Categorii: MagRetro Bike

Corratec: scurt istoric

În timpul celor 6 ani de activitate, am fost întrebați în nenumărate rânduri cine este Corratec, de unde vine și ce are de oferit. Dacă ultima întrebare a fost lămurită în general prin teste, primele două își vor găsi răspunsul în articolul de față, pe care-l dedicăm istoriei companiei, de la înființare, până astăzi.

Cel care a înființat compania este Konrad Irlbacher, care a început inițial cu un magazin de articole sportive în Rosenheim, Germania. La începuturi, acesta construia skiuri și le vindea în propriul magazin. De altfel, Konrad este și un înfocat pasionat de ski. Fiul său, a început să comercializeze biciclete în magazinul respectiv începând cu 1982 și în calitate de importator al unor mărci mari, în special din Italia, aceștia au avut suficient timp pentru a studia alte biciclete și pentru a se lansa în propria afacere chiar la începutul anilor 90.

Astfel, în 1990 era construit primul Corratec, un cadru de curiseră din CrMo. Denumirea provine chiar de la Konrad, versiunea italiană fiind Corrado. La nici doi ani de la înființare, Corratec se mută într-un sediu mult mai mare, unde realizează atât producție cât și comercializare, în Raubling, Germania.

În 1993 este lansat primul cadru cu renumitul design BOW, arcuit. Modelul poartă denumirea de Grand Grizzly, este echipat cu linia de top Shimano XTR (94), iar cadrul se face remarcat prin chainstay-ul foarte sus poziționat, fără a mai încurca în vreun fel lanțul, dar și prin țeava superioară cât și cea inferioară care se separau în alte două țevi de la joncțiunea cu headtube-ul, respectiv cu downtube-ul. Bicicleta a primit la momentul respectiv numeroase premii, iar design-ul s-a impus până în zilele noastre. Un an mai târziu, Bruni Risi câștigă primul titlu de campion mondial pe o cursieră Corratec.

În 1995, Jan Ostergard câștigă prima etapă de Campionat Mondial de MTB în 1995 pe o bicicletă Corratec, cu noul design Bow, însă aceasta rămâne singura victorie răsunătoare a nemților.

Corratec a avut în 1996 o idee care de abia astăzi a devenit realitate: construirea unei cursiere cu frâne pe disc. Aceasta avea o formă neconvențională pentru vremurile respective, seatstay-ul prelungindu-se până pe downtube și construită din două țevi asemeni modelului bow. Proiectul se pare că a fost prea costisitor din punct de vedere al costurilor, iar publicul încă nu era pregătit pentru a utiliza frâne pe disc pe o cursieră.

În 2001 Corratec lansează primul full-suspension cu tehnologia Air Tech, cu amortizorul fixat de centru. Noua suspensie urma să ofere eficiență mare la pedalat, fără a risipi inutil energie.

Din 2005 nemții au avut în ofertă cadre construite manual special pentru dimensiunile clienților, potrivindu-se astfel perfect staturii, iar din 2006 au lansat noul hardtail din carbon cu tehnologia TCM (Tubing, Casting, Molding). Inovația a constat în faptul că cei de la Corratec au reușit să construiască un cadru extrem de rezistent, utilizând doar minimul de material. Astfel, bicicleta din imaginea de mai jos, cântărea la momentul respectiv sub 9 kg, o valoare bună chiar și în ziua de astăzi, dar nu la fel de impresionantă.

2009 reprezintă anul lansării tehnologiei 2 Circle, o nouă abordare pentru constrcuția suspensiei și amplasarea amortizorului, ce oferă o funcționalitate optimă indiferent de poziție.

De abia în 2013, cei de la Corratec pun la punct o suspensie care rămâne rigidă în momentul în care pedalezi, denumită Inside Link. Conceptul naște întrebarea: este full-suspension-ul cu Inside Link este de fapt cel mai rapid hardtail? Suspensia este la bază un VPP, însă asigură un echilibru perfect între compresie și revenire în reprizele de accelerație.

Poate că una dintre calitățile Corratec care s-a pierdut în decursul timpului este aspectul vesel, multicolor al bicicletelor. O revenire în acest sens, chiar și în gamele entry-level, nu ar fi o idee rea pentru producătorul german.

Astăzi, Corratec construiește și produce (montează) în continuare biciclete în Raubling, iar CEO-ul companiei, Konrad Irlbacher, alături de Luca Burzio, directorul de dezvoltare, testează personal toate modelele înainte de a fi lansate pe piață.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

4 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

5 zile in urma

Noul Yeti SB165: acum în format mullet

O delectare pentru priviri acest nou SB165, mai ales în culoarea această albastră. Odată cu adăugarea unei roți de 29…

5 zile in urma