Categorii: Editorial

Noul Suntour XCM 34 boost: la limita dintre nervi și răbdare

Calitatea scăzută a furcilor Suntour XCM se îmbunătățise în ultimii ani, așa cum lesne am putut să observ de pe zecile de biciclete de test care mi-au trecut prin mână. Cu toate acestea, aparent Suntour nu poate să mențină această calitate pe o linie clară de plutire, iar în 2019 am întâlnit câteva exemplare cu joc de noi sau care în nu mai puțin de 3 luni au acumulat apă (da, aceasta a curs însă doar când le-am desfăcut ca să le fac revizia deoarece erau complet blocate). Ceea ce mă face să mă gândesc cu groază că nici XCT-ul sau XCE-ul (era nevoie de încă un entry-level – mulțumim, Suntour!) nu-s prea departe dacă XCM-ul este deja pe nivelul 3 de calitate și performanță. Performanță…

Pentru 2020, la standul Suntour de la Eurobike, am putut vedea expusă noua furcă Suntour XCM care se vrea o evoluție față de modelul anterior, cel puțin în priviința dimensiunilor: brațe semnificativ mai groase, de 34 mm, cursă între 100 și 130mm și prinderea roții de față după standardul boost. Mai mult decât atât, această prindere poate fi cu ax de 15mm sau un quick release obișnuit. Greutatea declarată însă pornește de la 3.380 de grame, aceasta concurând serios cu furcile de Downhill de la Rock Shox și Fox, ba chiar depășindu-le în cazul unor variante.

Brațe superioare mai groase și un ax de 15mm în premieră pe o furcă XCM.
Finsajele par similare cu cele ale furcii originale.
E boost.
Preload-ul se află pe brațul stâng al furcii.
Steerer din oțel. Atenție, poate să ruginească.

Ca să fie clar, această furcă cu noile brațe de 34 nu o va înlocui pe cea veche, însă va fi disponibilă ca variantă mai ieftină pentru producătorii care vor să-și echipeze bicicletele entry-level cu un produs, în teorie, mai solid. Așa cum s-a întâmplat în cazul celorlalte furci, doar timpul ne va spune dacă există vreo îmbunătățire.

Rămâne de văzut cum se vor comporta noile furci în sezonul următor, însă de calitatea slabă a celor din 2019, sunt de părere că atât consumatorii, cât și magazinele sau producătorii ar trebui să facă lobby serios pentru un produs cu un nivel de calitate ceva mai decent. Este de înțeles că există niște costuri, iar acestea trebuie menținute cât mai scăzute, însă să primești pe o bicicletă nouă o furcă direct cu joc, mi se pare inadmisibil pentru o industrie care în 2020 este pe creștere.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

4 zile in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

7 zile in urma

Prologo lansează noua gamă de șei AGX “Slide Control” cu control al alunecării

Prologo AGX înseamnă „Aventură, Gravel, Ciclocros”, iar noua serie de produse din această gamă vine cu control al alunecării și…

o săptămână in urma