Categorii: InterviuMag

Alina Greavu ne oferă informații complete despre Dirt Park Balaur

După ce am vizitat Balaur Dirt Park din Paradisul Verde, Corbeanca, am stat de vorbă cu Alina Greavu, PR-ul proiectului. Pentru că este un domeniu nou, la care România a cam rămas în urmă, chiar și față de țările din Europa de Est, inaugurarea unui astfel de dirt park este mai mult decât o veste bună. Să vedem deci cum și-au făcut temele membrii echipei Balaur.

1.Bună Alina! În primul rând, cum v-a venit ideea? Cine a avut inițiativa? În jurul Bucureștiului nu prea există astfel de parcuri pentru petrecerea timpului liber sau pentru a progresa consistent.

Bună! Este foarte important să încep prin a spune că parcul este un proiect didactic. Ideea au avut-o studenții anului III de la Facultatea de Horticultură din București, specializarea Arhitectură Peisageră (U.S.A.M.V.), care au vrut să construiască un asemenea spațiu în incinta Campusului Universitar Agronomia. Profa Vera Dobrescu, lector în cadrul Departamentului de Peisagistică al Facultății de Horticultură București, a fost încântată de ideea lor, și astfel a devenit manager de execuție și proiect, cu sprijinul GRADA și LOOT. Vera a organizat un concurs de proiecte, cel câștigător a primit finanțare privată din partea familiei Țânțăreanu, iar de proiectarea rampelor s-a ocupat directorul tehnic Cristian Ghiță (știut drept Câtzu, biker). Cu ocazia asta vrem să mulțumim familiei Țânțăreanu, care ne-a pus la dispoziție terenul, utilajele și toate resursele.

2. Pe ce suprafață este desfășurat dirt park-ul vostru?

Suprafața utilă este de 5000 m pătrați, care include rampele, zona de biking, mai exact, dar și spațiul verde, aleile și zona de odihnă cu bănci. În timp ne gândim să extindem parcul; de exemplu, în proiect avem și un foișor suspendat în copaci.

3.Ce facilități veți oferi pe viitor celor ce vin să se distreze în Balaur Dirt Park? De asemenea, pentru că este destul de departe de București, v-ați gândit la o soluție de transport?

Noi avem foarte multe idei și inițiative pe care sperăm să le punem în practică în scurt timp. De exemplu, vrem să le punem la dispoziție bike-rilor internet gratuit, un service de biciclete, să amenajăm un bar și să facem și o școală de dirt biking. Însă va mai dura o perioadă. Și în ceea ce privește transportul, intenționăm să înființăm o linie specială, un autobuz sau microbuz care să circule pe ruta București – Balaur Dirt Park, Corbeanca și care să circule dimineața și seara, dar asta vom face în funcție de numărul de cereri. Dacă există suficienți doritori, vom face tot posibilul să le asigurăm un mijloc de transport, pentru că momentan se poate ajunge la parc cu mașina personală sau, bineînțeles, cu bicicleta.

4.Câte rampe sunt în acest moment în dirt park și cum vedeți extinderea acestuia?

Tehnic vorbind, parcul are un half pipe, două funbox-uri pentru începători, două rampe medii cu transferuri, trei rampe mari cu transferuri, și la capătul traseelor două wall-uri de întoarcere. Pe viitor vrem să încludem și rampe din lemn pentru rolleri, un miniramp, să poată fi folosit și cu biclă și cu role… avem multe idei.

5.Vor fi organizate și concursuri în viitorul apropiat? Dacă da, ne poți spune o dată aproximativă?

Da, cam în două luni, sperăm noi, pentru că momentan vrem să terminăm execuția tehnică a parcului. Deși este funcțional și acum, este construit în proporție de 85%. Și pe lângă competiții de dirt biking vom organiza și party-uri, festivaluri de film, workshop-uri, dar încă nu vrem să spunem prea multe, preferăm să surprindem. Oricum vă vom ține la curent cu toate evenimentele pe care le vom organiza în Balaur Dirt Park.

6.Care va fi taxa de intrare și de când va trebui achitată? Momentan am observat că intrarea este liberă.

Taxa pe o zi este 10 lei, un abonament lunar costă 50 de lei, iar toți cei care se abonează vor intra automat în Clubul Balaur Dirt Park. Momentan intrarea este liberă, da, dar pe 1 iunie pornim sistemul de înregistrare în baza de date și se va percepe taxă de acces pe rampe.

Mulțumim pentru timpul acordat și la cât mai multe inițiative de acest gen!

Și noi vă mulțumim pentru interesul acordat și promitem să vă ținem la curent cu noutăți.

Fotografii din Dirtpark, pot fi vizualizate aici.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma