Corespondetul nostru special, Catalin Gavrila, a fost prezent la Cube Press Camp 2010. Pe scurt, Catalin a vizitat diverse departamente ale producatorului Cube si s-a intors atat cu poze cat si cu ceva filme pentru a ne arata cum stau treburile la fabrica din Waldershof, situata in regiunea Bavaria, in sudul Germaniei.
Pentru ca industria bicicletei in Romania a inceput sa capete forma am fost invitati de catre dealerul CUBE din Romania, AsSport Florescu sa partcipam la CUBE PRESS CAMP 2010. Asta inseamana ca Romania este deja o piata de interes pentru marii producatori de biciclete si echipamente, dar si faptul ca marca CUBE este no.1 ca vanzari la noi in tara.
Impreuna cu Dan Mazilu de la MBIKE am avut oportunitatea sa particip alaturi de alti jurnalisti de la cele mai importante publicatii de profil din lume la un eveniment de lansare-testare a modelelor CUBE 2011, dar si vizite in fabrica Cube locul unde se dezvolta, produc si testeaza mare aparte a bike-urilor ce vin pe piata cu brandul Cube.
Initial imi propusesem sa fac un articol care sa includa un proces firesc si sa incep cu dezvoltarea, testarea in laboratoare, productie si apoi sa uimesc cu noile modele fabricate pentru 2011, insa managerii Cube au dorit sa faca lansarea oficiala a acestor modele in luna august… deci mai asteptam cumintei inca 3 saptamani.
Press campul a avut rolul sa aduca jurnalistii in interiorul CUBE-ului si sa se promoveze acest brand ca o mare famile – ceea ce si este de altfel, dintr-un mic orasel din Bavaria, zona colinara perfecta pentru cross country – fie pe bike, fie pe schiuri. Asa am inteles de unde vine treaba cu caracterul sportiv al acestei marci.
Asa ca am fost invitati la „ei acasa” in Waldershof, un orasel unde Cube estet principalul angajator si probabil asa va ramane multa vreme deoarece se investeste in noi structuri de depozitare si productie.
Vizita a inceput cu departamentul de cercetare si dezvoltare precum si cel de design care sunt in zona birourilor, locul de unde se controleaza intreaga functionare a „cubului”. Designeri si tehnicieni proiecteaza si apoi studiaza machete ce se produc cu o masinarie ce printeaza 3D ca sa obtina o imagine cat mai reala a produsului, apoi urmand sa se faca studii de geometrie si fízica pentru a vedea daca modelul poate fi produs pentru testare. Tot aici in aceasta faza se face “proba culorilor” designeri compara pe o macheta la dimensiune reala diferitele culori pentru modelele in lucru, trebuie sa recunoastem ca fac o treaba foarte reusita.
Foarte mare atentie este acordata testelor. Cube a investit in acest domeniu si are un Laborator de testare unde toate componentele principale ale bicicletei sunt testate in conditii extreme simuland diferite socuri sau diferite tensiuni si forte. Si asa m-am luminat si eu cam ce forte apar si unde, iar aici sunt vizibile toate detaliile legate de tensionarea diferitelor zone la impac, franari sau socuri. Impresionant tot laboratorul, insa cel care m-a facut sa strang din dinti si sa fac ochii mici a fost o masinarie denumita „Evil Gerhard” care lansa cu forta un ciocan direct la baza furcii pentru a testa rezistanta la socuri frontale. O lovitura pe care o poti crede fatala pentru un cadru sau o furca, dar uimitor rezista.
Chiar daca pare greu de crezut, aceste biciclete se fabrica in Germania, intr-o fabrica reala. De fapt cadrele si echipamentele se produc in alta parte, „far-east” cum ziceau reprezentantii Cube (mai putin modelele de copii care se produc integral in China si Taiwan) dar montarea e facuta cu rigurozitatea si atentia specifica acestui popor. Nimic nu este lasat la voia intamplarii, detaliile sunt atent studiate si totul este pus la punct. Fiecare isi vede responsabil de treaba si totul se intampla ca intr-o fabrica care produce ceva foarte pretios si serios. Utilajele si echipamentele functioneaza cu exactitate si totul se produce nemteste. Fiecare departament lucreza pentru linia de asamblare de unde rezulta produsul final, care e introdus in cutii si isi asteapta transportul catre dealerii din toata lumea.
Cadrele de carbon sunt testate individual iar datele sunt inregistrate si stocate, astfel incat fiecare client se poate adresa direct in cazul in care apar eventuale probleme, existand astfel o monitorizare permanenta individuala a cadrelor.
CUBE s-a impus pe piata cu modele foarte reusite, care respecta o reteta oarecum clasica, cu un design sportiv care care te duce cu gandul la curse, echipate cu componente de foarte buna calitate, culori nemaipomenit de reusite si puse la vanzare cu preturi accesibile. Sunt de parere ca ultimele 2 atribute au facut din CUBE lider de vanzari in Romania.
Asadar ne vedem in august pentru lansare si impresii reale cu modelele CUBE 2011!
Catalin Gavrila
Curios cum arata fabrica Cube? Vizualizeaza pozele din galeria foto de mai jos :
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Super Tare!,Bravo!!
In Germania sunt mult mai ieftine decat la noi ..
Sper sa ajung acolo sa iau un Cube de ultima moda:D