Categorii: Articole

Transportul bicicletelor: pe hayon

Într-un articol mai vechi discutam despre opţiunile de transport cu maşina a bicicletei. Povesteam despre avantajele şi dezavantajele montării bicicletei pe un suport care se instalează la rândul său pe tavanul maşinii respectiv pe cârligul de remorcare.

Mai există însă şi a 3a opţiune şi anume transportul bicicletei pe un suport ce se instalează pe hayonul maşinii.

Costul unui asemenea suport variază în funcţie de calitate şi numărul de biciclete ce poate fi transportat. Cele mai comune sunt cele pe care poţi transporta 3 biciclete. Mult mai rare sunt cele pe care poţi transporta una respectiv 4 biciclete. Preţul variază şi în funcţie de opţiunea de încuiere a bicicletelor pe acest suport. Suportul cu instalare pe hayon există în două variante: cu susţinerea a bicicletelor de ţeava toptube a lor sau cu instalarea bicicletelor direct pe roţi. Opţiunea mai bună este cea cu instalare pe roţi întrucât bicicletele sunt mai bine fixate existând un pericol mai mic de atingere şi frecare între ele.

Avantaje

  • Bicicletele sunt uşor de instalat şi de către persoanele mai puţin înalte;
  • Nu necesită accesorii suplimentare pentru instalare (Ex. cârlig remorcă sau bare transversale);
  • Consum mai mic al maşinii în comparaţie cu instalarea bicicletelor pe tavan;
  • Instalare şi dezinstalare uşoară a suportului;
  • Se pliază suficient de mult pentru a fi păstrat în portbagaj şi folosi oricând este nevoie;
  • Acces facil în parcările subterane.

Dezavantaje

  • Acces imposibil la portbagaj;
  • Suportul poate fi furat uşor (cu excepţia situaţiilor când suportul dispune de antifurt);
  • Mai riscant în caz de accident;
  • În cazul rulării pe ploaie bicicletele se murdăresc mai tare;
  • Greutatea suplimentară în spatele maşinii va ridica faţa. Aşadar va fi nevoie să ajustezi farurile;
  • Dificil de parcat datorită lungimii suplimentare în spate.
Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Vezi comentarii

  • Eu am folosit suportul de genul asta de vreo 4-5 ori, cu una si cu doua biciclete, pe o masina hatchback (golf 6). Consumul a fost destul de mare, cu 50 de lei mai mult.
    Bicicletele au stat destul de bine, le-am fixat suplimentar cu niste chingi elastice sa mai elimin din balans.
    Am mers si pe ploaie, ma asteptam sa fie foarte murdare, dar am fost suprins cand am dat-o jos, ca era destul de ok.
    Cadrul nu atinge deloc barele metalice si nici bicicletele intre ele nu se ating (pt protectie mai mare exista niste bucati de izopren care impiedica zgarierea cadrelor).
    Chiar si cu doua biciclete am putut deschide portbagajul fara prea mari probleme, singura chestie e ca trebuie tinut cand il inchizi pentru a nu se tranti. Iar la cat de usor se monteaza si demonteaza, e mai convenabil sa-l dai jos si sa-l pui in masina sau portbagaj decat sa-l lasi afara. Oricum nu e de lasat nesupravegheat, mai ales cu bicicletele pe el.
    A... si nici cu stopurile nu am avut probleme.

    Depinde mult de masina, de pozitia stopurilor si a locului de unde se deschide portbagajul, lucruri ce trebuie luate in calcul in momentul achizitionarii unui astfel de suport!

    • Romulus, poti te rog sa dai mai multe detalii, in special despre modelul folosit ? . Ma intereseaza pt un Golf V si nu prea am vazut ceva convenabil pana acuma pt haion. Poti raspunde aici sau pe mailav_andrei around hotmail.com. Multumesc anticiipat.

  • Era să cumpăr un suport de genul dar m-am răzgândit cand am văzut cum sta bicicleta (da, doar una) pe el. Oricum o asezam atingea bicicleta in cadrul metalic al suportului. Nu stiu pe altui cat de mult ii deranjează (sau nu) acest lucru, dar nu aveam de gând sa-mi busesc bicicleta care a costat bani buni. La drum lung, orice atingere aparent usoara poate sa îndoaie elemente ale bicicletei. M-am reorientat spre varianta bicicletei pe bare transversale :)

  • As adauga cateva dezavantaje:
    Pentru biciclete FS sau cele pentru fete, in general e nevoie de o bara suplimentara pentru montaj, ce se fixeaza intre tija de sa si pipa.
    Greutatea de asemenea forteaza hayonul, mai ales daca suntem pe un drum cu denivelari.
    Probabilitatea frecarii mai mare decat in cazul altor sisteme de prindere.

    Le povestesc din "patite" :) Ar mai fi si alte dezavantaje, dar restul sunt comune suporturilor pe carlig (latime mai mare in cazul masinilor mici, vizibilitate redusa, senzori de parcare blocati, etc.)

  • Nu ai precizat unul din cele mai mari dezavantaje (la hatch si la combi in 100% din cazuri, la sedan mai rar): nu ti se vor mai vedea luminile din spate si ii vei pune in pericol si pe ceilalti dar si pe tine! Pe langa faptul ca risti niste discutii cu politia.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma