Traseul de astăzi a pornit de la Piața Charles de Gaulles, a continuat pe Bulevardul Kiseleff, a trecut prin Piața Victoriei, apoi a fost făcut un prim popas pe Podul Basarab, acolo unde la un moment dat, circulau bicicliști în ambele sensuri, o imagine magnifică dacă mă întrebi pe mine. Marșul s-a întors spre Piața Victoriei și a continuat pe Calea Victoriei, unde toate benzile au fost ocupate doar de biciclete. După o tură în jurul Casei Poporului, coloana și-a urmat traseul pe Bulevardul Tinererului, apoi ne-am întors și ne-am oprit în parcul Izvor.
După umila mea părere, acesta este cel mai bine organizat marș de până în prezent dar și cel mai complet: fiecare a avut locul său în grup, fiecare și-a scandat nemulțumirile și fiecare a făcut-o în mod pașnic. Un model de urmat. Faptul că au ieșit atât de mulți bicicliști în stradă ar trebui să reprezinte un semnal de alarmă pentru autorități, poate un șut în fund pentru a grăbi construcția infrastructurii dedicate celor care pedalează. Până nu de mult, susțineam că pistele de biciclete nu există pentru că nu sunt suficienți bicicliști pe străzi, comparând desigur cu alte orașe sau capitale europene. Dar astăzi cred că am primit dovada finală că a sosit momentul să se miște ceva. Și cel mai bine am înțeles-o pe Podul Basarab, acolo unde am filmat coloana de bicicliști timp de cel puțin 15 minute.
Chiar dacă pistele pe șosea pot reprezenta momentan un vis frumos, dată fiind infrastructura Bucureștiului, sunt convins că există soluții de compromis, pistele putând fi prezente și pe anumite porțiuni de trotuar, acolo unde este permis. În afara orașelor olandeze, nu am întâlnit alte urbe care să construiască pistele exclusiv pe șosea. Atât în Germania, Austria, Cehia, Slovenia, Ungaria ș.a.m.d. există și tronsoane de piste construite pe trotuar, însă nu violează spațiul dedicat pietonilor. Cred că această soluție de compromis ar putea funcționa și în România la fel de bine, cu mențiunea că lucrările ar trebui grăbite.
Bicicleta este un mijloc de transport care aduce atât de multe beneficii, nu doar utilizatorilor ci și orașului. De ce nu văd autoritățile și multe alte persoane încă aceste beneficii? Este greu de spus, dar vor fi mai ușor de convins, dacă vom fi mai mulți care vom pedala pe șosele.
Dragoș Mitroi
București, România
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Aaaa... si am uitat sa mentionez... Si noi, biciclistii traim in tara asta si suntem si noi supti de taxe si impozite, ca si voi, dragi soferi. Ba mai mult, multi dintre noi suntem soferi si va vedem instantaneu cand nu respectati regulile de circulatie. DAR tacem. Insa indiferent cine nu respecta regulile de circulatie si cine nu, voi aveti tabla mai groasa (sper ca nu si obrazul). Si ar trebui sa aveti grija de noi asa cum si noi biciclistii avem grija de pietoni cand circulam printre ei sau cand ei circula printre noi.
Si poate nu uitati de legea (nescrisa): ce oferi, aia primesti si chiar in plus. Oferi atentie fata de biciclisti, si un biciclist din neamul matale va primi atentie de la un sofer. Mie mi s-a intamplat. Ca sofer aveam si am grija de biciclisti si ii avertizam si ii avertizez si pe cei ce sofeaza in stanga mea sa aiba grija la biciclisti. Si odata mi s-a intamplat sa-mi cada pedala pe carosabil. Era dupa 23:00. Noapte, lumina ca-n Bucuresti... ca avem primar,nu? Si un SUV a oprit in spatele meu si a ramas cu farurile aprinse (era noapte, nu?) pana m-am intors sa-mi recuperez pedala si sa ies de pe carosabil. DECI SE POATE.
Am si eu 2 (doi) intrebare: Cat "toceste" roata bicicletei carosabilu' ala nou? Si cat toceste roata unui SUV sau JEEP carosabilu' ala nou? Las deoparte faptul ca bicla are 2, nu 4 roti cand merge si mai si zboara din cand in cand la intalnirea cu gropanele d-lui Oparescu (scuze, greseala de tipar - e trecuta in ERATA - va fi corectata in editia a II-a). Sa nu mentionez ca mai merge si tirulete pe carosabil si masinute-conservute ale Regiei Autonome de Tarsait Bucuresteni... in subordinea aceluiasi domn... ala cu cainii, ca ne scapa de ei, probabil in urmatorul cincinal...
