMag

Orbea aniversează 175 de ani cu biciclete vechi şi noi şi un Lamborghini

O companie veche de 175 de ani este o raritate în lumea bicicletelor. Este adevărat că Orbea a fabricat la început arme, dar produc şi biciclete de ceva vreme cu foarte mare succes.

Ca şi orice marcă de biciclete care se respectă, şi Orbea a adunat de-a lungul anilor câteva modele de biciclete mai ciudate, una dintre ele fiind acest MTB rigid Next One din 1994.

În 1930 Orbea a abandonat producţia de arme, cererea fiind redusă odată cu terminarea Primului Război Mondial, aşa că s-au extins în alte domenii unde prelucrarea ţevilor de metal ar putea fi utilă, respectiv la biciclete. La mijlocul anilor 1940 ei fabricau 50.000 de biciclete pe an în Eibar, Spania într-o fabrică ce era capabilă să producă absolut toate componentele necesare unei biciclete. Apoi s-au orientat şi spre piaţa de mopede şi alte mijloace de transport nemotorizate înainte de a se focaliza exclusiv pe biciclete. În 1969, angajaţii au cumpărat pachetul majoritar de acţiuni şi au deschis o afacere tip cooperativă în care fiecare muncitor este şi proprietar. La puţin timp după aceea, sediul s-a mutat în locaţia curentă din Mallabia.

În ultimii ani, ei au produs tot felul de biciclete recreaţionale…

… dar şi biciclete de competiţie. În Europa ei au continuat să ofere o gamă largă de biciclete de oraş, de navetă, de copii şi altele în afară de produsele de performanţă de şosea şi MTB mai mult cunoscute.

La început, MTB-urile Orbea au fost proiectate în S.U.A. şi fabricate în Asia. Calea spre modelele câştigătoare la Cupa Mondială, cum ar fi Oiz şi Alma, a fost deschis în 1994 de Orbea Next One.

Bicicleta era echipată cu furci cu un singur braţ pe faţă dar şi pe spate! Componentele erau din grupul XTR, în imagine fiind un sistem de prindere unic pentru maneta de frână şi de schimbător, intrarea cablurilor având protecţie anti-noroi.

Toată greutatea pare să fie preluată de cadru pe partea transmisiei, o soluţie interesantă de design. Frânele pe tambur probabil erau imune la noroi, dar cu siguranţă nişte V-brake-uri ar fi fost mai bune dacă s-ar fi putut monta.

Roata spate pare să fie foarte complicat de demontat, dar pentru o pană nu este nevoie, anvelopa putând fi scoasă direct de pe bicicletă.

Anvelopele sunt Hutchinson RockX Country.

20 de ani mai târziu avem asta:

Acest Lamborghini celebrează lansarea noului model de triatlon Ordu…

Informaţii preluate de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

6 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

2 săptămâni in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

2 săptămâni in urma