Red Bull și Daniel Sărdan ne pregătesc o surpriză. Pe 15 septembrie ei vor organiza, în Parcul Tineretului, primul concurs de XCO urban în nocturnă. Daniel Sărdan, organizatorul competițiilor Prima Evadare și Skoda Velo Challenge ne va povesti mai multe despre concursul de XCO (cross country olimpic) din București.
Într-adevăr, Red Bull MoonTimeBike este primul concurs de acest gen din România. Nu este un concurs XCO clasic și ne gândim de ceva timp la formatul lui. Așa cum cred că reiese din denumirea oficială a competiției, Red Bull MoonTimeBike se va desfășura pe întuneric. Vor fi zone special amenajate pentru public, care vor fi luminate, dar și unele mai întunecoase. Ținând cont de aceasta luminile vor fi obligatorii pentru competiție: led roșu pentru spate și lanternă/lanterne pentru față. Ești ușor avantajat dacă ai lumini bune și așa ai mai multă încredere.
Red Bull România a lansat această provocare și trebuia să venim cu ceva aparte. În ceea ce privește gradul de dificultate, Parcul Tineretului este un teren perfect pentru o astfel de competiție, mai ales că putem crește foarte ușor gradul de dificultate pentru edițiile viitoare. Fiind prima ediție, am decis ca traseul să fie unul mai accesibil pentru că vrem să creștem încet, dar sigur, această competiție aflată la început de drum. Vor fi unele pante dificil de urcat, avem și coborâri abrupte, plus trepte și câteva surprize, dar în mare traseul nu are un grad de dificultate foarte ridicat pentru cei obișnuiți cu acest tip de concurs.
La fel cum s-a întamplat cu traseele dezvoltate pentru Prima Evadare și Skoda Velo Challenge, circuitul pentru Red Bull MoonTimeBike va fi păstrat și întreținut de NoMad Multisport în colaborare cu Red Bull și ALPAB și poate fi folosit pe tot parcursul anului de pasionații acestui sport.
Cea mai mare noutate este faptul că avem un concurs de mountain bike în mijlocul orașului, o premieră pentru București. În acest fel sper să atragem cât mai mulți spectatori care să-i susțină pe concurenți. O astfel de competiție organizată în oraș este mult mai accesibilă pentru spectatori și pentru media. Maratoanele desfășurate pe distanțe mari sunt mult mai dificil de urmărit, dar având o competiție în centrul orașului sunt sigur că putem crește interesul pentru acest sport.
Lungimea unei bucle este de 5 kilometri, iar diferența de nivel este de 100 de metri. În total se vor parcurge 7 tururi.
Pentru că vrem să fie ceva diferit, pentru că Red Bull MoonTimeBike trebuie să fie o provocare și o experiență unică. Startul se va da la ora 20:00, iar cea mai mare parte a întrecerii se va desfășura pe timpul serii. Cel mai probabil sosirea va fi undeva în jurul orei 21:30.
Numărul de locuri va fi limitat la 150, iar în concurs vor fi acceptați doar sportivi care au cât de cât experiență. Există un criteriu de înscriere care se bazează pe palmaresul fiecărui sportiv interesat să participe la acest eveniment. Pentru a putea lua startul la prima ediție Red Bull MoonTimeBike sportivul trebuie să se fi clasat în primii 10% la Prima Evadare sau în primii 30% la maratoanele de mountain bike. Înscrierea în această competiție se face exclusiv pe site-ul www.redbull.ro/mtb unde este disponibil formularul de înregistrare. Nu avem un termen limită al înscrierilor, dar în momentul în care ajungem la 150 de participanți înscrierea nu va mai fi posibilă.
Red Bull MoonTimeBike este o competiție cu premii consistente. Chiar dacă majoritatea participă de plăcere, vrem să existe o motivare suplimentară pentru a încuraja apariția unor cicliști de top în acest sport. Primii clasați, atât la masculin, cât și la feminin, vor primii premii în bani, iar la masculin avem și premii în articole sportive pentru categoriile de vârstă clasice.
Cu siguranță vom pregăti ceva interesant și pentru ei. Toate detaliile vor fi pubilcate în curând pe site-ul oficial al competiției www.redbull.ro/mtb
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
@Cristi nu se putea obtine aprobare pentru concurs de 12 ore in Tineretului. Dupa ora 11 noaptea nu mai sunt aprobate evenimente publice si in timpul zilei nu puteam inchide parcul pentru atata timp. Pentru cursele de anduranta vom gasi alta locatie.
@ Urbanist speram sa facem la anul si una de zi caci pot fi introduse mai multe obstacole spectaculoase.
Se pare ca multa lume subestimeaza parcul Tineretului :D
@urbanist: cam asta era conceptul :) sa fie pe intuneric.
George, sursa oficiala spune ca este un traseu cu grad de dificultate ridicat. Deci celelalte surse nu sunt valabile, iar regula este facuta pentru siguranta incepatorului.
Nu ne permitem sa lasam pe acel traseu pe intuneric un incepator, Doamne fereste se accidenteaza si dupa aceea vom fi trasi la raspundere ca nu am anuntat corect gradul de dificultate a traseului.
Asta e, o sa mai organizam si la anul, si poate intre timp o sa reusesti sa te incadrezi.
Spor si bafta!
Nu mi se pare corect ca cei care participa sa fie acceptati doar din cei care au mai participat la anumite competitii....mai ales ca dupa cate am citit nu este un traseu cu grad mare de dificultate. ar trebui sa dati sansa si celor mai putin experimentati sa participe la astfel de competitii
Totusi, de ce noaptea? Daca aveti aprobarile necesare, nu arata mult mai bine ziua?
Ar fi fost frumos sa faceti cursa de 12 ore , cum v-ati propus anul trecut .
Poate la anul ?
@tudoraxr - Padurea Hoia este la marginea orasului, mai exact la aprox 3.5km de centrul Clujului. Parcul Tineretului se afla fix in oras, la 2.4km de kilomereul zero. :)
De acord, dar avand in vedere ca se intampla evenimentul intr-un parc in capitala, aprobarile sunt o corvoada, si suntem bucurosi ca le-am obtinut chit ca e intr-un weekend in care se mai desfasoara un XCO. Imediat dupa aprobare s-a discutat cu Ion, l-am anuntat, dar nu se mai putea face nimic. Oricum eu cred ca lumea se va imparti avand in vedere faptul ca locurile sunt limitate la un nr destul de mic.
Nu e tocmai ok asa pt cei din provincie. Pleci la ora 22 din Bucuresti si ajungi la 1 noaptea in Fundata... Plus ca la XCO trebuie sa faci macar o recunoastere a traseului, sa fii odihnit si fresh ca sa te dai ca lumea pe sectiunile tehnice. Invers inca ar mai fi mers: sambata dimineata in Fundata si duminica seara in Bucuresti.