Categorii: Lexicon

Anvelopa

Anvelopa este una din componentele de baza din echiparea unei biciclete. Aceasta permite bicicletei, deplasarea pe suprafete variate, cunoscand mai multe tipuri de constructie. Astfel, diferentiem mai multe tipuri de anvelopele ce sunt catalogate in functie de probele carora le sunt destinate : Mountain Bike, City Bike, BMX, Cursiere.

Anvelope Tubeless

Anvelopele difera foarte mult in functie de compozitie si de constructie. Acestea se prind de marginile jantei pe care sunt montate, in momentul in care ating presiunea optima de umflare. Pentru umflarea anvelopei este necesara prezenta unei camere aflate intre anvelopa si janta. Anvelopele de tip tubeless nu necesita niciun fel de camera, sistemul functionand la fel ca la anvelopele tubeless pentru automobile. Avantajul net al anvelopelor tubeless este greutatea scazuta a acestora, care bineinteles, contribuie si la scaderea greutatii totale a bicicletei.

Anvelope Folding

Din categoria anvelopelor fac parte si cele folding. Dupa cum o spune numele, acestea pot fi impachetate foarte facil, ca apoi sa poata fi introduse intr-un rucsac. Ce le face sa fie insa atat de maleabile? Faptul ca in constructia acestora nu se folosesc sarmele de pe marginea inferioara, care au rolul de a le oferi rezistenta sporita in momentul umflarii si liprii de janta. De aici, rezulta evident o greutate si mai scazuta cu un confort mai bun la rulare, dar rezistenta acestora este mai scazuta.

Cum este construita o anvelopa?

In imaginea alaturata se afla o poza ce reprezinta o anvelopa sectionata. Astfel, distingem mai multe straturi care compun anvelopa, incepand cu stratul superior (protector) care reprezinta suprafata de contact cu solul si care de obicei beneficiaza de crampoane. Anvelopele pentru viteza, denumite si slick-uri, beneficiaza de un profil foarte mic sau sunt absolut netede. Stratul din mijloc este in general o mixtura de nylon foarte rezistenta (denumita si carcasa), acesta fiind responsabil pentru rezistenta anvelopei.

Cu cat latimea unei anvelope este mai mare, cu atat aceasta permite transportul in siguranta a unui rider cu greutate mare. Constructia este completata in final de sarmele de pe marginile inferioare ale anvelopei. Daca aceastea lipsesc, asemenea cazului anvelopelor folding, atunci marginile inferioare ale anvelopei sunt ranforsate (realizate din nylon sau kevlar), astfel incat sa tina locul sarmelor. Acest tip de constructie poate scadea greutatea unei anvelope cu pina la 100 de grame.

Alte informatii despre anvelope

Poti citi un articol complet despre anvelope aici : ce anvelope aleg pentru bicicleta?

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

17 ore in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

5 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

6 zile in urma