Într-un articol mai vechi discutam despre opţiunile de transport cu maşina a bicicletei. Povesteam despre avantajele şi dezavantajele montării bicicletei pe un suport care se instalează la rândul său pe tavanul maşinii respectiv pe cârligul de remorcare.
Mai există însă şi a 3a opţiune şi anume transportul bicicletei pe un suport ce se instalează pe hayonul maşinii.
Costul unui asemenea suport variază în funcţie de calitate şi numărul de biciclete ce poate fi transportat. Cele mai comune sunt cele pe care poţi transporta 3 biciclete. Mult mai rare sunt cele pe care poţi transporta una respectiv 4 biciclete. Preţul variază şi în funcţie de opţiunea de încuiere a bicicletelor pe acest suport. Suportul cu instalare pe hayon există în două variante: cu susţinerea a bicicletelor de ţeava toptube a lor sau cu instalarea bicicletelor direct pe roţi. Opţiunea mai bună este cea cu instalare pe roţi întrucât bicicletele sunt mai bine fixate existând un pericol mai mic de atingere şi frecare între ele.
Avantaje
Dezavantaje
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Eu am folosit suportul de genul asta de vreo 4-5 ori, cu una si cu doua biciclete, pe o masina hatchback (golf 6). Consumul a fost destul de mare, cu 50 de lei mai mult.
Bicicletele au stat destul de bine, le-am fixat suplimentar cu niste chingi elastice sa mai elimin din balans.
Am mers si pe ploaie, ma asteptam sa fie foarte murdare, dar am fost suprins cand am dat-o jos, ca era destul de ok.
Cadrul nu atinge deloc barele metalice si nici bicicletele intre ele nu se ating (pt protectie mai mare exista niste bucati de izopren care impiedica zgarierea cadrelor).
Chiar si cu doua biciclete am putut deschide portbagajul fara prea mari probleme, singura chestie e ca trebuie tinut cand il inchizi pentru a nu se tranti. Iar la cat de usor se monteaza si demonteaza, e mai convenabil sa-l dai jos si sa-l pui in masina sau portbagaj decat sa-l lasi afara. Oricum nu e de lasat nesupravegheat, mai ales cu bicicletele pe el.
A... si nici cu stopurile nu am avut probleme.
Depinde mult de masina, de pozitia stopurilor si a locului de unde se deschide portbagajul, lucruri ce trebuie luate in calcul in momentul achizitionarii unui astfel de suport!
Romulus, poti te rog sa dai mai multe detalii, in special despre modelul folosit ? . Ma intereseaza pt un Golf V si nu prea am vazut ceva convenabil pana acuma pt haion. Poti raspunde aici sau pe mailav_andrei around hotmail.com. Multumesc anticiipat.
Era să cumpăr un suport de genul dar m-am răzgândit cand am văzut cum sta bicicleta (da, doar una) pe el. Oricum o asezam atingea bicicleta in cadrul metalic al suportului. Nu stiu pe altui cat de mult ii deranjează (sau nu) acest lucru, dar nu aveam de gând sa-mi busesc bicicleta care a costat bani buni. La drum lung, orice atingere aparent usoara poate sa îndoaie elemente ale bicicletei. M-am reorientat spre varianta bicicletei pe bare transversale :)
Avantaj - consumul, foarte apropiat de cel normal.
As adauga cateva dezavantaje:
Pentru biciclete FS sau cele pentru fete, in general e nevoie de o bara suplimentara pentru montaj, ce se fixeaza intre tija de sa si pipa.
Greutatea de asemenea forteaza hayonul, mai ales daca suntem pe un drum cu denivelari.
Probabilitatea frecarii mai mare decat in cazul altor sisteme de prindere.
Le povestesc din "patite" :) Ar mai fi si alte dezavantaje, dar restul sunt comune suporturilor pe carlig (latime mai mare in cazul masinilor mici, vizibilitate redusa, senzori de parcare blocati, etc.)
Nu ai precizat unul din cele mai mari dezavantaje (la hatch si la combi in 100% din cazuri, la sedan mai rar): nu ti se vor mai vedea luminile din spate si ii vei pune in pericol si pe ceilalti dar si pe tine! Pe langa faptul ca risti niste discutii cu politia.
Faptul asta este valabil pentru suportii instalati pe carlig, suport care dispune din fabrica de stopuri si alimentare de la priza speciala a carligului. Suportul instalat pe hayon tine (in general) bicicletele suficient de sus pentru ca stopurile sa se vada. De cele mai multe ori insa numarul de inmatriculare nu mai este complet vizibil.
Depinde de model Dane. Cam toate modelele de suport pe hayon au prinderea biclelor sub top-tube si automat biclele stau foarte jos: http://www.x-sport.ro/cms_v2/content/images/adry_ro_20101119141149.jpg
http://img32.olx.ro/images_mercadorro/24787873_4_644x461_suport-bicicleta-auto-menabo-mistral-3-biciclete-pt-haion-portbagaj-sport-timp-liber-arta.jpg http://img33.olx.ro/images_mercadorro/25219415_4_644x461_suport-bicicleta-auto-fabbri-bici-torbole-3-pe-haion-portbagaj-cadou-sport-timp-liber-arta.jpg http://img07.olx.ro/images_mercadorro/24787631_7_644x461_suport-bicicleta-auto-menabo-biki-3-biciclete-pt-haion-portbagaj-_rev004.jpg