Fred Rompelberg este un olandez, bineînețeles ciclist, care a reușit să doboare recordul mondial la viteză pe bicicletă, pe teren drept.
În 1995, acesta a reușit să atingă viteza de 268.831 km/h, pedalând în spatele unui dragster cu un panou special montat, pentru ca vântul să nu constituie o piedică în calea sa. Recordul a fost stabilit în Salt Flats, Bonneville și este marcat în Guiness Book of World Records. Bicicleta pe care a utilizat-o a fost un Colnago cu un ampatament mărit, angrenaj cu dublă reducție care printr-o singură rotație acoperea distanța de 34.8 m. Greutatea acesteia era de 19.5 kg, iar prețul de 12.000 $.
Rompelberg avea 50 de ani la data stabilirii recordului și a devenit ciclist profesionist în 1971, fiind în zilele noastre cel mai în vârstă ciclist profesionist licențiat din lume.
Alte informații pe fredrompelberg.com.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Din cate stiu curentul de aer turbionat din spatele acelui panou il absoarbe pur si simplu pe ciclist cu bicicleta cu tot, altfel ar fi imposibil sa obtina o asemenea viteza, Trebuie neaparat ca sportivul respectiv sa se mentina permanent in zona depresionara, altfel este mare pericol!
Am vazut la tv. o astfel de tentativa cand un ciclist, la o viteza destul de mare a iesit fara sa vrea din acea plasa creata in spatele dragsterului, fiind lovit puternic de curentul de aer frontal, a cazut si s-a accidentat grav ajungand la spital. Dupa spitalizare si recuperare completa a revenit iarasi pe pista. Raportul de transmisie era asa de mare incat bicicleta era tractata pana se obtinea o viteza de peste 80 km/h dupa care era decuplata de la dragster si incepea pedalarea adevarata.
Deci, fara efectul clar de absorbtie din spatele panoului nu se poate ajunge la un record de viteza asa de mare cu bicicleta.