Si a doua intrebare... Ce poate accidenta (rutier) o bicla de 25kg + "vatman" de 40-95 kg, deci 65-120 kg masa totala avand o viteza medie de 15-25 km/h ... vs. un tutomobil (scuze, gresala de timpar) de minim 1000 kg (uneori si 25.000 +) plus un "sofeur" de 80-150 kg cu o viteza medie de 50-120 km/h?
Nu de alta, da' sunt atati baiet destepti pe aici cu o gandire atat de pro-funda ca ma clatin...
Felicitari tuturor participantilor! E un semn clar ca se poate face ceva. Problema exista si in provincie dar aici lucrurile se misca mai greu. Primul pas ar fi ca si politicienii si primarii sa inteleaga problema, aceasta sa fie o prioritate, si sa se aloce fonduri pentru piste pentru biciclisti (nu doar pentru borduri si trotuare).
Stai linistit ca si eu sunt sofer si vad aproape in fiecare zi biciclisti care incalca reguluile de circulatie. Si daca politia si-ar face treaba bine ar reusi sa te identifice imediat daca ai provoca un accident (ca biciclist). De RCA nu este nevoie, ca oricum tu platesti daunele (daca esti vinovat). Asa este: Si ca soferi, si ca biciclisti, toti trebuie sa avem drepturi si obligatii. Insa trebuie sa fi de acord cu mine ca pistele de biciclete trebuie amplasate pe carosabil (doar cu unele exceptii), asa sunt in toate tarile civilizate.
@Razvan
Ai uitat sa te plangi ca biciclistii nu platesc roviniete :)
@Zamfir Şomcutean -
Sa te intreb si eu ceva in calitate de sofer si biciclist - pt incalcarile tale ale regulilor de circulatie cat timp ti se suspenda dreptul de a merge pe bicicleta pe drumurile publice? care este nr-ul de inmatriculare dupa care te identifica politia rutiera in trafic? Ce valoare are RCA-ul bicicletei tale in cazul in care produci un accident rutier? etc...... Sau poate ar trebui sa inteleg ca unii dintre noi au numai drepturi si altii doar obligatii.
Eu cred ca se poate gasi o solutie de compromis pt toata lumea mai ales acolo unde infrastructura este noua, dar trebuie sa recunoastem ca riscul este urias atunci cand o bicicleta de 15 kg merge pe langa o masina de 1500kg - trebuie sa tinem cont ca oamenii fac greseli indiferent daca sunt pietoni, soferi, biciclisti, carutzasi etc
Si inca ceva: Are perfecta dreptate acest domn edd_lg care isi forteaza gandirea profunda si si-o duce pana la capat constatand apoi ca periculozitatea in trafic este generata de biciclisti si nu de soferii care incalca regulile de circulatie.
Probabil ca domnul edd_lg doreste ca biciclistii sa aiba piste de biciclete cat mai departe de sosea, daca se poate in afara oraselor (chiar, de ce nu se interzice circulatia biciclistilor in orase?) , pe undeva pe dealuri si prin paduri, pentru fluidizarea traficului autoturismelor si implicit scaderea gradului de poluare. Asta da logica de roman destept care "gandeste pana la capat".
Ar fi o singura problema la marsul acesta. Ca s-a intamplat toamna. Pentru ca stim cu totii, constructiile rutiere ingheata de toamna pana primavara. Si pana la primavara, cand se vor trasa marcajele rutiere ecoul miscarii va fi de mult uitat.
@edd
Ai si votul meu pentru limpezimea in gandire si obiectivitatea in exprimare! Edd pentru primarie ca va scapa de prostie! In sfarsit un roman care gandeste pana la capat! Si se opreste dupa.
:)) edd_lg esti bun de primar. Ai votul meu daca vei candida. Cu oameni asa geniali putem ajunge fluid in topul capitalelor europene.
"... se creeaza un trafic mai fluid si mai putina poluare in oras, dar normal ca romanii sint prosti ca de-obicei si nu gandesc pana la capat.". Ganditul ti se potriveste, ai sanse sa ajungi un om mare, asa ca nu te lasa acum ca ai gasit capatul gandirii :)).