Categorii: Bike CheckMag

Bike Check (IV): Sorin Parău – Nukeproof Mega

Când spun Sorin Parău, îmi amintesc de numeroasele concursuri de enduro și de downhill pe care și le-a adjudecat, uneori pe bandă rulantă, dar și de viteza cu care trecea pe lângă mine când stăteam pe traseu să fac poze. Un sentiment pe care nu-l uiți prea ușor. Astăzi l-am invitat în rubrica Bike Check, pentru a ne prezenta bicicleta sa de enduro. Să-i dăm cuvântul unuia dintre cei mai rapizi rideri din România.

Bicicleta pe care ma dau anul acesta la enduro este un Nukeproof Mega model 2017, marime L. Imi place sa ma dau pe biciclete lungi, de aceea ma simt bine pe marimea L de anul acesta, spre deosebire de anul trecut, cand m-am dat cu un cadru M. Este o bicicleta custom, pe care am facut-o din piese. Sunt foarte pretentios si nu cred ca as putea cumpara vreodata o bicicleta intreaga.

Furca este un Rock Shox Lyrik Solo Air de 180mm, folosesc 3 tokene in ea, iar presiunea difera in functie de traseu. La cockpit folosesc un ghidon Nukeproof de 760mm latime si rise de 30mm, pipa Nukeproof de 50mm lungime si mansoane ODI Troy Lee Designs. Rotile sunt cele de la Nukeproof de enduro, cu anvelope Schwalbe Magic Mary, tubeless.

Prefer tija de sa mecanica de aceea folosesc Nukeproof Oklo, iar saua este tot Nukeproof, dar un model mai vechi deoarece este mai comoda. Schimbatoarele sunt Shimano ZEE, atat maneta cat si deraiorul. Angrenajul este Shimano XT cu 2 foi, de 22T si 38T (Renthal narrowwide), fara schimbator, schimbarea se face cu mana.

Pedalele sunt noul model de la Nukeproof, Horizon. Cu franele este o poveste lunga. Am montat manetele mele preferate Shimano XT cu etriere Magura MT5 si au iesit niste frane extraordinare. Sunt agresive, controlabile si nu necesita service des. Folosesc disc fata de 203mm si spate de 180mm. Foarte important la bicicleta este modul in care am prins toate camasile in asa fel incat sa nu faca zgomot, imi place ca bicicleta sa fie silentioasa.

De aceea folosesc si un chainguide Exustar, care diminueaza foarte mult bataia lantului in cadru.

Am ales piesele in asa fel ca bicicleta sa mearga cat mai bine la vale, sa se comporte cat mai mult ca un bike de DH, insa cu blocarea suspensiilor pot urca foarte usor. Pozitia de urcare nu este la fel de confortabila precum pe un bike de XC, dar pentru un bike de enduro urca foarte bine.

La vale incepe distractia. Unghiurile si wheelbase-ul permit o abordare agresiva a traseeului si o siguranta sporita pe viraje. In configuratia aceasta te poti da cu acest bike pe orice traseu de Downhill din Romania.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Interesanta solutia cu angrenajul, ma mir ca n-am mai intalnit-o.
    Sa inteleg ca ar merge trecerea de la 3x cu schimbator la 2x manual, daca pun foi n/w? Am chainguide identic, dar schimbator fara ambreiaj.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma