Categorii: InterviuMag

CS Gratzu, clubul care promovează bicicleta în Timișoara

Mai știi vorba aceea care spunea că Banatu-i fruncea? Ei bine, nu putem zice cu siguranță dacă așa este și când este vorba de biciclete, dar cert este că Timișoara stă foarte bine la acest capitol. Evenimente precum Pedalarea de Primăvară sau Cupa Cetăților sunt un magnet pentru iubitorii mersului pe bicicletă. Clubul Sportiv Gratzu este organizația care a venit cu ideea celor două evenimente, și nu numai, și a pariat pe o carte câștigătoare. Alte planuri de viitor, dar și câte ceva despre trecutul clubului aflăm de la Grațian Bolog, președintele acestuia, și de la Alexandru Buse, coordonatorul secției de ciclism.

  • Salutare! Pentru început, ne poți zugrăvi istoria secției de ciclism a Clubului Gratzu? Cum au fost începuturile, câte evenimente și care au fost cele mai importante organizate până acum, etc.

Bolog Gratian: Membrii CS GRATZU s-au afiliat clubului aflând de existența acestuia din mass media, competiții și de la prieteni de-ai prietenilor. Mai mult de atât, comitetul inițial ce a fondat clubul provine dintr-o formă mai veche de organizare ce și-a autentificat existența prin această organizație.

Am început de la un număr de 8 membri în 2009, iar acum suntem peste 280 de membri la început de 2012, sportivi și simpatizanti, nemaipunându-i în calcul pe cei ce nu și-au exprimat încă dorința de a se alătura clubului.

Am continuat organizarea Cupei Cetăților, eveniment de sport extrem ce are loc din anul 1998 la cetăți și vestigii istorice din România, cu un număr de peste 23 ediții ce au avut loc până în anul 2012.

  • Echipa CS Gratzu a stat în spatele multor evenimente, fie acestea de team building sau întreceri sportive. Ne poți spune care sunt cele mai importante obiective ale clubului vostru?

B.G.: Distracția este pe primul plan, asta știu și membrii clubului atunci când vin să ni se alăture, apoi ne axăm mult pe cultura sportului. Promovarea mișcării și a sportului sănătos este o prioritate și tocmai de aceea ținem multe cursuri pe această temă. Fie că promovăm bicicleta, airsoftul, boxul, tirul, teambuilding-urile sau drumețiile pe munte, toate acestea au același scop, mișcare și sănătate.

  • Cât de importantă este din punctul vostru de vedere latura practică a bicicletei în viața cotidiană, dat fiind faptul că Timișoara stă foarte bine la capitolul bicicliști urbani?

Alexandru Buse: Bicicleta este un mijloc ieftin, lejer și comod de deplasare în traficul urban. Timișoara a început în anul 2008 cea mai mare campanie de promovare a bicicletei și a mersului pe bicicletă prin campania Verde Pentru Biciclete, inițiată de omul de afaceri Emil Cristescu.

  • Aceeași întrebare ca la punctul anterior, dar privind competițiile sportive, de această dată. Care este principalul beneficiu al organizării unor astfel de evenimente?

A.B.: Competițiile sportive scot la iveală mulți ași din mânecile celor care doresc să practice sportul de performanță. Cu alte cuvinte, mulți tineri știu chestii, dar nu au ocazia unde să le afișeze din diferite considerente, materiale, financiare sau de alt tip. Astfel, organizând competiții în diferite locații reușim să găsim și să încurajăm tinerii să își dezvolte calitățile și, de ce nu, să facă niște bănuți.

  1. Primul eveniment important programat de voi pentru 2012 este Pedalarea de Primăvară, din cadrul campaniei Verde pentru Biciclete. Ne poți spune ce le pregătiți timișorenilor în cadrul acestuia?

B.G.: Pedalarea de Primăvară împreună cu cea de Toamnă sunt evenimente deosebite în peisajul timișorean și marchează startul pedalatului lejer sau, de ce nu, continuitatea acestuia pentru cei ce au folosit bicicleta și iarna. Aceste evenimente, plimbări lejere prin oraș adună de obicei peste 800-1.000 de bicicliști ce se identifică cu campania ce o organizăm.

  • Ce alte evenimente aveți în plan pentru anul în curs? De la care așteptați cel mai mult succes?

A.B.: Pentru anul 2012 avem în plan două ediții ale Cupei Cetăților, care la fel ca și până acum sperăm să se dovedească a fi de succes și să adune la linia de start foarte mulți bicicliști amatori și profesioniști.

Remarcabile sunt edițiile Descoperă Timișoara și Cross Country la Pădurea Verde dar vrem să începem și un campionat de Airsoft care este preluat după un model franco-belgian de joc și desfășurare.

  • Timișoara este un oraș progresist, prin excelență. Care crezi că este, actualmente, percepția timișorenilor față de bicicletă? Sunt mai mulți timișoreni pe bicicletă de când ați început organizarea unor evenimente de promovare a acestui vehicul?

B.G.: La prima manifestare Verde pentru Biciclete ne-am așteptat la 250 de bicicliști, care și așa ne gândeam că vor fi mult mai puțini. Dar nu a fost așa! Au fost prezenți peste 650 de oameni și ne-am bucurat foarte mult. Acest lucru a continuat de fiecare dată la fiecare eveniment ce l-am organizat și numărul de bicicliști a fost întotdeauna mare și campania Verde pentru Biciclete are acum aproximativ 11.000 de bicicliști ce poartă acele numere deja binecunoscute.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

6 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma