Categorii: InterviuMag

5 întrebări pentru organizatorul Primei Evadări, Daniel Sărdan

1.Care este starea de spirit după atâtea ediții de Primă Evadare organizate?

Da, au trecut ceva ani si cate o data ne lipseste primavara simpla fara stresul organizarii. Cand se apropie concursul nu prea avem timp sa ne gandim la starea de spirit, suntem in linie dreapta. Atunci cand stii ca ceea ce faci e bine in general, cand ai planuri si lucruri noi pe care vrei sa le adaugi, cand ai o serie de obstacole, greutati si tot felul de frecusuri cu o parte din autoritati, toate aceastea te mobilizeaza si-ti dau o senzatie pozitiva mai ales ca oamenii implicati in organizare se implica mai mult decat la celelalte concursuri ale noastre. O parte se intorc in Romania sau isi iau concediu special sa ajute la desfasurarea evenimentului.

O alta parte pozitiva in organizare e data de ciclistii din echipa (NoMad Merida CST),  care vin sa ne ajute, mai sunt in special voluntarii constanti, optimisti si dedicati sau surprizele neasteptate din randul comunitatii care vor sa se alature eforturilor noastre.

2.Ce vedem nou anul acesta? Elicopterele sunt în continuare în meniu?

Avem ca de fiecare data elemente noi si asta ne ajuta chiar si pentru diversificarea activitatilor si motivarea noastra. Elicopterele si activitatile care ne-au placut in alti ani le-am pastrat.

Anul acesta am focusat pe traseu si avem un plan pe termen lung pentru dezvoltarea lui permanenta si dezvoltarea unei retele de trasee in jurul lui asa incat sa fie folosit tot timpul anului. Vrem sa adaugam bucle la traseu si pentru iesirile in aer liber a celor care locuiesc in localitatile parcurse fiind din ce in ce mai multi oameni deschisi spre miscare aici sau care pot veni sa-si lase masina intr-un anumit loc si sa faca un traseu cu acelasi start si finish.

3.Traseul este același sau a suferit modificări? Cum ați primit feedback-ul din anii anteriori și cum vă adaptați la cerințele concurenților?

Strict pentru concurs pregatim 2 variante de traseu pentru uscat si pentru umed. In prima jumatate, unde se suprapun s-au pietruit si se vor pietrui toate zonele sensibile cu o mica exceptie unde avem alternativa de sosea si iarba.

Varianta de perioada umeda va avea aproximativ 85% drumuri de piatra, ramanand doar cateva segmente cu poteca de pamant mai spre final.
Usor, usor, in maxim 2 ani speram sa le pietruim integral si in zonele de padure asa cum sunt cei 100km de la Viscri-Saschiz-Sighisoara unde organizam Transilvania Bike Trails Race.

Feedback-ul constructiv si dialogul sau sprijinul le-am acceptat si cand a fost cazul am implementat in directiile respective. De 8 editii in fiecare an exista o presiune, un motiv de discutii, de scandal. Atata timp cat stim ce avem de imbunatit, e bine. E normal sa se intample asa si face parte din evolutia organizarii de la un an la altul. De-a lungul edtiilor ne-am confruntat cu tot felul de situatii care acum sunt tocmai bune de povestit.

Important e sa facem ce ne place, pentru comunitatea si sportul din care facem parte asa cum poate fiecare club ar trebui sa se implice si sa-si asume dificultatea unor evemimente mai mari si educarea noilor veniti cu toate riscurile si opiniile venite de aici.

4.Ce ne poți spune despre premii și despre categoriile de participare? S-au diversificat?

Desi nu sunt cel mai important aspect, premiile in bani pntru pentru ciclisti si fotografi sunt de 7000 de euro pe langa care se adauga si vouchere, cadouri de la parteneri, premii la tombola, cupe, medalii etc.
Categoriile sunt cele de pana acum, sunt destul de diversificate, de la elite, la amatori, la familie, tandem, ciclocros, categorii de varsta, cuplu, companii… etc

5.De ce ar trebui să participe lumea la Prima Evadare, presupunând că, deși e greu de crezut, te adresezi cuiva care n-a auzit de acest concurs până acum?

Daca nu ai auzit de acest concurs pana acum, Prima Evadare poate fi o experienta care sa-ti clarifice daca esti pregatit pentru un nou hobby, daca ciclismul offroad e de tine si daca iesitul din zona de confort e o excursie care-ti da satisfactie. E o experienta care nu te expune riscurilor unui maraton desfasurat pe munte sau oriunde ai diferenta de nivel si necesita o tehnica mult mai buna. E o ocazie in care vezi cam toata comunitatea la un loc impreuna cu noii veniti. E un loc din care sigur ramai cu ceva amintiri in functie de experienta pe care ai avut-o si de ce esti pregatit sa intelegi din ea. O parte din amintiri sunt si fizice pot fi fotografiile sau filmul personalizat elemente pe care nu le gasesti la fiecare maraton. Chiar daca e plat, e un teren de aventura si e dificil chiar si cand e frumos afara, daca mergi la intensitate maxima.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • 6. Sugerez categoria ”biciclete trimise de varu din Germania” si ”biciclete noi dar cu acte pierdute” - va avea participari record!

  • Nu am înțeles cum se încurajează practicarea ciclismului de către cei mai mici. Din punctul meu de vedere , este aberant să ceri unui copil de 9 ani să concureze împotriva unuia de 14 ani ....doar dacă vrei să-i creezi frustrări. Este singura competiție, la care m-am uitat pe condiții, unde fetițele concurează împotriva băieților. Cred că în felul ăsta doar se descurajează ciclismul în rândul celor mici. Vă doresc succes și distracție plăcută.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

5 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma