Bicicletele retro sau vintage au început să revină la modă în ultima vreme. Însă una este să-ţi „alcătuieşti” singur un retro bike, alta este să cumperi una în stare deplorabilă sau decentă şi să începi restaurarea şi alta este să o cumperi imaculată încă de la început.
Evident cel mai uşor mod de a căpăta o bicicletă retro care să mai fie şi „period-correct”, adică să dispună de culoare originală şi piesele cu care a fost dotată încă de la început, este să o cumperi. Dacă faci rost de o astfel de bicicletă nu va mai fi nevoie să investeşti ulterior în restaurare. Vestea bună este că astfel de biciclete, retro şi în stare foarte bună, nu sunt neapărat scumpe. Dacă ai răbdare poţi găsi un mtb vintage situat undeva la jumătatea gamei de modele ale colecţiei vremii la un preţ mai mult decât decent.
Un astfel de exemplu este şi acest superb Yeti A.R.C. AS, un mountain bike full suspension de cross country din 1994. Dacă însa faci rost de ceva într-o stare mai puţin perfectă decât acest specimen trebuie să te anunţăm din start că trebuie să ai răbdare. Mai ales dacă doreşti să restaurezi bicicleta folosind piesele corecte din perioada respectivă. Restaurarea unei biciclete clasice cere mult timp şi, da, un buget mai mic sau mai mare, în funcţie de marcă, model şi cât de rară este bicicleta.
sursa foto: retrobike.co.uk
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…