Categorii: Editorial

Evaluarea bicicletelor de pe site nu poate fi decât una corectă

Ideea acestui articol a pornit de la sondajul pe care l-am lansat de curând și care poate fi văzut pe coloana din dreapta a site-ului. Acesta ne spune că mai mult de 70% dintre cititori au încredere mare și foarte mare în brand-ul FreeRider.ro, ceea ce nu poate decât să ne bucure și să ne onoreze totodată. Pe de altă parte, aș dori să explic și care a fost filosofia noastră încă de la început, o strategie ce sunt convins că a contribuit la acest scor.

Pentru cei care ne citesc de mult, lucrurile cred că sunt deja clare: FreeRider.ro s-a vrut de la început o revistă de biciclete care să ofere informații utile, să ajute cu sfaturi, să promoveze concursurile, să contribuie la dezvoltarea pieței de biciclete și să educe publicul, astfel încât să poată lua cele mai bune decizii. Lucruri normale. Dacă în primă instanță l-am gândit doar ca pe un site de știri, lucrurile au evoluat rapid cu rubricile de service, teste sau sfaturi practice. Un singur lucru am avut în minte încă de la început: FreeRider.ro, prin definiție, este o revistă independentă. Este adevărat că depindem de bugetele obținute de la advertiseri, dar totodată, lumea trebuie să înțeleagă că printr-un buget publicitar anual nu-ți poți cumpăra dreptul de a schimba din rezultatele testelor sau de a pistona pe site ode închinate anumitor brand-uri. Singura mențiune în acest caz este că articolele publicitare sunt marcate corespunzător, cu mențiunea advertorial.

Aceast angajament pe care l-am luat încă de la început respectă propriile noastre principii morale, căci nu am stat niciodată cu mână întinsă după nimic. Uneori, această verticalitate a constuit o problemă în relația cu advertiserii noștri, deoarece unii dintre ei considerau că rolul unei reviste este să le cânte în strună, nicidecum să fie obiectivă. Și cumva, poate că este de înțeles. Trebuie doar să arunci un ochi peste presa auto, unde reviste cosacrate vin cu rating-uri uriașe pentru absolut toate automobilele testate. În alte domenii, această practică este deja la ea acasă, căci banii sunt mai importanți decât informarea corectă a cititorului. Și uite așa, am rupt în decursul timpului unele colaborări, deoarece nu toți acceptă faptul că este impertaiv să fii corect pe o piață astfel încât să rămâi în permanență credibil. Să mai dau exemplul defunctei MBike? Nu cred că mai are sens, dar merită precizat că redactorii, deși își făceau bine treaba acolo, erau obligați să urmeze niște reguli, uneori nu neapărat ortodoxe. FreeRider.ro oferă libertate totală redactorilor săi, ceea ce face ca mediul de lucru să fie și mai confortabil. Chiar suntem relaxați făcând ceea ce ne place cel mai mult, iar asta ne ajută să gândim limpede.

Toate aceste lucruri povestite mai sus, se resfrâng asupra conținutului, în special asupra testelor, acolo unde contează cel mai mult ca potențialul cumpărător să fie informat cum trebuie. Iar în testele noastre nu vei întâlni cuvinte pompoase sau laude interminabile, decât în foarte rare cazuri, când chiar avem de-a face cu biciclete sau componente deosebite, căci din când în când, ne putem delecta și cu astfel de rarități. De aceea, poți să fii sigur că în corpul textului vei citi despre toate hibele bicicletei, așa cum s-a prezentat în momentul testării. Pe termen lung, este greu de precizat cum se vor comporta anumite componente, deoarece ține de modul de exploatare al acesteia, iar unii utilizatori nici măcar nu țin cont că anumite biciclete nu au fost concepute pentru condiții grele, ignorând total sfatul de utilizare producătorului. Sau pe al nostru. Odată ce citești un review, va trebui să știi pentru ce anume se poate folosi respectiva bicicletă, care sunt părțile bune și cele rele și ce componente merită un upgrade pe viitor, astfel încât să obții un compromis bun între greutate și performanță. Pentru a ne întări obiectivitatea în fața cititorilor, în 2010 am făcut o investiție semnificativă și am pus pe picioare atelierul FreeRider.ro, achiziționând mașinăriile ce tesetează rigiditatea cadrelor, tocmai pentru a avea și date concrete pe lângă părerile redactorilor.

Suntem de asemenea perfect conștienți de faptul că mulți achiziționează biciclete și componente în urma review-urilor de pe site, așa cum ne arăta un sondaj realizat anul trecut, prin urmare și noi suntem obligați să vă sfătuim cum să vă investiți banii corect.

Doresc pe această cale să vă mulțumesc în numele întregii echipe FreeRider.ro, pentru toată încrederea pe care ne-o acordați și oricât de protocolar ar suna, vă asigur că nici pe viitor nu vă vom dezamăgi, indiferent de riscurile pe care le implică obiectivitatea noastră.

Dragoș Mitroi
editor-in-chief FreeRider.ro

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma