Categorii: Comunicate de presa

Suprem Dinamic – testare la Marea Neagră

Pegas a lansat Suprem Dinamic, un fat bike cu motor electric derivat din modelul Pegas Suprem. Conceptul fat bike-ului electric Suprem Dinamic, așa cum îi spune și numele, este acela de a adăuga ușurință în deplasare cu ajutorul tehnicii prietenoase cu mediul înconjurător, respectiv un motor electric integrat în roata din spate.

De la producător:

Suprem Dinamic are o caracteristică esențială, iar filisofia construcției și scopul său rezidă în aceasta: îți oferă libertatea de a alege.

Pantele, terenul accidentat, potecile sinuoase, drumurile înzăpezite, macadamul sau coborârile spectaculoase de la munte vor putea fi parcurse cu eficacitate şi siguranţă. Terenul de testare a unei biciclete electrice, care prin natura s-a prezintă un grad ridicat de complexitate, este cu atât mai important dacă vorbim despre un fat- bike electric.

Într-o primă fază a testării, am ales terenul stâncos de la Marea Neagră din localitatea Tyulenovo, Bulgaria.  Decorul natural excelează. Marea se întâlnește cu uscatul, iar lanțul de stânci sunt granița dintre ele două. Topografia terenului, stâncile și pantele existente au creat un mediu de testare eficient și revelator pentru capabilitățile Supremului Dinamic. Peretele de stânci din locație se întinde și în plan orizontal peste mal. Formele iregulate ale stancilor combinate cu potecile de pământ create în mod natural printre ele au creat un traseu excepțional pentru testarea noastră.

Vremea a ținut cu noi, iar începutul călduros de octombrie ne-a adus temperaturi de 20 grade, însă cu rafale vânt puternic dinspre mare. Acest din urmă aspect a determinat o schimbare a echilibrului normal pe care biciclistul nostru îl avea pe Suprem Dinamic, în sensul că a trebuit să contrabalanseze în unele situații schimbarea centrului de greutate determinat de forța vântului. Ce a ajutat în acest sens a fost dotarea electrică a bicicletei: motorul poate trece într-un mod de accelerare manevrat cu ajutorul unei manete circulare pe ghidon și accelerează pe măsura dorită de biciclist. Astfel, compensările de echilibru cauzate de vânt se fac mult mai ușor și cu treceri fine de la un moment fizic la altul.

Manetă de accelerație conectată cu senzorul de torsiune de la angrenaj

Printre primele stânci apărute în calea noastră, am testat manevrabilitatea Supremului Dinamic și răspunsul componentelor care răspund de aceasta. Cuvetele îngropate în headset și furca din aluminiu 6061 au oferit o tranziție lină la schimbările bruște de directie. Cauciucurile model Juggernaut de la Kenda au fost suportul ideal pentru un teren imprevizibil la manevrarea unui fat bike electric pe acesta.

Cadru Aluminiu 6061; Dimensiune 19 inch; Ghidon aluminiu Pegas

Geometria cadrului este una care conferă stabilitate datorită ampatamentului mărit dintre axurile roților, acumulatorul fiind integrat în down tube.

Angrenaj cu senzor de torsiune integrat; 42 dinți Tongsheng

Sensibilitatea accelerației este una deosebit de bună. Acest lucru ajută cel mai bine pe un teren sinuos și care solicită bicicleta într-un mod unic. Reacțiile și îndemânarea biciclistului sunt ajutate și chiar potențate de o accelerație liniară și fără treceri bruște. Senzorul de torsiune integrat în foaia angrenajului transmite fidel momentul de putere atunci când pornești de pe loc.

Acumulator Samsung; 48V 14,5A; 65 celule tip 2900 E Samsung

Motorul Supremului Dinamic vine de la Bafang. Este un motor puternic de 500W, integrat în roata din spate și este reprogramat pentru o putere 250W. Datele şi modurile de funcţionare sunt afişate pe un display LCD rezistent la apă şi intemperii. Întreg sistemul este susținut de un acumulator performant de la Samsung de 48V.

LCD 5 trepte PAS; walking assist 6km/h

Autonomia bicicletei de 70km, în timp ce viteza maximă (în concordanță cu reprogramarea de 250W) este de 25 km/h.

Există posibilitatea creșterii puterii motorului la valoarea de 500W, prin reprogamarea chipset-ului, în limitele și procedurile descrise de lege.

Motorul are două modalități de propulsie:

asistarea la pedalare – motorul asistă efectiv efortul de pedalare în sensul ușurării acesteia în mod exponențial. Momentul forței aplicate de biciclist pe pedale este recepționat de un senzor de torsiune integrat în agrenaj care transmite mai departe datele motorului, acest aplicând forță pe roata din spate (cea în care este integrat).

manevrare liberă – prin maneta circulară aflată pe ghidon, biciclistul poate demara de pe loc în stilul accelerației de pe motociclete fără a roti pedalele.

500W brushless reprogramat la 250W; E-bike roată spate Bafang; RM G06.500.D48V

Am testat Suprem Dinamic inclusiv pe un teren agricol. Senzațiile unice combinate cu acțiunea motorului ne-au condus spre concluzia că această bicicletă este, literlamente vorbind, una pentru toate tipurile de teren. Deși nu este sezonul, suntem încredințați că Dinamicul se va comporta peste așteptări și pe zăpadă.

Schimbătorul Shimano Altus cu 8 viteze îți oferă o gamă suficientă de rapoarte, care, combinate cu treptele de putere ale motorului, poți trece lin peste orice obstacol.

În a doua zi de testare am ales suprafețele plate din portul Mangalia cu bucata de plajă cu nisip aferentă.

Dalele masive de beton care compun digul la intrarea în port au servit drept suport pentru o testare mai convențională. Am vrut să vedem cum se comportă Supremul Dinamic pe un teren plat și rectiliniu. De asemene, am testat bicicleta și pe nisipul plajei Mangalia. Cele 23 de kg ale Supremului Dinamic sunt reduse la un nivel mai mult decât rezonabil de capacitatea bicicletei în ansamblu de a purta biciclistul peste orice obstacol sau, din contră, de a-l conduce pe drumuri normale.

Frâne mecanice pe disc Tektro; Manete frână Promax

Concluzia:

Suprem Dinamic este o bicicletă pentru toate drumurile. Motorul electric funcționează prompt și preia considerabil efortul depus. Sensibilitatea accelerării, pașii acesteia și senzorul de torsiune integrat fac din Suprem Dinamic o bicicletă cu adevărat contemporană.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Vezi comentarii

  • Puteti va rog sa-mi dati mai multe informatii despre:
    "Există posibilitatea creșterii puterii motorului la valoarea de 500W, prin reprogamarea chipset-ului, în limitele și procedurile descrise de lege."
    Am cumparat aceasta bicicleta si nu gasesc cum si unde se poate face acest lucru. Multumesc!

  • "Cuvetele îngropate în headset și furca din aluminiu 6061 au oferit o tranziție lină la schimbările bruște de directie. " - JESUS!! Sincer, avem o parere mult mai bun a despre testele dvs. Inteleg ca e nevoie de aspecte pozitive si trebuie scoase din nimic, dar totusi.....

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma