Categorii: ArticoleMag

Cadrul de carbon C-Thru

Nu mare ne-a fost mirarea cand am vazut acest tip de cadru. Apoi ne-am gandit sa adoptam articolul pentru a evidentia mai bine calitatile carbonului si utilizarea acestuia pentru biciclete.


Aparitia carbonului in domeniul bicicletelor s-a produs cu peste 10 ani in urma. Toata lumea cunoaste avantajele utiliarii acestuia pentru diferite componente si anume greutatea foarte scazuta. Ca si exemplu, putem lua acest cadru care cantareste 1.2 kg, fata de unul din aluminiu cu o constructie asemanatoare, care cantareste aproximativ 2 kg. Diferenta nu este enorma, dar pentru riderii de viteza este un foarte mare plus. Greutatea scazuta este apoi completata de rezistenta deosebita a materialului, care, printre altele, este folosit si pentru monoposturile de formula 1. Tehnologia a permis in ultima vreme constructia unor cadre hardtail cu greutati de sub 1 kg (!!!) si cu un design deosebit, deoarece la cadrele de carbon, nu exista suduri.


Unul dintre dezavantajele majore ale bicicletelor construite din carbon, este pretul mare, si aceasta se datoreaza nu numai materialului de baza, care este foarte scump, ci si datorita procesului mai dificil de prelucrare si finisare. Chiar si vopsirea unui cadru de carbon, se face doar manual, si consta intr-un proces indelungat ce poate ocupa din timpul constructorului pina la doua ore si jumatate pentru o bicicleta vopsita.


Revenind la constructia foarte solida a cadrelor din carbon si la rezistenta acestora, testele foarte dure efectuate, atat pe biciclete cu cadru de aluminiu cat si pe biciclete cu cadru de carbon, ca unul din doua cadre de aluminiu supuse la un efort foarte mare se rup, pe cand cele de carbon cedeaza doar unul din sapte.


La capitolul dezavantaje al carbonului, trebuie mentionat faptul ca acesta este casant : orice lovitura intr-o bordura, sau un lant incurcat intre pinioane si foi, pot distruge cadrul imediat. La aluminiu poate ramane doar o urma mica, pe cand la carbon, odata spart, acesta nu mai poate fi utilizat. O atentie deosebita trebuie acordata bicicletei si la transport, majoritatea portbagajelor pentru automobile, fiind concepute sa stranga bicicleta puternic, in momentul in care este prinsa pe acoperisul masinii sau in spatele acestia ( solutiile clasice de transportat biciclete ). Daca totusi se intampla sa fi lovit un cadru de carbon, este indicat sa-l trimiteti imediat importatorului, care-l va trimite producatorului pentru reparatii.


Piesele de bicicleta fabricate din carbon sunt ceva mai usor de intretinut decat un cadru. Preturile sunt si ele pe masura insa, un ghidon din carbon FSA poate sa ajunga la valoare de 850 lei. Printre cele mai renumite modele de biciclete cu cadru de carbon oferite momentan pe piata se numara : Specialized S-Works Epic Carbon, Specialized Enduro SL S-Works, Cannondale Rush Carbon 2.


Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

2 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

3 zile in urma

Noul Yeti SB165: acum în format mullet

O delectare pentru priviri acest nou SB165, mai ales în culoarea această albastră. Odată cu adăugarea unei roți de 29…

3 zile in urma