Categorii: ArticoleMag

Ce bicicleta de trial sa aleg : Stock sau mod?

In acest articol vom incerca sa dam o mana de ajutor celor care vor sa practice trial, insa nu stiu ce categorie de bicicleta sa aleaga. Conform regulilor UCI exista 2 variante: o bicicleta cu roti de 26” numita stock si care deriva dintr-un mountainbike obisnuit si o bicicleta cu roti de 20” numita mod (modified).


In urma cu cativa ani, regulile mai stricte nu permiteau riderilor de stock sa participe la competitii daca bicicleta lor nu avea roti de 26”, o sa, precum si cel putin 6 vieze functionale si un schimbator. Acum insa, datorita evolutiei tehnolgiei, a materialelor si a geometriei utilzate in acest sport, au ramas obligatorii doar dimensiunile rotilor si s-a renuntat si la acele caracteristici tipice pentru un mountainbike din dorinta de a face bicicletele cat mai usoare si mai performante.



Odata cu aceste modificari s-a ridicat si performanta sportivilor, care an de an presteaza la un nivel inalt cu ajutorul bicicletelor din ce in ce mai personalizate. Lasand in urma legile “old-school”, diferenta la nivel vizual dintre un stock si un mod se mai regaseste doar la dimensiunea rotilor. Avantajele si dezavantajele sunt listate mai jos.


STOCK


PRO:
•    Ofera o senzatie de stabilitate
•    Rotile mari trec usor peste denivelari, facand pedal-kick-ul mai usor pe suprafete dificile
•    Este usor sa faci wedge sau tehnici care folosesc wheelbase
•    Poti ajunge usor la locul de antrenament
•    Oamenii nu vor crede ca e un BMX
•    Trick-urile arata mai spectaculos
•    Poti folosi o varietate de piese MTB


CONS:
•    Cadrul mare nu-ti ofera mult loc de miscare atunci cand amortizezi sau pregatesti o saritura
•    Cazaturile sunt mai dureroase
•    E usor sa lovesti top tube-ul cu genunchii
•    E mai scumpa datorita faptului ca piesele se rup frecvent
•    Rotile mari se descentreaza sau se rup mai usor
•    Schimbatorul se loveste foarte des(daca ai montat unul)
•    Greutate mai mare


MOD:


PRO:
•    Clearance superb, destul loc pentru a flexa si a amortiza
•    Mult mai manevrabil, in special pe roata de spate
•    Trick-urile se invata mai usor
•    Ieftin de intretinut, piesele mici cedeaza greu iar rotile sunt aproape indestructibile
•    Nu ai grija unui schimbator, poti invata sarituri pe ambele parti
•    Greutate mai mica


CONS:
•    E un chin sa mergi 4-5 km
•    Trebuiesc numai piese speciale
•    Cazi mai usor peste ghidon, dar nu e la fel de infricosator ca la stock
•    Oamenii cred ca e un BMX
•    Arata mai mult ca o jucarie



Luand in calcul cele mentionate mai sus, alaturi de inaltimea rider-ului si preferinele sale se poate ajunge la o decizie corecta in ceea ce priveste bicicleta. Ambele tipuri pot aborda acelasi gen de trasee si sunt disponibile atat in variante pentru rideri scunzi cat si pentru rideri foarte inalti. Tot ce iti mai ramane de insusit este skill-ul.


Orice alte completari sunt mai mult decat binevenite. Asa ca te asteptam mai jos cu eventuale comentarii sau adaugiri.


Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma