Categorii: ArticoleMag

Bicicletele de downhill de la Cupa Mondială etapa Pietermaritzburg

La etapa de Cupă Mondială de Downhill de la Pietermaritzburg s-au utilizat setup-uri diferite față de cele clasice. Dacă te așteptai ca toți riderii să folosească biciclete cu suspensii de 200mm și roți de 26 de inch, înseamnă te-ai înșelat, deoarece lucrurile s-au mai schimbat. În acest articol poți vedea bicicletele câtorva dintre participanți.

Aaron Gwin, câștigătorul competiției, s-a aflat pe un Specialized Enduro Evo, cu suspensii de 180 de mm și roți de 27.5 inch. Amortizorul Fox RC4 cu arc de titan se află în faza de prototip, iar furca provine de la același producător, modelul 40 Air cu o cursă redusă la 180mm. Sistemul de transmisie este noul Sram X01 cu 7 pinioane, iar anvelopele diferite: cea de față este un model al celor de la Specialized, botezat Butcher și care nu a fost încă prezentat, iar pe spate o anvelopă Semi-Slick.

Mitch Ropelato a concurat pe un 29er, cu furcă single-crown Rock Shox Pike cu o cursă de 160mm și amortizor cu arc. Din păcate, Mitch a abandonat în calificări.

Greg Minaar a pedalat pe un Santa Cruz V-10 Carbon, echipat cu roți de 26 de inch și a reușit să ocupe a 3a poziție a podiumului. Cei de la Santa Cruz au decis să păstreze acest format de roată în continuare, în principiu datorită faptul că roțile și anvelopele în formatl 27.5 inch sunt ceva mai grele.

Bicicleta lui Sam Hill, un Nukeproof Mega AM, a fost dotată cu un amortizor RockShox R2C cu arc de titan și cu o furcă Rock Shox Boxxer Blackbox cu o cursă de 180 mm. Cursa oferită de cadru este de doar 165mm. Anvelopa instalată pe roata de față este o Schwalbe Muddy Mary, iar pe spate Schwalbe Rock Razor, Semi-Slick. Un sistem de transmisie Sram X01 DH a făcut de asemenea parte din echiparea bicicletei lui Sam, asemenea unui set de pedale flat.

GT-ul lui Gee Atherton a fost echipat cu o furcă Fox 40 și cu viitoare generație de amortizoare din gama DHX RC4, dar acesta se pare că nu s-a aflat în cea mai bună formă de a concura pentru podium. GT-ul Fury World Cup a fost echipat cu roți de 27.5 inch și suspensii de 200mm.

Giant a fost reprezentat de Marcelo Gutierrez, Andrew Neethling și de Danny Hart, care au pedalat pe noul Glory DH cu roți de 27.5 inch. Dacă Danny a optat pe un amortizor cu arc, Andrew a pedalat pe un Glory echipat cu un amortizor fără arc de la Rock Shox. Ambii au avut la dispoziție noua furcă Rock Shox Boxxer.

Brendan Fairclough de la Scott, a pedalat pe un Genius LT700 Tuned cu furcă single-crown Fox 36 cu o cursă de 180 mm. Amortizorul Fox Float X CTD oferă de asemenea aceeași cursă. A utilizat o anvelopă Schwalbe Magic Mary pe roata de față și o anvelopă Schwalbe Hans Dampf pe roata de spate.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma