Am adus în discuție vânzările deoarece acestea sunt în creștere, practic segmentul bicicletelor electrice fiind responsabil pentru cifrele de afaceri mai mari ale unor producători. Asta nu înseamnă altceva decât că lumea începe să îmbrățișeze această idee.
În ceea ce privește biciclete electrice, pentru 2013 avem surprize mari. Unele dintre ele se numesc Yamaha și AEG, care se implică de asemenea în construcția acestor motoare. Mando este o altă companie care începe să se implice activ prin crearea unui nou concept de e-bike, dotat cu un set de acumulatori care se încarcă atunci când pedalezi.
Pe lângă toate acestea, gândește-te că în prezent avem deja pe piață schimbătoarele electronice. Shimano a făcut pasul, iar ceilalți i-au călcat pe urme. Contraofensiva a venit de la Across, care a replicat cu un set de schimbătoare hidraulice. High-tech! Mai mult, un grup de savanți închiși într-un laborator al unei facultăți din State, lucrează intens pentru a lansa un set de frâne pe disc, wireless. Fără conducte, fără cabluri, fără dureri de cap sau din contră.
Ultima, dar cu siguranță nu cea din urmă găselniță, este sistemul e:i shock. Acesta are rolul nobil de a controla suspensiile bicicletei tale în funcție de terenul pe care rulezi. Adio, deci, reglaj de furcă sau de amortizor la coborâre sau la urcare. Tu nu trebuie decât să pedalezi. Mai pune pe această bicicletă un motor electric și un sistem de transmisie electronic (da, în curând vom avea așa ceva și pentru biciclete de munte) și nu vei mai avea altceva de făcut decât să te asiguri înainte de a pleca de acasă că TOȚI acumulatorii sunt încărcați, iar pe traseu, să ții de ghidon și să iei curbele corespunzător. Cam atât. Apoi, te întorci seara plin de satisfacție că ai parcurs un traseu pe care în mod normal îl considerai neabordabil. Asta poate fi o veste bună pentru mulți, însă nu și pentru cei care consideră că mountainbiking-ul ar trebui să rămână ceea ce a fost de la bun început. E-mountainbiking-ul este deci altă poveste, un fel de scuter electric, mai mic și mai ușor, dar care poate costa mai mult ca o mașină de clasă mică (dacă este configurat premium) și care nu prea poate avea vreo legătură cu termenul de bicicletă.
Nu mă deranjează însă apariția acestui nou segment. Cu cât producătorii sunt mai fericiți, cu atât vor fi mai relaxați deci inovațiile mai inspirate și mai numeroase. Chiar și pentru noi, cei care preferăm să simțim că pedalăm. Producția în masă are rolul de a ieftini produsul, iar după umila mea părerea, dacă segmentul de biciclete electrice se mișcă într-o direcție pozitivă, va aduce avantaje financiare și pentru bicicletele neasistate electric. Adică prețuri mai mici.
Ce mă deranjează cu adevărat este aspectul pe care îl are în prezent o bicicletă de munte ticsită cu ultimele inovații tehnologice. De aceea am decis să aleg și fotografia de mai sus pentru acest editorial, realizată la Eurobike. Pe moment, așa se prezintă viitorul electrificat al bicicletei. Cineva să ascundă vă rog multitudinea de cabluri. Arată teribil…
Dragoș Mitroi
editor-in-chief FreeRider.ro
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
De curand mi-am cumparat o bicicleta trecking pe care intentionez sa o convertesc intr-un e-bike datorita faptului ca Pitestiul, unde locuiesc, este un oras deluros si pe cat de usor este sa ajung in centru, pe atat de greu este sa ma intorc acasa din cauza catorva pante destul de abrupte. Totusi, intentia este sa adaptez un hub motor destul de mic cat sa ma ajute sa pedalez in urcare, si nu dor in ideea de a merge numai pe electric.
Pretul scade atunci cand scade cererea sau apare concurenta. Bicicletele electrice nu concureaza direct cu cele clasice. In cel mai bun caz se vor ieftini bicicletele electrice atunci cand apar mai multe pe piata.
pai e simplu..daca vanzatorul isi vinde cu succes multe ebike-uri, care sunt muult mai scumpe decat una clasica, nu va fi asa fomist si va pastra un comision decent :))...cel putin in teorie =))
Vad sensul unei biciclete/motorete electrice de oras, pentru oamenii in varsta, persoanele cu handicap si pentru cei care vor sa mearga la lucru cu bicicleta si nu vor sa ajunga acolo transpirati.
Chiar si un mountain bike electric face sens pentru cei cu handicap, carora le place natura, dar care au nevoie de ajutor la urcat dealuri.
Nu vad cum s-ar ajunge sa se ieftineasca preturile la bicicletele normale daca se fac mai multe biciclete electrice.
Si totusi, as prefera astfel 100 de snobi pe ebike-uri in trafic, decat 100 de snobi cu mercedes/audi/bmw la mana a doua.
Chestii pt figuranţi şi puturoşi cu bani şi pretenţii de iubitori ai mişcarii, care vor să fie in centrul atenţiei. Le urez multă baftă in achiziţionarea unui astfel de scuter/motoretă/motocicletă,cu pretenţie de bicicletă.
rezulta preturi mai mici pentru cele fara E...bine spus. daca sunt snobani carora le e lene sa pedaleze, sa le multumim pentru aportul lor de consumatori :))
astea nu-s, deja, cumva, motorete/motociclete? :D