Categorii: InterviuMag

Mircea Florescu despre piața de biciclete a anului 2012

Săptămâna aceasta am stat de vorbă cu Mircea Florescu, pentru a afla mai multe despre ce se întâmplă pe piața din România. Pentru că a pus bazele unuia dintre primele magazine din București, este în măsură să ne explice mai multe, atât din punct de vedere al importatorului cât și din punct de vedere al comerciantului.

  1. Cum vezi anul 2012? A fost un succes așa cum se prognoza la finele anului trecut? Magazinul BikeXpert a cunoscut o creștere față de 2011?

Piața a crescut în 2012, este cert. Și pentru că a implicat o creștere a ofertei, pentru noi este un an bun. Având în vedere conjunctura, putem spune chiar că este unul foarte bun. Anul acesta am reușit să lansăm noul site BikeXpert cu platforma integrată care permite cumpărătorului să vadă stocurile reale, actualizate zilnic în mod automat. Erorile de preț sunt practic eliminate și există descrieri detaliate și corecte a produselor, iar acest lucru duce la ce credem noi a fi probabil cel mai bun site de specialitate din țară. Ne continuăm politica de consistență în ofertă, de a nu promite ce nu putem oferi, dar în același timp o să vedeți din ce in ce mai multe produse aflate în aceasta. Pregătim și platforma pentru plata on-line care să permită achiziția de pe site cu cardul, inclusiv în rate fără costuri și fără dobândă.

Anul care urmează să se încheie în scurt timp a mai consemnat o reușită pentru noi, anume faptul că bicicletele Cube se situează în continuare pe primul loc în preferințele cumpărătorilor, ceea ce ne bucură și ne obligă la mai mult. BikeXpert este o marcă de referință și trebuie să mulțumim tuturor clienților noștri pentru aceasta.

  1. Ce segment a rămas în topul vânzărilor și cine-l urmează?

Cele mai vândute rămân mountain bike-urile cu roți de 26”. Pariul pe piața românească pentru 2013 sunt 29-erele. În Occident și peste Ocean, nebunia roților mari e în toi, așa că urmează să vedem care va fi reacția pieței noastre.

  1. Piața bicicletelor de șosea a cunoscut o creștere importantă anul acesta?

Anul acesta a fost mai animat în ceea ce privește segmentul bicicletelor de șosea, dar nu revoluționar. Cu siguranță că s-au vândut mai multe decât în anii anteriori, dar este loc de mai bine și rămâne greu de anticipat ce va urma.

  1. Pentru anul viitor se anunță o creștere a prețurilor bicicletelor. Cum crezi că va influența această mișcare piața de biciclete în 2013? Putem avea așteptări mai mari decât am avut anul acesta?

Într-adevăr, pentru anul viitor sunt programate ceva creșteri de preț din partea producătorilor. În cazul României bicicletele se vor scumpi, dar în principal din cauza diferenței de curs valutar care va face în final ca diferența de preț în lei să fie și mai mare. Dar cu toate acestea, eu cred că piața își va continua trendul ușor ascendent. Potențialul există.

  1. Ce anume declanșează în general creșterea prețurilor? Care sunt factorii cei mai importanți?

Pe plan internațional ne afectează creșterea prețului petrolului. În prețul oricărui produs, de la șosete la ochelari, plătim foarte mult combustibil, provenit din producție sau din cotele de transport. La biciclete, pe lângă petrol mai suntem tributari și aluminiului care se scumpește de la zi la zi. Anul acesta am avut surpriza ca prețul anvelopelor să se schimbe chiar și la două săptămâni. Întorcându-ne în România, foarte importantă este deprecierea leului. De exemplu anul acesta am avut până în momentul de față peste 6% depreciere. Chiar dacă nu sunt foarte vehiculate, toate acestea intră în calcul, ponderate mai mult sau mai puțin, pentru că prețul în lei nu se schimbă în timpul sezonului decât cu dificultate.

  1. Mizezi mai degrabă pe creșterea segmentului entry sau mid-level pentru 2013?

Trebuie definite clar cele două segmente. Nu cred în creșteri semnificativ mai mari sau mai mici pe segmente, ci mai degrabă într-o echivalență a creșterii celor două.

  1. O întrebare oarecum lipsită de importanță pentru piața locală, dar extrem de importantă pe piețele din Vest: cum vezi dezvoltarea segmentului de biciclete electrice de calitate în România? Momentan, pot vedea din ce în ce mai multe astfel de biciclete pe străzi, desigur, made in China.

Prețul mare le face greu de asimilat pentru consumatorii noștri. Chiar dacă sunt departe de a deveni un segment, aceste biciclete nu trebuiesc neglijate. Dacă ai incercat vreuna, probabil ai constatat că sunt foarte practice și probabil că mulți vom face naveta asistați electric în viitor. Eu unul aș vrea să propunem pentru test în magazine un CUBE EPO 2013, astfel clienții vor putea să înțeleagă ce înseamnă „asistarea electrică”.

  1. Ești mulțumit de trend-ul pe care-l urmează biciclete în România? Față de anii trecuți, acum oriunde întorci privirea, sigur întâlnești o bicicletă. Fie pe un panou publicitar, fie la televizor sau chiar pe strădă, în trafic.

Este un trend în lumea întreagă, bicicleta este o soluție de transport foarte practică și ecologică ce nu mai poate fi neglijată. Avem foarte multe organizații care luptă pentru drepturile bicicliștilor în trafic și bicicliștii devin din ce în ce mai conștienți și mai maturi în trafic. Îmi permit să zic că viitorul este luminos din acest punct de vedere. Pe de altă parte, organizatorii de concursuri fac treabă din ce în ce mai bună, iar numărul participanților crește an de an. În anii 80 cei care foloseau bicicleta erau niște răzvrătiți, astăzi suntem cu toții bicicliști. Un efect important este faptul că șoferii au devenit mai toleranți în trafic, iar bicicliștii mai ordonați – asta pentru că majoritatea participanților la trafic este compusă din cele două categorii.

  1. Cum crezi că pot fi motivați cei care pun bicicleta la păstrat pe perioada rece?

Prin exemplu personal. Acum câțiva ani când ieșeam iarna pe șosea sau în pădure eram câte 3-6 persoane și rar întâlneam alți bicicliști. Acum sunt amatori care ies aproape zilnic chiar și iarna. Grupurile sunt tot mai numeroase și tot mai multe. În plus, oferta de echipament speciale s-a îmbogățit, iar obiectivele celor care se antrenează, fie și la nivel recreațional sau de amatori, sunt situate tot mai sus.

Mulțumim pentru timpul acordat și îți dorim un 2013 care să-ți întrunească toate așteptările!

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

  • Cube Analog 29 2012 - 2800 RON cu AGR*
    Cube Analog 29 2013 - 3450 RON fara AGR*

    Cube Acid 29 2012 - 3700 RON cu AGR*
    Cube Acid 29 2013 - 4550 RON fara AGR*

    Magic.

    * AGR - geometrie imbunatatita pentru 29ere care le face mai manevrabile

  • Gama de 29ere a Cube e lansata de ceva timp, partile mai putin placute sunt datorate eliminarii geometriei AGR de pe modelele entry si mid-level si probabil noile preturi... pe care le vom afla la un moment dat. Sunt chiar curios cu cat se vor scumpi bicicletele in 2013.

  • o singura remarca: spune ca pe 2013 accentul va fi pe 29er. si in aceste conditii pe site-ul bikexpert sunt doar 2 biciclete din aceasta categorie. in conditiile in care cube deja si-a anuntat oferta pe 2013.

  • cu tristete va spun ca odata cu schimbarea siteului, multe chestii m-au impiedicat sa mai fac vreo comanda la bikexpert, daca acu vreo 1..2 ani erau preferatii mei, acum nu prea..deloc. poate oferta slabutza e beleaua sau ei au un alt target :(

  • BikeXpert(chiar daca sub alt nume) exista cu mult inainte sa aiba vreunul din noi habar ca pe lumea asta exista marca de biciclete Cube. Prin magazin s-au gasit biciclete de la multi producatori, insa probabil e clar pentru oricine ca puterea de cumparare din Romania nu se poate compara cu cea din state si prin urmare nu pot calari toti biciclistii numai Specialized, Trek ori Cannondale. Domnul Florescu nu a facut decat sa ofere clientilor ceea ce-si doresc: o bicicleta cat mai bine echipata la un pret cat mai mic. Eu am avut un Magellan si doua Cube si pot spune ca in clipa respectiva mi s-a parut cel mai bun compromis.
    Legat de serviciile prestate, nu am de facut nicio remarca negativa, ba chiar as putea spune ca sunt multumit (si am avut la reparat roti, furci si alte chestii care implica cunostinte de mecanica mai temeinice). Experienta pozitiva a culminat cu momentul in care am rupt un cadru Cube si am mers cu el la garantie. Nu numai ca mi-a venit modelul de anul viitor (l-am faultat prin noiembrie), dar pe parcursul lunii cat a durat pana a fost trimis cadrul magazinul mi-a lasat spre folosinta gratuita un cadru pe care-l aveau expus in vitrina.

  • Salut. Un om care a avut un noroc incredibil, prin faptul ca s-a orientat spre Cube, o marca desenata bine ca design dar cu multe lipsuri pe alte parti. Daca nu exista Cube, Mircea Florescu n-ar fi existat. Ofera servicii de 2 lei, angajati cu hachite de printi, orgolii si preturi mari. Meritul lui a fost orientarea catre firma de mai sus amintita, pentru asta pot sa-l respect. Din magazinele lui n-ai cum sa pleci fericit si daca te-ai dus, nu te mai intorci. Numai bine.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma